BT 2.83
- Machiel de Wit
- Onderwerp Auteur
Minder
Meer
05 apr 2021 20:38 - 05 apr 2021 20:39 #5672
door Machiel de Wit
Met vriendelijke groet,
MdW.
BT 2.83 werd gestart door Machiel de Wit
Hallo Tonnie,
Net de nieuwe versie geïnstalleerd, maar de weergave van de rekening gaat op 2 punten niet goed.
Als je kiest voor weergave met omschrijving (of in combinatie met nr) dan kun je niet meer de tegenrekening toevoegen aan je filter, althans geeft geen resultaat.
Als je kiest voor weergave als Omschrijving dan zie je geen rekening en tegenrekeningnummer meer in de Details, dat is daar wel essentieel.
Optie is dus totaal onbruikbaar, alleen op weergave Rekeningnummer heb je alle goede functionaliteiten van BT.
Helaas ben ik nu dan wel mijn omschrijving bij het rekeningnummer in de Elementenlijst kwijt. (3e punt eigenlijk)
Alles is dus veel slechter dan voorheen.
Net de nieuwe versie geïnstalleerd, maar de weergave van de rekening gaat op 2 punten niet goed.
Als je kiest voor weergave met omschrijving (of in combinatie met nr) dan kun je niet meer de tegenrekening toevoegen aan je filter, althans geeft geen resultaat.
Als je kiest voor weergave als Omschrijving dan zie je geen rekening en tegenrekeningnummer meer in de Details, dat is daar wel essentieel.
Optie is dus totaal onbruikbaar, alleen op weergave Rekeningnummer heb je alle goede functionaliteiten van BT.
Helaas ben ik nu dan wel mijn omschrijving bij het rekeningnummer in de Elementenlijst kwijt. (3e punt eigenlijk)
Alles is dus veel slechter dan voorheen.
Met vriendelijke groet,
MdW.
Laatst bewerkt 05 apr 2021 20:39 doorMachiel de Wit.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Kees
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Kees
Minder
Meer
06 apr 2021 11:36 #5673
door Kees
Growing a better world together
Empowering us all
Beantwoord door Kees in topic BT 2.83
Scherpe analyse, ben direct teruggegaan naar versie 2.82.
Dat is tevens het voordeel van 2.82: Controle op versienummer bij openen van een administratie is aangepast.
Je kunt probleemloos downgraden.
Dat is tevens het voordeel van 2.82: Controle op versienummer bij openen van een administratie is aangepast.
Je kunt probleemloos downgraden.
Empowering us all
- Kees
Minder
Meer
06 apr 2021 12:00 #5675
door Kees
Empowering us all
Beantwoord door Kees in topic BT 2.83
Simpel, setup van banktrans_setup_2_82 starten.
BT de-installeert zelf 2.83 en installeert vervolgens 2.82. Alle instellingen blijven gehandhaafd. En 2.82 heeft geen probleem met aangebrachte wijzigingen door 2.83.
Het blijft een mooi pakket.
P.S. BT 2.83 is geen belangrijk release; alleen ING-gebruikers die de Tags willen inlezen hebben baat bij dit release.
Installeerde dit release alleen om de versie-controle te testen. Werkt perfect, wist alleen niet dat ik deze zo snel weer zou herhalen.
De bevindingen van Machiel waren mij nog niet opgevallen.
BT de-installeert zelf 2.83 en installeert vervolgens 2.82. Alle instellingen blijven gehandhaafd. En 2.82 heeft geen probleem met aangebrachte wijzigingen door 2.83.
Het blijft een mooi pakket.
P.S. BT 2.83 is geen belangrijk release; alleen ING-gebruikers die de Tags willen inlezen hebben baat bij dit release.
Installeerde dit release alleen om de versie-controle te testen. Werkt perfect, wist alleen niet dat ik deze zo snel weer zou herhalen.
De bevindingen van Machiel waren mij nog niet opgevallen.
Empowering us all
- Machiel de Wit
- Onderwerp Auteur
Minder
Meer
07 apr 2021 22:18 - 07 apr 2021 22:21 #5677
door Machiel de Wit
Met vriendelijke groet,
MdW.
Beantwoord door Machiel de Wit in topic BT 2.83
Ja, dat is mooi dat het tegenwoordig kan.
