BankTrans draait niet onder Debian 10.10 met Cinnamon 3.8.8
- Frits van den Bergh
- Onderwerp Auteur
Minder
Meer
22 aug 2021 11:15 #5750
door Frits van den Bergh
BankTrans draait niet onder Debian 10.10 met Cinnamon 3.8.8 werd gestart door Frits van den Bergh
Goede dag,
ik heb de laatste versie van BankTrans gedownload en geinstalleerd. Installatie verliep zonder problemen.
Met het icoon uit het startmenu start BankTrans niet. Starten van BankTrans op de commandline met ../BankTrans.sh ontvang ik de volgende foutmelding:
qt.qpa.plugin: Could not load the Qt platform plugin "xcb" in "." even though it was found.
This application failed to start because no Qt platform plugin could be initialized. Reinstalling the application may fix this problem.
Available platform plugins are: xcb (from .), xcb.
ik heb de laatste versie van BankTrans gedownload en geinstalleerd. Installatie verliep zonder problemen.
Met het icoon uit het startmenu start BankTrans niet. Starten van BankTrans op de commandline met ../BankTrans.sh ontvang ik de volgende foutmelding:
qt.qpa.plugin: Could not load the Qt platform plugin "xcb" in "." even though it was found.
This application failed to start because no Qt platform plugin could be initialized. Reinstalling the application may fix this problem.
Available platform plugins are: xcb (from .), xcb.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Tonnie
Minder
Meer
28 aug 2021 11:50 #5755
door Tonnie
Beantwoord door Tonnie in topic BankTrans draait niet onder Debian 10.10 met Cinnamon 3.8.8
Hallo Frits,
Zo te zien ontbreekt er een component. Dit heb ik eerder ook gehad bij een installatie onder Ubuntu en dit kon verholpen worden door het onderstaande commando uit te voeren:
sudo apt-get install libxcb-xinerama0
Kan je eens kijken of dit bij jou wellicht ook de oorzaak is?
Mvg., Tonnie
Zo te zien ontbreekt er een component. Dit heb ik eerder ook gehad bij een installatie onder Ubuntu en dit kon verholpen worden door het onderstaande commando uit te voeren:
sudo apt-get install libxcb-xinerama0
Kan je eens kijken of dit bij jou wellicht ook de oorzaak is?
Mvg., Tonnie
- Frits van den Bergh
- Onderwerp Auteur
Minder
Meer
29 aug 2021 10:26 #5756
door Frits van den Bergh
Beantwoord door Frits van den Bergh in topic BankTrans draait niet onder Debian 10.10 met Cinnamon 3.8.8
Hallo Tonnie,
bedank voor je antwoord. De library installeerde zonder problemen, maar verhelpt het probleem niet.
Mvg, Frits
bedank voor je antwoord. De library installeerde zonder problemen, maar verhelpt het probleem niet.
Mvg, Frits
- Frits van den Bergh
- Onderwerp Auteur
Minder
Meer
29 aug 2021 15:37 #5757
door Frits van den Bergh
Beantwoord door Frits van den Bergh in topic BankTrans draait niet onder Debian 10.10 met Cinnamon 3.8.8
Ik heb zojuist versie 2-84 verwijderd en een oudere versie geinstaleerd, versie 2-80.
Die draait zonder problemen.
mvg, Frits
Die draait zonder problemen.
mvg, Frits
- Tonnie
Minder
Meer
04 sep 2021 11:44 #5764
door Tonnie
Beantwoord door Tonnie in topic BankTrans draait niet onder Debian 10.10 met Cinnamon 3.8.8
Hallo Frits,
Ik heb zelf een nieuwe omgeving gemaakt met Debian en Cinnamon en daarin heb ik inderdaad hetzelfde probleem. Als ik echter het gegeven commando (sudo apt-get install libxcb-xinerama0) uitvoer dan is het probleem wel opgelost. Ik heb dan ook helaas geen idee wat er bij jou aan de hand kan zijn. Mijn kennis van Linux is helaas vrij beperkt.
Heeft iemand anders wellicht een idee?
Mvg., Tonnie
Ik heb zelf een nieuwe omgeving gemaakt met Debian en Cinnamon en daarin heb ik inderdaad hetzelfde probleem. Als ik echter het gegeven commando (sudo apt-get install libxcb-xinerama0) uitvoer dan is het probleem wel opgelost. Ik heb dan ook helaas geen idee wat er bij jou aan de hand kan zijn. Mijn kennis van Linux is helaas vrij beperkt.
Heeft iemand anders wellicht een idee?
Mvg., Tonnie