Importeren mutaties Rabobank

Meer
24 feb 2021 10:30 #5617 door Marc
Beantwoord door Marc in topic Importeren mutaties Rabobank
Ik denk dat Anika toch gelijk had. In het verleden bewaarde ik de transactiebestanden ook en gaf ze daarvoor een herkenbare naam. En dat was nooit een probleem. Dit jaar had ik wel problemen. Gisteren heb ik transacties gedownload en de naam niet gewijzigd. Nu kan ik ze gewoon inlezen. Kennelijk checkt de huidige versie van Banktrans niet alleen de extensie, maar de hele bestandsnaam.
Mijn probleem is nu in ieder geval opgelost.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
24 feb 2021 12:47 - 24 feb 2021 20:23 #5618 door Kees
Beantwoord door Kees in topic Importeren mutaties Rabobank
Dag Marc,

Helaas, moet je teleurstellen. BT kijkt niet naar de naam, maar naar de inhoud van het bestand.
Als je de naam van jouw laatst ingelezen bestand hernoemt naar "Dit bestand zal BT absoluut niet inlezen.csv" zal het probleemloos ingelezen worden.
BT leest een transactie en legt deze naast een tabel met bekende indelingen. Is er een perfecte match, dan 'weet' BT welk formaat het betreft. Dit kan een ING-, ABN AMRO-, of Rabobankindeling zijn. Maar de nadruk ligt op perfect, de minste verandering (een komma i.p.v. een puntkomma bijv.) geeft al een mismatch.

Even gecheckt, maar BT leest Rabobanktransacties in vanaf 2009. Dit is voordat IBAN ingevoerd werd:

Het betreft een Interne indeling.

De indeling vanaf 2013 (IBAN) wordt eveneens probleemloos ingelezen.

De meest recente versie betreft 2018-02:

Je ziet in de afbeeldingen dat ook ik de transactiebestanden zinvolle namen geef.

Als je hier meer over wilt weten, kun je beginnen bij Bewerken, Importformaten. Hier vind je alle nieuwe indelingen.

Growing a better world together
Empowering us all
Bijlagen:
Laatst bewerkt 24 feb 2021 20:23 doorKees.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Tonnie

Meer
24 feb 2021 12:51 #5619 door Marc
Beantwoord door Marc in topic Importeren mutaties Rabobank
Volgens mij was dat toch het enige dat ik veranderde ten opzichte van de keer dat het niet werkte, maar kennelijk is er bij het aanpassen aan de naam nog iets in het bestand veranderd. Maar mijn probleem is in ieder geval opgelost. Bedankt.

Meer
24 feb 2021 13:09 #5620 door Kees
Beantwoord door Kees in topic Importeren mutaties Rabobank
Oké, dit wetende zal ik het verhaal compleet maken: Zelfs de extensie is onbelangrijk.

De 'oude' extensie .txt verandert in .csv.

De meest recente extensie verandert van .csv naar .txt.

Growing a better world together
Empowering us all
Bijlagen:
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Tonnie