Ik vind echter de nieuwe functie om de Tag van ING in de omschrijving te krijgen weer zeer welkom.
Ik hoop dan ook dat het probleem ook snel opgelost wordt.
Het probleem is echter niet nieuw, want in de vorige aanpassing in de weergave ging het al mis.
Dat heb ik ook eerder gemeld, zie #5105 en #5310 .
Ik vind echter de nieuwe functie om de Tag van ING in de omschrijving te krijgen weer zeer welkom.
Ik hoop dan ook dat het probleem ook snel opgelost wordt.
Het probleem is echter niet nieuw, want in de vorige aanpassing in de weergave ging het al mis.
Dat heb ik ook eerder gemeld, zie #5105 en #5310 .
Met vriendelijke groet,
MdW.
Laatst bewerkt 07 apr 2021 22:21 doorMachiel de Wit.
- Tonnie
Minder
Meer
11 apr 2021 11:41 #5681
door Tonnie
Beantwoord door Tonnie in topic BT 2.83
Hallo Machiel,
Betreffende het toevoegen van de tegenrekening aan het filter heb je gelijk. Daar ga ik proberen op te lossen.
Betreffende de weergave van rekeningnummers in Details. Ik heb er momenteel voor gekozen om de weergave van het rekeningnummer overal hetzelfde weer te geven (zoals ingesteld in de instellingen). Waarom zou je dat bij de details anders willen zien? Als je het rekeningnummer wil zien, kan je toch altijd kiezen voor een weergave waarin het rekening is opgenomen?
Mvg., Tonnie
Betreffende het toevoegen van de tegenrekening aan het filter heb je gelijk. Daar ga ik proberen op te lossen.
Betreffende de weergave van rekeningnummers in Details. Ik heb er momenteel voor gekozen om de weergave van het rekeningnummer overal hetzelfde weer te geven (zoals ingesteld in de instellingen). Waarom zou je dat bij de details anders willen zien? Als je het rekeningnummer wil zien, kan je toch altijd kiezen voor een weergave waarin het rekening is opgenomen?
Mvg., Tonnie
- Machiel de Wit
- Onderwerp Auteur
Minder
Meer
11 apr 2021 22:00 #5682
door Machiel de Wit
Met vriendelijke groet,
MdW.
Beantwoord door Machiel de Wit in topic BT 2.83
Hallo Tonnie,
In het detailvenster en in het Elementenbeheervenster zou ik graag het rekeningnummer en de naam willen zien. Als je geen naam wilt hebben kun altijd je die in het menu Rekeningen niet invullen.
In de transactievenster is het echter weer rustgevender als je daar alleen de naam kan laten zien. Voordeel is dat je dan ook meteen ziet dat de tegenrekening een van je eigen rekeningen is.
Nu ik wat meer test blijkt als je voor een van de opties (anders dan rekeningnummer) kiest je helemaal geen tegenrekeningen meer in de ziet van rekeningen die niet van jezelf zijn.
Je kan dan niet meer erop sorteren of filteren.
Wat voor mij wenselijk is:
Om echt meer functionaliteit in BT te maken dan zou je eigenlijk een adresboek moeten hebben waarin je de naam en het tegenrekeningnummer kan opnemen. Dan zie je ook gelijk als een terugkerende crediteur van een anderen rekening incasseert. Je kan dan zo zelf je tegenrekeningen een naampje ter herkenning geven. Is er geen naam bekend dan gewoon het rekeningnummer laten zien.
In het detailvenster en in het Elementenbeheervenster zou ik graag het rekeningnummer en de naam willen zien. Als je geen naam wilt hebben kun altijd je die in het menu Rekeningen niet invullen.
In de transactievenster is het echter weer rustgevender als je daar alleen de naam kan laten zien. Voordeel is dat je dan ook meteen ziet dat de tegenrekening een van je eigen rekeningen is.
Nu ik wat meer test blijkt als je voor een van de opties (anders dan rekeningnummer) kiest je helemaal geen tegenrekeningen meer in de ziet van rekeningen die niet van jezelf zijn.
Je kan dan niet meer erop sorteren of filteren.
