Leaseplanbank importformaat
- Winus van Asselt
- Onderwerp Auteur
Helaas is mijn ervaring dat dit niet juist is. Ik kan alleen een pdf-bestand downloaden bij de Leasplanbank. Desgevraagd heeft hun helpdesk mij dit bevestigd.
Nu heb ik gezien dat er programma's zijn om pdf te converteren naar csv, maar dat lijkt me best een uitdaging.
Bovendien om dit met een online-programma te doen een veiligheidsrisico.Dus nu maar handmatig proberen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Kees
Growing a better world together
Empowering us all
- Winus van Asselt
- Onderwerp Auteur
Maar heeft iemand ervaring met pdf conversie programma's?
- Kees
Maar waarom wil je hiervoor een programma inzetten? Dit is - onder Windows - helemaal niet nodig. Weet niet waarnaar je geswitcht bent, maar daarin zal het ongetwijfeld ook kunnen.
Hoeveel oplossingen wil je? Dit zijn enige work-arounds onder Windows:
a) Met ctrl-a selecteer je alle inhoud. Vervolgens kun je met ctrl-c en ctrl-v deze inhoud kopiëren naar Kladblok (Notepad), of MS Word, of MS Excel, of... (In Excel selecteer je de spatie als scheidingsteken.)
Het resultaat is identiek wat een (online) programma zou produceren.
Vervolgens kun je alle overbodige regels (kop- en voetteksten) verwijderen.
b) Het (achteraf) moeten verwijderen van overbodige teksten kun je vermijden door telkens enkel de gewenste transacties te selecteren en dezelfde acties uit te voeren. Het resultaat blijft identiek.
Bij een korte test ging mijn voorkeur uit naar methode a. Je schrapt achteraf wat je niet nodig hebt.
Vervolgens beschik je over alle transacties die je verder kunt kneden om in BT in te kunnen lezen.
Zelf gebruik ik een andere methode:
Heb een spaarrekening bij LeasePlan Bank en het aantal transacties is niet overweldigend.
Uitgezonderd de eerste Verificatietransactie zijn er 3 soorten transacties: overboekingen naar de spaarrekening, opnames van deze rekening en de maandelijkse rente.
Als je deze eenmalig handmatig ingetikt hebt, kun je deze telkens kopiëren en minimaal aanpassen, datum en bedrag, en je hebt weer een transactie klaarstaan om in BT in te lezen. Dit kun je ook rechtstreeks in BT doen.
Voor de volledigheid: Voor al deze acties heb je geen PDF-download nodig. Dit kan ook rechtstreeks op hun website.
Noot: LeasePlan Bank geeft een duidelijke uitleg hoe de rente opgebouwd wordt. Voor de spaarrekening zie Hoe wordt de rente bij Flexibel Sparen berekend? Voor Deposito Sparen, zie Hoe wordt de rente bij Deposito Sparen berekend?
Ben overigens een tevreden Windows gebruiker. (Laat mij dan de zwijgende meerderheid zijn.)
Empowering us all
- Winus van Asselt
- Onderwerp Auteur
Voor jou informatie, ik ben een zeer tevreden Mac-gebruiker, maar ik denk dat ik deze werkwijze zonder meer ook kan toepassen. Ik ga het gebruiken en ik post hier mkijn ervaring wel weer.
- Kees
Kort naar het programma Penningmeester gekeken en wat ik zag ziet er goed uit.
Ook hier geven ze aan transacties van LeasePlan Bank in te kunnen lezen. Vreemd als de LeasePlan helpdesk aangeeft dat ze dit al sinds 2014 niet meer ondersteunen.
Alleen de naam Penningmeester klinkt verwarrend in de oren: Verwacht dan een boekhoudprogramma, maar het is daadwerkelijk een elektronisch huishoudboekje.
Empowering us all
- Winus van Asselt
- Onderwerp Auteur
Ben nu overgestapt omdat het alleen onder Windows gebruikt kan worden en ik mijn oude laptop alleen nog opstarttte voor Penningmeester.
Wel denk ik dat het iets meer is dan alleen een "huishoudboekje".
- Kees
Dit is bijvoorbeeld aangestipt in dit topic: Nibud categorie-indeling
In de handleiding van Penningmeester lees ik:
Ja, als de makers het zelf zo omschrijven, wie ben ik dan om dit te bestrijden?Het huishoudboekje van Penningmeester is voor uw gemak standaard voorzien van veelgebruikte posten.
Je hebt de eerste zin op de hoofdpagina van BT gelezen?
Al succes met de LeasePlan Bank-transacties?...het gratis offline digitale huishoudboekje/kasboekje.
Empowering us all
- Winus van Asselt
- Onderwerp Auteur
- Kees
Heb een (kleine) test gedaan door een importformaat voor LeasePlan Bank te maken. Als je dit importformaat gebruikt, worden deze transacties probleemloos ingelezen:
- Datum Tegenrekening Omschrijving Bedrag zijn standaardvelden op de website;
- Soort heb ik weggelaten, Bedrag bevat al een minteken bij afschrijvingen;
- Rekeningnummer staat bovenaan op de website; om BT duidelijk te maken welke rekening het betreft.
Geeft het volgende resultaat:
Laat maar weten of je dit importformaat wilt gebruiken? Kan eventueel aangepast worden.
Empowering us all