- Berichten: 46
Categorie wordt niet ingevuld
- Geldof Marc
-
Onderwerp Auteur
- Offline
Als ik in banktrans 2.82 handmatig een nieuwe transactie invoer en in de details een rekening kies, bedrag, omschrijving en opmerkingen invul en verder rechts op het scherm een categorie invul (+) met een opmerking, de transactie daarna opsla dan wordt de gekozen categorie niet ingevuld of meegenomen in het transactievenster. De categorie moet steeds opnieuw hernomen worden.
Ik merk ook op dat het transactievenster een grote verschuiving maakt in de reeks transacties zodanig dat er steeds opnieuw naar boven moet geschrold worden
kan dit opgelost worden aub
Dank
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Kees
-
- Offline
- Berichten: 379
Jouw eerste constatering komt mij bekend voor. Geldt voor alle toevoegingen bij Categorie, niet alleen bij nieuwe transacties.
Lijkt wel of het selecteren van een categorie (extra) bevestigd moet worden. Ik los dit op door eenmaal in hetzelfde venster onder de waarde te klikken. Dan wordt de geselecteerde categorie wél meegenomen. Je ziet dit o.a. door de kleurverandering:
Geselecteerd:
Bevestigd:
Jouw tweede constatering is iets voor Tonnie om op te lossen. Wellicht kan ook jouw eerste punt verbeterd worden.
Growing a better world together
Empowering us all
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Geldof Marc
-
Onderwerp Auteur
- Offline
- Berichten: 46
Zal Tonnie op de hoogte gebracht worden?
Zou ik de topic verplaatsen naar wijzigingen?
Dank
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Kees
-
- Offline
- Berichten: 379
P.S. Heb zelf nog nooit een transactie toegevoegd, en ± 99% van de transacties worden automatisch gecategoriseerd. Daarmee omzeil je deze 'problemen'.
Growing a better world together
Empowering us all
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Geldof Marc
-
Onderwerp Auteur
- Offline
- Berichten: 46
Ik gebruik het enkel bij het aanvullen van de uitgaven die cash gebeuren bij boodschap dus die niet via de bankrekening verloopt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Peter
- Offline
- Berichten: 4
Er zijn wel wat workarounds zoals hierboven al eentje genoemd.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Tonnie
-
- Offline
- Berichten: 1458
Betreffende de verschuiving in de transacties, dat is ook de bedoeling. Indien een transactie wordt aangepast zal BankTrans het venster van de transacties altijd aanpassen zodat de aangepast transactie in beeld blijft. Anders wordt het (nog) verwarrender voor de gebruiker.
Mvg., Tonnie
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Kees
-
- Offline
- Berichten: 379
De constatering van Marc komt mij bekend voor. Dit verschijnsel treedt op als je een filter activeert. Gebruik dit vaak wanneer ik nieuwe transacties ingelezen heb om (extra) informatie toe te voegen. Nagespeeld door de transacties van vorige maand in te lezen. De eerste transactie die ik wil aanvullen is van 1 juni 2021 met het betaalde voorschot van het Waterschap:Betreffende de verschuiving in de transacties, dat is ook de bedoeling. Indien een transactie wordt aangepast zal BankTrans het venster van de transacties altijd aanpassen zodat de aangepast transactie in beeld blijft. Anders wordt het (nog) verwarrender voor de gebruiker.
Filter op categorie Water (uit Vaste lasten, Energie & lokale lasten, Water) en het resultaat is:
Vervolgens zie je de voorschotten tussen 2016 en 2017, waardoor je opnieuw naar boven moet scrollen.
Wat is de overtreffende trap van '(nog) verwarrender'?
Is verder geen groot issue. Als je dit t.z.t. wilt oplossen, liefst niet op zondagavond.
Aanvulling:
Als je naar boven scrolt zie je dat BT nog steeds de transactie van 1-6-2021 vastberaden vasthoudt. That's the spirit:
Growing a better world together
Empowering us all
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.