Wat voor mij wenselijk is:
- In het elementenbeheer is het makkelijk dat je eerst de naam en dan het rekeningnummer hebt omdat je zo middels de naam de sorteervolgorde kunt bepalen. Zo kan je dus ING, ABNAMRO en ASN rekeningen bij elkaar sorteren. Hier dus Naam + Rekeningnummer benodigd.
- In het detailvenster Naam + Rekeningnummer (of omgekeerd, dat maakt mij hier niet uit) vanwege de herkenning. Beide is niet storend. Ik gebruik dat vaak om het rekeningnummer eruit te kopiëren en zo geen typefouten te kunnen maken bij het digitaal invullen. Tevens gebruik ik vaak het laatste gedeelte van het nummer om in de stukken te schrijven vanaf welke rekening het betaald is. Het detailvenster is er juist voor om de details te kunnen zien.
- Alleen in het transactievenster is het handig (rustiger) dat je de Naam ziet i.p.v. je eigen rekening en bij het de tegenrekening gewoon het nummer als die niet van jezelf is. Dan zie je ook gelijk als het een transactie betreft die geen tegenrekening heeft (bankkosten, rente etc.). Daar heeft het eigenlijk allen meerwaarde om alleen eigen rekeningen als naam te zien en de rest gewoon.
Om echt meer functionaliteit in BT te maken dan zou je eigenlijk een adresboek moeten hebben waarin je de naam en het tegenrekeningnummer kan opnemen. Dan zie je ook gelijk als een terugkerende crediteur van een anderen rekening incasseert. Je kan dan zo zelf je tegenrekeningen een naampje ter herkenning geven. Is er geen naam bekend dan gewoon het rekeningnummer laten zien.
Met vriendelijke groet,
MdW.
- Tonnie
Minder
Meer
18 apr 2021 10:15 #5690
door Tonnie
Beantwoord door Tonnie in topic BT 2.83
Hallo Machiel,
De instellingen voor de weergave zoals jij die hierboven aangeeft zijn erg persoonlijk. Andere gebruikers gaan dit wellicht graag op een andere wijze zien. Om aan alle wensen tegemoet te komen denk ik dat de beste oplossing is om de weergave-instelling apart te kunnen doen voor de verschillende vensters. Deze aanpassing zal ik doorvoeren.
De filterbug los ik uiteraard ook op. Betreffende het adresboek voor tegenrekeningen, dat is inderdaad een goed idee maar best wel wat werk. Ik ga dit eens bekijken. Zou je daar eventueel een nieuw wijzigingsverzoek van kunnen maken met daarin de gewenste functionaliteit?
Mvg., Tonnie
De instellingen voor de weergave zoals jij die hierboven aangeeft zijn erg persoonlijk. Andere gebruikers gaan dit wellicht graag op een andere wijze zien. Om aan alle wensen tegemoet te komen denk ik dat de beste oplossing is om de weergave-instelling apart te kunnen doen voor de verschillende vensters. Deze aanpassing zal ik doorvoeren.
De filterbug los ik uiteraard ook op. Betreffende het adresboek voor tegenrekeningen, dat is inderdaad een goed idee maar best wel wat werk. Ik ga dit eens bekijken. Zou je daar eventueel een nieuw wijzigingsverzoek van kunnen maken met daarin de gewenste functionaliteit?
Mvg., Tonnie
- Peter
Minder
Meer
22 apr 2021 17:16 #5692
door Peter
Beantwoord door Peter in topic BT 2.83
Hallo Tonnie,
Fijn als je het t.z.t. kan oplossen. Zoveel mensen, zoveel wensen. Maar het blijft een mooi en stabiel programma hoor!
Met vriendelijke groet,
Peter
Fijn als je het t.z.t. kan oplossen. Zoveel mensen, zoveel wensen. Maar het blijft een mooi en stabiel programma hoor!
Met vriendelijke groet,
Peter
- Peter
Minder
Meer
07 jul 2021 16:56 #5738
door Peter
Beantwoord door Peter in topic BT 2.83
Hallo Tonnie,
bedankt en fijn dat je het met 2.84 hebt kunnen aanpassen en oplossen!
Peter
bedankt en fijn dat je het met 2.84 hebt kunnen aanpassen en oplossen!
Peter
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Tonnie