BT start automatisch op

• Winus van Asselt
  • Onderwerp Auteur
Meer
22 feb 2021 19:30 #5614 door Winus van Asselt
BT start automatisch op werd gestart door Winus van Asselt
Ik heb BT op mijn Macmini met Catalina als besturingssysteem, Ik sluit de Macmini meestal af voor een dag of langer. Banktrans is dan eerst via het menu afgesloten.
Als ik de Macmini dan later weer opstart, wordt Banktrans automatisch geopend. Ik heb zitten zoeken naar de instelling waar ik dat kan veranderen, maar vind die niet.
Weet iemand de oplossing?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
22 feb 2021 22:43 #5615 door Rien Beije
Beantwoord door Rien Beije in topic BT start automatisch op
Zelf heb ik een iMac en het zou kunnen zijn dat de Mac mini ook de optie heeft die de iMac heeft.

Wanneer ik een programma direct wil laten opstarten bij inloggen op mijn computer moet ik het volgende doen.

In het "Dock" de programma logo's die getoond worden onder in het scherm moet je ook het logo van Banktrans (BT) neerzetten .
Wanneer je hier nu met de rechtermuisknop op klikt krijg je o.a. ook de regel "Opties".
Wanneer je hier op klikt kun je regel : "opstarten bij inloggen" aanvinken Dit wil zeggen dat wanneer je de computer opstart het programma BT mee opstart na het inloggen.

Ik heb n.l hetzelfde gedaan maar nu bij het programma "mail"
Succes.
Rien
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Tonnie

• Winus van Asselt
  • Onderwerp Auteur
Meer
23 feb 2021 18:21 #5616 door Winus van Asselt
Beantwoord door Winus van Asselt in topic BT start automatisch op
Bedankt voor je antwoord. Stom van mij want ik had dit gewoon zelf moeten bedenken, ik werk al jaren met Macs.

• Winus van Asselt
  • Onderwerp Auteur
Meer
24 feb 2021 16:27 #5621 door Winus van Asselt
Beantwoord door Winus van Asselt in topic BT start automatisch op
Even een nuancering op mijn vorige post.

Je kunt inderdaad door rechts te klikken op het icoon in het Dock instellen dat het programma opent na het inloggen. Er komt dan een vinkje voor te staan. Dat stond er bij mij niet bij!!
Ik heb toen de optie permanent in dock uitgezet, een keer opnieuw opgestart en toen ging het wel goed. Nu maar hopen dat het verder goed blijft gaan.