Export-functie Bank Trans

Meer
23 mrt 2021 12:06 #5645 door A.R. Ritsma
Export-functie Bank Trans werd gestart door A.R. Ritsma
BankTrans heeft een goede exportfunctie waardoor de transacties vertaald kunnen worden naar b.v. Excel. Hierdoor is het mogelijk om door middel van draaitabellen vergelijkingen te maken op ieder (detail)-niveau over een reeks van jaren. Maar bij het exporteren mis ik de saldi-informatie van de de betreffende rekeningen, en dat is soms lastig. Wellicht dat ik iets fout doe en dat die informatie wel meegeleverd wordt. Misschien dat iemand daar ervaring mee heeft.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
23 mrt 2021 17:40 #5646 door Kees
Beantwoord door Kees in topic Export-functie Bank Trans
Het transactiebestand wordt, zoals je geconstateerd hebt, weggeschreven zónder saldo-informatie. Maar, er is een aparte functie: Overzichten, Rekeningsaldo's... Bij Bestemming kun je opgeven dat de gegevens naar een csv-bestand geschreven moeten worden. Samen leveren ze dus de benodigde informatie.

In Excel is (bijna) alles mogelijk: Als je de beginsaldi weet, kun je bijvoorbeeld een nieuwe kolom vullen met het actuele saldo.

Growing a better world together
Empowering us all
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Tonnie

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
27 mrt 2021 10:49 #5653 door A.R. Ritsma
Beantwoord door A.R. Ritsma in topic Export-functie Bank Trans
KeesN, dank voor Uw antwoord.
De beschreven functionaliteit is niet wat ik bedoel. Bij het openen van BT worden onder meer alle transacties van alle rekeningen getoond in chronologische volgorde. Daarnaast staat bij iedere transactie het rekeningsaldo van de desbetreffende bankrekening. En dat gegeven ontbreekt in het export bestand van BT.
Uiteraard is dat wel met een redelijke aantal handelingen op te lossen. Oa. door te sorteren op rekening, vervolgens op boekdatum en daarna met de optelfunctie van Excel daarop los te laten (en niet vergeten het juiste beginsaldo toe te voegen),
Maar ja, ik begrijp dat ik de betreffende export-functie niet over het hoofd gezien heb. Waarschijnlijk toch een lastig technisch probleem.
Verder ben ik buitengewoon tevreden met de functionaliteit van BT, die met kop en schouders boven de commercieel op de markt gebrachte programma's staat.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
27 mrt 2021 13:36 - 28 mrt 2021 14:08 #5654 door Kees
Beantwoord door Kees in topic Export-functie Bank Trans
Je laat het op deze manier wel extreem complex lijken. Om hoeveel rekeningen gaat het?
Heb een test(je) uitgevoerd met één rekening, in dit geval de Betaalrekening. Duurde 1 minuut, naar boven afgerond.

Als je in BT één rekening selecteert: Elementenbeheer, Rekeningen, dubbel klikken op de gewenste rekening, en deze exporteert, krijg je een csv-bestand met alle transacties van deze rekening:
  1. Kolom Q is de eerste vrije kolom; vul één rij onder de laatste transactie het beginsaldo in
  2. Tik daarboven de volgende formule: =Qx+Fy, x=rij met beginsaldo, y=huidige rij. Bijv. =Q1001+F1000
  3. Trek deze cel helemaal naar boven en je bent klaar. In kolom Q staat het bijbehorende saldo.

Growing a better world together
Empowering us all
Laatst bewerkt 28 mrt 2021 14:08 doorKees.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
27 mrt 2021 18:24 #5655 door A.R. Ritsma
Beantwoord door A.R. Ritsma in topic Export-functie Bank Trans
Wederom dank voor Uw antwoord.
Mijn vraag was in concreto, "kunnen bij export naar Excel, de saldi bij de individuele rekeningen meegeleverd zoals deze ook in het BT bestand wordt getoond"
Dat lijkt helaas niet te kunnen.
Dat door selectie van een specifieke rekening in BT en vervolgens dit bestand exporteren naar Excel, en dan vervolgens door middel van de functies die Excel biedt de saldi tonen is
evident. Bij een bestand dat 11 actieve rekeningen bevat en 4 inactieve over een periode van ca 12 jaar, vraagt e.e.a. meer handelingen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Powered by Kunena