Hoe start ik Banktrans in Ubuntu? Opgelost

Meer
29 jul 2021 14:01 #5747 door Roland
Hoe start ik Banktrans in Ubuntu? werd gestart door Roland
In Linux Mint start Banktrans probleemloos; ik heb net Ubuntu geïnstalleerd, en als ik daar banktrans.sh aanklik zie ik dit:

#!/bin/sh
cd "`dirname \"$0\"`"
export LD_LIBRARY_PATH="."
export QT_QPA_PLATFORM_PLUGIN_PATH="."
./BankTrans

Ik heb al geprobeerd om met andere programma's banktrans.sh te laten uitvoeren, maar zonder succes.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
30 jul 2021 08:21 #5748 door Tonnie
Beantwoord door Tonnie in topic Hoe start ik Banktrans in Ubuntu?
Hallo Roland,

In Ubuntu wordt bij de installatie ook een snelkoppeling aangemaakt in het menu. Daar zou je BankTrans ook mee moeten kunnen starten. Daarnaast moet het ook kunnen met de sh file.

Ik heb echter een tijdje terug ook problemen gehad en dat bleek te komen door een ontbrekend component in Ubuntu. Je kan dit zien als je de sh file via terminal start. Als je dan een foutmelding ziet is er waarschijnlijk hetzelfde aan de hand. Je kan dit oplossen door onderstaand commando uit te voeren:
sudo apt-get install libxcb-xinerama0

Ik heb gekeken of ik in de installatie aan kan passen zodat dit niet meer nodig is maar dat lijkt niet kunnen. Aangezien ik verder geen klachten heb ontvangen van gebruikers dacht ik dat het aan mijn installatie lag.

Kan je eens kijken of dit jouw probleem ook oplost en even laten weten of het gelukt is?

Mvg., Tonnie

Meer
30 jul 2021 09:30 #5749 door Roland
Beantwoord door Roland in topic Hoe start ik Banktrans in Ubuntu? Opgelost
Beste Tonnie,

Je hebt gelijk: BankTrans staat gewoon tussen de applicaties! Suf van mij.

Ik was bij iedere Linux Mint installatie gewend BT een eerste keer te starten met het klikken op het *.sh bestand, en heb me nooit gerealiseerd dat het na installatie metéén in het menu zou kunnen komen.

Het staat nota bene op je website:
[Start de BankTrans installer. Hiermee wordt BankTrans op geïnstalleerd en wordt toegevoegd aan de beschikbare applicaties.]

Excuus, en dank voor dit geweldige programma
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Tonnie