Overboeking
- Ben
- Onderwerp Auteur
Minder
Meer
25 jan 2021 16:17 #5589
door Ben
Overboeking werd gestart door Ben
Goede middag, Weet iemand wat de reden is waarom een overboeking alleen naar een rekening zonder rekeningnummer gemaakt kan worden? Ik maak bedragen over naar een spaarrekening met wel een rekeningnummer. Nu kopieer de overschrijving uit ING en pas in de kopie een aantal zaken aan (rekeningnaam, bedrag en tegenrekeningnummer) . Met een overboeking zou dat eenvoudiger gaan, maar die mogelijkheid is "greyed out",; ik denk vanwege het feit dat het tegenrekeningnummer in de transactie staat.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jos
Minder
Meer
26 jan 2021 09:34 #5590
door Jos
Beantwoord door Jos in topic Overboeking
Ik denk dat het veld Overboeking automatisch door BankTrans gevuld wordt wanneer het 2 transacties regels inleest waaruit blijkt dat het een overboeking is.
Ja kan wel achteraf nog een controle doen met optie: Extra/Controleer Overboekingen
Ja kan wel achteraf nog een controle doen met optie: Extra/Controleer Overboekingen
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Tonnie
- Machiel de Wit
Minder
Meer
26 jan 2021 23:19 #5591
door Machiel de Wit
Met vriendelijke groet,
MdW.
Beantwoord door Machiel de Wit in topic Overboeking
Ja, een overboeking kun je alleen doen als er geen tegenrekening is.
Dat gebruikte ik ook altijd voor mijn ING Oranjespaarrekening.
Tegenwoordig kun je de ING spaarrekening transacties ook downloaden (knop in het gedeelte van de spaarrekening), je hoeft dan geen overboeking meer te maken.
Het rekeningnummer van de spaarrekening wordt dan iets als B12345678.
Om je oudere zelf overgeboekte transacties naar datzelfde rekeningnummer te krijgen moet je ze exporteren, uit de database deleten, aanpassen en weer importeren.
Even een klusje, maar is eenmalig.
Dat gebruikte ik ook altijd voor mijn ING Oranjespaarrekening.
Tegenwoordig kun je de ING spaarrekening transacties ook downloaden (knop in het gedeelte van de spaarrekening), je hoeft dan geen overboeking meer te maken.
Het rekeningnummer van de spaarrekening wordt dan iets als B12345678.
Om je oudere zelf overgeboekte transacties naar datzelfde rekeningnummer te krijgen moet je ze exporteren, uit de database deleten, aanpassen en weer importeren.
Even een klusje, maar is eenmalig.
Met vriendelijke groet,
MdW.
- Ben
- Onderwerp Auteur
Minder
Meer
27 jan 2021 10:56 #5592
door Ben
Beantwoord door Ben in topic Overboeking
Hallo Jos en Machiel, dank jullie voor de antwoorden. Alleen begrijp ik nu nog steeds niet waarom het niet kan.
- NaViGAr
Minder
Meer
30 jan 2021 12:54 #5594
door NaViGAr
NaViGAr
Ik gebruik Belfius Bank
Beantwoord door NaViGAr in topic Overboeking
Er zijn twee mogelijkheden om een overboeking te registreren:
1) Handmatig, enkel mogelijk wanneer de tegenrekening niet gekend is: zie 'Transactie overboeken' in de handleiding.
2) Automatisch, wanneer beide rekeningen geïmporteerd worden in BT: zie 'Controle overboekingen' in de handleiding.
Lees deze twee paragraafjes eens in de handleiding, hopelijk wordt het dan duidelijk(er).
1) Handmatig, enkel mogelijk wanneer de tegenrekening niet gekend is: zie 'Transactie overboeken' in de handleiding.
2) Automatisch, wanneer beide rekeningen geïmporteerd worden in BT: zie 'Controle overboekingen' in de handleiding.
Lees deze twee paragraafjes eens in de handleiding, hopelijk wordt het dan duidelijk(er).
NaViGAr
Ik gebruik Belfius Bank