Kruisposten
- Robert
- Onderwerp Auteur
Minder
Meer
31 jan 2021 17:39 #5595
door Robert
Kruisposten werd gestart door Robert
Hallo,
Misschien is de vraag al eens beantwoord of zoek ik niet goed, maar ik kan er op het forum niets over vinden.
Ik heb meerdere zogenaamde kruisposten in het overzicht staan.
Is er een speciale knop of vinkje voor om deze boekingen als kruispost te markeren, zodat ze in het overzicht niet meegenomen worden?.
Of is er een andere (betere) methoden om dit op te lossen? Dan hou ik me graag aanbevolen.
Groeten
Robert
Misschien is de vraag al eens beantwoord of zoek ik niet goed, maar ik kan er op het forum niets over vinden.
Ik heb meerdere zogenaamde kruisposten in het overzicht staan.
Is er een speciale knop of vinkje voor om deze boekingen als kruispost te markeren, zodat ze in het overzicht niet meegenomen worden?.
Of is er een andere (betere) methoden om dit op te lossen? Dan hou ik me graag aanbevolen.
Groeten
Robert
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Kees
Minder
Meer
01 feb 2021 15:18 #5596
door Kees
Growing a better world together
Empowering us all
Beantwoord door Kees in topic Kruisposten
Kruisposten heten in BT Overboekingen. Een beetje verwarrende naam, maar als BT identieke transacties herkent, worden deze aangemerkt als overboeking.
Zie Help, Geavanceerd, Controle overboekingen.
Je kunt ook in dit forum zoeken op overboekingen.
Zie Help, Geavanceerd, Controle overboekingen.
Je kunt ook in dit forum zoeken op overboekingen.
Empowering us all
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Robert
- Robert
- Onderwerp Auteur
Minder
Meer
01 feb 2021 19:38 #5597
door Robert
Beantwoord door Robert in topic Kruisposten
Bedankt voor het antwoord. Ik heb dus op het verkeerde gezocht en ga eens kijken bij overboekingen.
- Robert
- Onderwerp Auteur
Minder
Meer
05 mei 2021 21:39 #5700
door Robert
Even een tijdje niet online geweest om nogmaals hierop te reageren.
Maar kun je "overboekingen" ook handmatig aanzetten. Ik heb geprobeerd dit vakje aan te vinken maar lukt niet en ook het veld van nee op ja zetten van Overboeking lukt niet.
Maar kun je "overboekingen" ook handmatig aanzetten. Ik heb geprobeerd dit vakje aan te vinken maar lukt niet en ook het veld van nee op ja zetten van Overboeking lukt niet.
- Kees
Minder
Meer
05 mei 2021 22:06 - 06 mei 2021 10:52 #5701
door Kees
Empowering us all
Goedendag Robert,
De Help hierover al gelezen? Zie Help, Geavanceerd, Controle overboekingen en Transactie overboeken.
Een kruispost houdt in dat er twee transacties bestaan die elkaars spiegelbeeld zijn. Deze worden automatisch herkend door BT, anders kun je een kruispost handmatig aanmaken. En via Extra, Controleer overboekingen worden ze vervolgens van Nee op Ja gezet.
De Help hierover al gelezen? Zie Help, Geavanceerd, Controle overboekingen en Transactie overboeken.
Een kruispost houdt in dat er twee transacties bestaan die elkaars spiegelbeeld zijn. Deze worden automatisch herkend door BT, anders kun je een kruispost handmatig aanmaken. En via Extra, Controleer overboekingen worden ze vervolgens van Nee op Ja gezet.
Empowering us all
Laatst bewerkt 06 mei 2021 10:52 doorKees.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Tonnie
- Robert
- Onderwerp Auteur
Minder
Meer
05 mei 2021 22:26 #5702
door Robert
Dag Kees,
Bedankt voor je snelle antwoord. Ik heb inderdaad de help gelezen en de controle overboekingen uitgevoerd maar ik zie daar niets bij gebeuren.
