Bug? Dubbele regels bij details van budgetteren.

Meer
10 feb 2022 14:41 #5887 door Robert
Dag allen,

Het valt mij op dat wanneer ik tijdens het budgetteren kies voor de weergave "Stand" (of Percentage of Saldo) en klik op veld in de bovenste tabel (in mijn voorbeeld op Januari voor categorie "Sparen & beleggen") dan verschijnt in de onderste tabel een lijst van alle boekingen in deze periode in deze categorie waarbij elke boeking dubbel staat (zie bijlage).

Als ik overschakel naar weergave "Budget" of "Budgetinvoer" en klik op ditzelfde veldje, dan toont hij gewoon alle boekingen een keer.

Is dit een bug of gewoon een feature die ik niet goed begrijp?
Bijlagen:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
15 feb 2022 17:17 #5889 door Tonnie
Beantwoord door Tonnie in topic Bug? Dubbele regels bij details van budgetteren.
Hallo Robert,

Dit is inderdaad een bug. Bedankt voor het melden.

Ik heb de oorzaak gevonden en het probleem is verholpen in versie 2.86 (vanaf nu online).

Mvg., Tonnie
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Robert

Meer
16 feb 2022 08:12 #5894 door Robert
Beantwoord door Robert in topic Bug? Dubbele regels bij details van budgetteren.
Hoi Tonnie,

Bedankt voor het snelle kijken naar en oplossen van dit probleem. Ik dacht even dat ik dubbel zag ;)

Is BankTrans eigenlijk een open source project? Nu weet ik niet welke programmeertaal de applicatie in geschreven is, maar als programmeur had ik mogelijk zelf ook een blik op het probleem kunnen werpen.

Groeten,

Robert

Meer
20 feb 2022 13:12 #5895 door Tonnie
Beantwoord door Tonnie in topic Bug? Dubbele regels bij details van budgetteren.
Hallo Robert,

Graag gedaan. En nee, BankTrans is geen open source project. Ik ben er ooit voor mezelf aan begonnen en heb het na een tijdje beschikbaar gemaakt voor anderen. Ik wil het voorlopig nog graag onder eigen beheer houden maar wellicht veranderd dit in de toekomst nog. Het is overigens geschreven in C++ met het Qt framework. Dat geeft de mogelijkheid om os-onafhankelijk te ontwikkelen.

Mvg., Tonnie

Meer
01 mrt 2022 21:48 #5907 door Robert
Beantwoord door Robert in topic Bug? Dubbele regels bij details van budgetteren.
Beste Tonnie,

Ik snap wat je bedoelt, hoewel open source natuurlijk niet hoeft te betekenen dat je niet meer zelf het beheer erover houdt. Niet dat ik je zou kunnen helpen met C++ of een Qt framework (helaas nog nooit van gehoord)...

Wel valt me nog een ding op aan het detaillijstje bij het budgetteren waar deze bugmelding over ging. Nu staan de regels er correct maar een keer in, maar het lijkt er wel op dat de sortering niet altijd correct is. Zie in de bijlage onze 'sparen'-post. De bovenste transactie is van de 17e, maar staat om niet geheel duidelijke redenen niet gewoon tussen de regels van de 16e en de 29e.

Groeten, 

Robert

Bijlagen: