Hoe moet ik Banktrans gebruiken op een mobiele telefoon?

  • C. van Kralingen
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
Meer
24 dec 2021 10:40 #5834 door C. van Kralingen
L.S.

Ik gebruik naar volle tevredenheid Banktrans al jaren op een laptop. Ik weet dat Banktrans niet voor een Android ontwikkeld wordt. Om toch bij mijn gegevens te komen die in Banktrans staan ben ik op zoek gegaan naar een appje. Bij al die apps krijg ik een raar gevoel over de veiligheid en privacy.
Mijn vraag is hoe moet ik banktrans gebruiken op een Android? Heeft iemand een idee?
Of is er een huishoudboekje dat wel op een Android werkt?

Kees

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
24 dec 2021 13:19 #5835 door Kees
Dag Kees,

Op het moment zie ik vier mogelijkheden. (Maar wellicht dat anderen alternatieven weten?)
  1. BT beschikbaar stellen onder Android
    BT is geschreven met QT en daardoor voor vele platformen beschikbaar. Nu worden enkel de desktopsystemen ondersteund: Linux, macOS en Windows. Maar je kunt ook compileren voor mobiele platforms, zoals Android en iOS.
    Weet niet of Tonnie hiervoor openstaat?
  2. App van de eigen bank
    Vele banken geven extra inzicht door functionaliteit hiervoor in te bouwen in hun applicatie.
    De Rabobank (aangenomen dat je in de tussentijd niet geswitcht bent) heeft de functie 'Inzicht', zowel in de desktop- als de mobiele applicatie.
  3. Online Elektronisch Huishoudboekje
    Een online elektronisch huishoudboekje kan je openen vanuit de meegeleverde app.
    Startpunt kan deze website zijn:  Huishoudboekjes
    Je gegevens staan wel online, de overwegende reden dat BT-gebruikers dit offline pakket gebruiken.
    Daarnaast zal je twee administraties moeten bijhouden. Aangenomen dat je BT blijft gebruiken, of de online aanbieder toegang geeft tot je rekening.
  4. Office op Android
    Heb zelf weinig ervaring hiermee; ben nog aan het onderzoeken wat de toegevoegde waarde is van deze applicatie. 
    Zie  Maak kennis met de nieuwe Microsoft Office-app voor Android*
    Je kunt alle (of geselecteerde) transacties exporteren als csv-bestand en deze vervolgens openen in de app.
    Voordeel is dat je offline blijft (al weet ik niet wat MS onder water doet?!?!). Nadeel blijft dat, om actueel te blijven, je regelmatig deze actie dient te herhalen.
Off-the-record: Ben je een Mac-gebruiker met een Android telefoon?

Growing a better world together
Empowering us all
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Tonnie

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • C. van Kralingen
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
Meer
24 dec 2021 13:28 #5836 door C. van Kralingen
Beantwoord door C. van Kralingen in topic Hoe moet ik Banktrans gebruiken op een mobiele telefoon?
Dank voor jet uitgebreide antwoord. Ik ga het rustig bestuderen.
In een Android telefoon kan je SD-card doen, en niet in een iPhone.
Een iPhone vindt een beetje verwarrend. Ik kan nu mensen/digibeten (zitten ook in mijn familie) telefonatisch vertellen welke knopjes ze op een android kunnen/moeten indrukken

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
28 dec 2021 10:59 #5837 door Tonnie
Ik heb hier al vaak over nagedacht en zou BankTrans graag ook beschikbaar stellen op een mobiel apparaat (telefoon en/of tablet). Dit is echter erg complex en tijdrovend. Het gaat hierbij om de volgende zaken:
  1. Aangezien BankTrans geen server component heeft en de gegevens dus niet vanaf internet (cloud) kan halen is het lastig om bij de gegevens te komen, deze staan immers lokaal op de computer. Gebruik maken van dropbox / google drive / ... zou hiervoor een oplossing kunnen zijn maar is lastig.
  2. BankTrans is momenteel niet geschikt om weer te geven op een app. De schermindeling heeft veel te veel plaats nodig. Hiervoor is een compleet herontwerp (en ontwikkeling) noodzakelijk.
  3. Bouwen van de app is 1 ding, deze beschikbaar stellen is weer een heel ander verhaal. De app zou namelijk ook opgenomen moeten worden in de verschillende app-stores en ook dat is helaas niet zo eenvoudig.
Ik vrees dan ook dat dit voorlopig een wens zal blijven  .

Mvg., Tonnie

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Powered by Kunena