Mogelijk doe ik iets niet goed of ... en dat vermoed ik, ik heb andere verwachtingen.
Even uitleggen waar ik dit voor vraag.
Ik heb een gezamenlijke rekening voor de uitgaven en verder hebben we 2 persoonlijke rekeningen hierin het gezin. Nu hebben we af en toe uitgaven die we van de gezamenlijke rekening doen, maar eigenlijk van een prive rekeningen horen te betalen.
We doen dan een overboeking naderhand van de prive rekening naar de gezamelijke rekening om deze boeking te corrigeren zodat we de gezamenlijke kosten zuiver houden.
Ik noem dit zelf een kruispost. (het moet een naam hebben)
Nu wil ik die niet in catogarieen laten mee tellen anders krijg je op uitgave posten weer inkomsten posten.
Zodat ik wel een zuiver overzicht heb van wat nu de gezamenlijke kosten zijn zonder al die overboekingen naar en van prive rekeningen.
Heb jij misschien een idee hoe ik dit simpel kan oplossen? Ik dacht dit te doen met het vinkje overboekingen. Maar zoals eerder gezegd denk ik dat ik in de verkeerde richting zoek.
Bedankt voor je snelle antwoord. Ik heb inderdaad de help gelezen en de controle overboekingen uitgevoerd maar ik zie daar niets bij gebeuren.
Mogelijk doe ik iets niet goed of ... en dat vermoed ik, ik heb andere verwachtingen.
Even uitleggen waar ik dit voor vraag.
Ik heb een gezamenlijke rekening voor de uitgaven en verder hebben we 2 persoonlijke rekeningen hierin het gezin. Nu hebben we af en toe uitgaven die we van de gezamenlijke rekening doen, maar eigenlijk van een prive rekeningen horen te betalen.
We doen dan een overboeking naderhand van de prive rekening naar de gezamelijke rekening om deze boeking te corrigeren zodat we de gezamenlijke kosten zuiver houden.
Ik noem dit zelf een kruispost. (het moet een naam hebben)
Nu wil ik die niet in catogarieen laten mee tellen anders krijg je op uitgave posten weer inkomsten posten.
Zodat ik wel een zuiver overzicht heb van wat nu de gezamenlijke kosten zijn zonder al die overboekingen naar en van prive rekeningen.
Heb jij misschien een idee hoe ik dit simpel kan oplossen? Ik dacht dit te doen met het vinkje overboekingen. Maar zoals eerder gezegd denk ik dat ik in de verkeerde richting zoek.
- Kees
Minder
Meer
05 mei 2021 23:08 #5703
door Kees
Empowering us all
De transacties van de privérekening naar de gezamenlijke rekening moeten als overboeking/kruispost herkend worden. Zijn alle drie de rekeningen bekend in BT?
Jouw situatie heb ik niet, maar onze transacties tussen de creditkaart, of de spaarrekening, naar de betaalrekening worden alle herkend. Toch een beetje vergelijkbaar.
Jouw situatie heb ik niet, maar onze transacties tussen de creditkaart, of de spaarrekening, naar de betaalrekening worden alle herkend. Toch een beetje vergelijkbaar.
Empowering us all
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Tonnie
- Robert
- Onderwerp Auteur
Minder
Meer
06 mei 2021 20:10 #5706
door Robert
Dag Kees,
Het probleem zit hem inderdaad dat de rekeningen niet in BT staan waar het geld vandaan komt.
Ik heb ze nu toegevoegd en inderdaad bij "Controle" dan worden ze netjes als overboeking gemarkeerd.
Bedankt voor je uitleg en hulp
Groeten,
Robert
Het probleem zit hem inderdaad dat de rekeningen niet in BT staan waar het geld vandaan komt.
Ik heb ze nu toegevoegd en inderdaad bij "Controle" dan worden ze netjes als overboeking gemarkeerd.
Bedankt voor je uitleg en hulp
Groeten,
Robert
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Kees