Categorie wordt niet ingevuld

Meer
04 mei 2021 16:51 - 04 mei 2021 16:54 #5695 door Geldof Marc
Categorie wordt niet ingevuld werd gestart door Geldof Marc
Beste
Als ik in banktrans 2.82 handmatig een nieuwe transactie invoer en in de details een rekening kies, bedrag, omschrijving en opmerkingen invul en verder rechts op het scherm een categorie invul (+) met een opmerking, de transactie daarna opsla dan wordt de gekozen categorie niet ingevuld of meegenomen in het transactievenster. De categorie moet steeds opnieuw hernomen worden.
Ik merk ook op dat het transactievenster een grote verschuiving maakt in de reeks transacties zodanig dat er steeds opnieuw naar boven moet geschrold worden
kan dit opgelost worden aub

Dank
Laatst bewerkt 04 mei 2021 16:54 doorGeldof Marc.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
04 mei 2021 17:54 - 04 mei 2021 17:56 #5696 door Kees
Beantwoord door Kees in topic Categorie wordt niet ingevuld
Goedendag Marc,

Jouw eerste constatering komt mij bekend voor. Geldt voor alle toevoegingen bij Categorie, niet alleen bij nieuwe transacties.
Lijkt wel of het selecteren van een categorie (extra) bevestigd moet worden. Ik los dit op door eenmaal in hetzelfde venster onder de waarde te klikken. Dan wordt de geselecteerde categorie wél meegenomen. Je ziet dit o.a. door de kleurverandering:
Geselecteerd:

Bevestigd:

Jouw tweede constatering is iets voor Tonnie om op te lossen. Wellicht kan ook jouw eerste punt verbeterd worden.

Growing a better world together
Empowering us all
Laatst bewerkt 04 mei 2021 17:56 doorKees.

Meer
04 mei 2021 18:03 #5697 door Geldof Marc
Beantwoord door Geldof Marc in topic Categorie wordt niet ingevuld
Dank KeesN voor de snelle interventie. Het werkt goed. Dat had ikzelf niet gevonden als oorzaak.
Zal Tonnie op de hoogte gebracht worden?
Zou ik de topic verplaatsen naar wijzigingen?
Dank

Meer
04 mei 2021 18:13 #5698 door Kees
Gewoon wachten op reactie Tonnie. Meer kun je voorlopig niet uitrichten.

P.S. Heb zelf nog nooit een transactie toegevoegd, en ± 99% van de transacties worden automatisch gecategoriseerd. Daarmee omzeil je deze 'problemen'.

Empowering us all

Meer
04 mei 2021 18:38 #5699 door Geldof Marc
Beantwoord door Geldof Marc in topic Categorie wordt niet ingevuld
Dank u wel !
Ik gebruik het enkel bij het aanvullen van de uitgaven die cash gebeuren bij boodschap dus die niet via de bankrekening verloopt.

Meer
12 mei 2021 12:04 #5710 door Peter
Beantwoord door Peter in topic Categorie wordt niet ingevuld
Binnen BankTrans hou ik ook een kasboek bij, die mutaties worden ook handmatig gevuld en daar kwam ik het ook tegen.

Er zijn wel wat workarounds zoals hierboven al eentje genoemd.

Meer
04 jul 2021 19:54 #5729 door Tonnie
Beantwoord door Tonnie in topic Categorie wordt niet ingevuld
Ik heb BankTrans aangepast zodat ook de een aanpassing in de categorieën altijd worden bewaard. Voorheen moest het veld eerst worden verlaten voordat het werd bewaard maar dat ik nu niet meer het geval.

Betreffende de verschuiving in de transacties, dat is ook de bedoeling. Indien een transactie wordt aangepast zal BankTrans het venster van de transacties altijd aanpassen zodat de aangepast transactie in beeld blijft. Anders wordt het (nog) verwarrender voor de gebruiker.

Mvg., Tonnie

Meer
05 jul 2021 13:07 - 05 jul 2021 13:22 #5736 door Kees

Betreffende de verschuiving in de transacties, dat is ook de bedoeling. Indien een transactie wordt aangepast zal BankTrans het venster van de transacties altijd aanpassen zodat de aangepast transactie in beeld blijft. Anders wordt het (nog) verwarrender voor de gebruiker.

De constatering van Marc komt mij bekend voor. Dit verschijnsel treedt op als je een filter activeert. Gebruik dit vaak wanneer ik nieuwe transacties ingelezen heb om (extra) informatie toe te voegen. Nagespeeld door de transacties van vorige maand in te lezen. De eerste transactie die ik wil aanvullen is van 1 juni 2021 met het betaalde voorschot van het Waterschap:

Filter op categorie Water (uit Vaste lasten, Energie & lokale lasten, Water) en het resultaat is:

Vervolgens zie je de voorschotten tussen 2016 en 2017, waardoor je opnieuw naar boven moet scrollen.
Wat is de overtreffende trap van '(nog) verwarrender'

Is verder geen groot issue. Als je dit t.z.t. wilt oplossen, liefst niet op zondagavond.

Aanvulling:
Als je naar boven scrolt zie je dat BT nog steeds de transactie van 1-6-2021 vastberaden vasthoudt. That's the spirit:

Empowering us all
Laatst bewerkt 05 jul 2021 13:22 doorKees.