Sortering transacties is oplopend i.p.v. aflopend en Home en End werken niet

Meer
30 aug 2022 09:14 #5997 door Jeannette
Al een tijd (sinds een aantal updates?) opent BankTrans met de oudste transacties bovenaan in plaats van met de nieuwste. In mijn Instellingen, Algemeen staat nog steeds Oplopend geselecteerd. Dit wijzigen in Aflopend en dan terug wijzigen in Aflopend helpt niet.

Ook werken de toetsen Home en End niet meer. Home brengt mij niet meer naar de bovenste transactie, maar naar het begin van de regel. End doet helemaal niets meer. 

Wat nu? 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
30 aug 2022 10:51 - 07 sep 2022 20:03 #5998 door Kees
Dag Jeannette,

Vreemde problemen. Meervoud, want je meldt er twee die verder geen relatie met elkaar hebben.

Het is i.i.g. niet gerelateerd aan de versie van BT; heb getest met de laatste (versie 2.89) en deze verschijnselen treden bij mij niet op.

Aanpassingen in het Instellingen menu werken overigens pas als je BT afsluit en vervolgens weer opent.
Kan het zijn dat er (ongemerkt) een filter actief is? Is de knop Wissen grijs, of actief?

Daarnaast kan je de sortering handmatig aanpassen door op de gewenste kopregel te klikken. Op deze manier kan je de Boekingsdatum op-, of aflopend sorteren:
 
De kleine pijltjes blinken niet uit in zichtbaarheid.

Toetsen Home en End
Beschik je over een toetsenbord met fysieke knoppen voor deze functies, of een laptop toetsenbord dat deze toetsen simuleert?
Het gedrag dat je meldt komt namelijk overeen met de toetsen Page Up en Page Down en niet Home en End.

Growing a better world together
Empowering us all
Laatst bewerkt 07 sep 2022 20:03 doorKees.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Powered by Kunena