Weergave Categoriseren

Meer
11 jan 2022 11:41 - 11 jan 2022 16:23 #5857 door John
Weergave Categoriseren werd gestart door John
Weergave Categoriseren blijk het scherm hangen, ik kom er niet meer uit, ook als ik heb afgesloten en op nieuw opstart.komt steeds het Categorisen steeds terug.Ik kan deze administratie niet afsluiten, en op nieuw openen.
Heeft iemande een tip dankje
Laatst bewerkt 11 jan 2022 16:23 doorJohn.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
13 jan 2022 03:27 - 13 jan 2022 03:43 #5858 door John
Beantwoord door John in topic Weergave Categoriseren
Beste Mensen ik heb het al gevonden, boven in het scherm is de Categorie in gedrukt, Ik heb niet gezien dat boven in het scherm een vinkje staat Misschien kan de programmeur de kleuren een beter contrast geven in mijn scherm is het niet te  zien sorry ik werk er niet elke dag in een keer per jaar vandaar, geen ervaring !
Laatst bewerkt 13 jan 2022 03:43 doorJohn.

Meer
15 jan 2022 13:17 #5859 door Tonnie
Beantwoord door Tonnie in topic Weergave Categoriseren
Hallo John,

Gelukkig heb je het gevonden. Het is me echter niet duidelijk wat je bedoeld met 'boven in het scherm is de Categorie in gedrukt'. Kan je dit uitleggen?

Mvg., Tonnie

Meer
15 jan 2022 15:37 #5860 door John
Hi Tonnie
Ok, boven ik het scherm Categorie zit een klein grijs pijltje, dat is in mijn scherm heel moeilijk te zien omdat het omdat er bijna geen onderscheid 
zit in de grijze kleur van daar, het ligt natuurlijk aan mijn scherm, maar het kan zijn dat ander gebruikers dat ook slecht zien, 
Ik hoop dat je wat aan hebt,
MVRG 
John

Meer
16 jan 2022 12:32 - 16 jan 2022 12:57 #5861 door Kees
Beantwoord door Kees in topic Weergave Categoriseren
Denk dat ik het eerste gedeelte van Johns verhaal begrijp. Het betreft dit knopje:

Wissel tussen eenvoudige en uitgebreide mode.

Maar het uitgebreide scherm kan:
  • ook weer verkleind worden
  • gesloten worden door de knoppen OK, of Cancel
  • gesloten worden door de X rechtsboven
Heb vervolgens getest op een systeem met een veel lagere resolutie (800x600), maar ook hier wordt het uitgebreide scherm netjes geschaald op het beeldscherm.

Update
En ook het laatste gedeelte is mij nu duidelijk.
Op een volledig scherm treedt een vreemd effect op. (Tenminste voor mij, maar ik gebruik zelden volledige schermen.)
Als je het Categoriescherm verkleint, ook in de eenvoudige mode, verkleint het niet naar de Taakbalk, maar wordt een zelfstandig icoontje boven de Start-knop:

Wellicht dat anderen dit gedrag herkennen? Maar je MOET op een van de 3 knopjes (Vergroten, Maximaliseren, Sluiten) klikken, anders blijf je ten eeuwigen dage met BT opgescheept. 

Growing a better world together
Empowering us all
Laatst bewerkt 16 jan 2022 12:57 doorKees.

Meer
16 jan 2022 14:55 #5862 door John
Hi Kees bedank,t maar dat bedoel ik niet, ik heb net gezien dat als je al de rubrieken boven in de grijze balk in het scherm zie, kun je op z'n rubriek met je muis drukken dan komt er een pijltje en wijst naar boven of beneden of geen pijltje, door de kleur van het scherm is dat heel slecht te zien. Althans bij mij niet! Ik weet niet bij jullie, ik moet ook zeggen dat ik hele dikke brilglazen heb, verder vriendelijk dank.

Meer
16 jan 2022 20:41 #5863 door Kees
Dag John,

Bedoel je dit pijltje:

Is inderdaad erg klein - het grijze pijltje, niet mijn blauwe markering. 

Alleen zie ik het probleem niet zo. Als je BankTrans start worden de transacties altijd op-, of aflopend gesorteerd op Boekingsdatum. (Daar staat dus standaard dit pijltje.)
Dit regel je in Bewerken, Instellingen, Sortering transacties. Hier kun je kiezen tussen Oplopend, of Aflopend.
M.a.w. je kunt op elke willekeurige kolomnaam drukken, de sortering van de transacties past zich hierop aan, maar wordt weer teruggezet als je BankTrans afsluit en opnieuw start.

Opvallend, op mijn testsysteem (Windows 7) is het pijltje blauw(ig). Maar even klein, en even onduidelijk:

Empowering us all

Meer
17 jan 2022 00:50 #5864 door John
Hi Kees, nogmaals bedankt voor je reactie,
Als er een vol scherm staat met alle Rubrieken kan je op het grijze gedeelte boven in het scherm met de muis in een der Categorisen plaatsen en daar op drukken, dan verschijnt er een pijltje naar boven of beneden, omdat dat pijltje er niet altijd staat, was ik mijn scherm kwijt ! Probeer het Kees dan zie je het, dit is heel moeilijk te zien bij mij door de grijze kleur, ik hoop dat je het begrepen hebt,
Mvgr John

Meer
17 jan 2022 13:16 #5865 door Kees
Helaas, zie nog steeds geen probleem.

Als je (de eerste keer) op Categorieën drukt, zullen alle transacties oplopend (A--Z) gesorteerd worden. Als de categorie niet ingevuld is, zullen deze bovenaan verschijnen.
Druk je nogmaals op Categorie, dan wordt de sortering omgekeerd (Z--A).

Wil je de oorspronkelijke weergave hebben dan druk je een-, of tweemaal op Boekingsdatum. Bij de eerste keer drukken staat de oudste datum bovenaan; bij nogmaals drukken de meest recente. Je mag eindeloos blijven klikken, gaat vanzelf ooit vervelen.

Empowering us all

Meer
17 jan 2022 13:58 #5866 door John
Hi Kees wat je schrijft is juist, dus daar ben ik ook in middels achter maar als als je niet op de Catorisatie druk staan er geen pijltje en als er wel een staat is dat bij mij haast niet te zien,
Ok Kees bedankt voor de uitleg.