Export transacties met bijlage verwijzing

Meer
22 okt 2022 17:40 #6012 door Rene
Hallo,

Ik ben nieuw hier, Heb nu een weekje gestoeid met BankTrans, ziet er zeer goed uit!
Het is mij opgevallen dat bij een export van transacties de link naar de bijlage niet meegenomen wordt.
Het zou erg fijn zijn als dit wel kan. Kan ik als gebruiker daar wat aan doen of zou hier een update van het programma voor benodigd zijn?

Ik heb hier ook op gezocht in het forum en niet kunnen vinden. Excuses als dat wel het geval is maar ik niet dan dus niet goed gezocht heb.

Alvast bedankt & groet,
Rene
 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
22 okt 2022 23:25 #6013 door Kees
Beantwoord door Kees in topic Export transacties met bijlage verwijzing
Dag Rene,

Waarschijnlijk vind jij op dit forum geen verwijzingen naar jouw probleem, voor zover ik weet zijn hier namelijk geen problemen mee.
Dit is de kopregel van het exportbestand:

"Rentedatum";"Rekening";"Omschrijving";"Tegenrekening";"Ten name van";"Bedrag";"Valuta";"Type";"Categorie";"Opmerkingen";"Boekingsdatum";"Banktype";"Bankcode";"Specificatie";"Tegenrekening BIC";"Bijlage";

Zelf gebruik ik deze optie niet, maar heb enige transacties aangepast met een verwijzing naar een bijlage en deze worden vervolgens netjes in het exportbestand opgenomen.

Kan je extra informatie geven: Operating systeem (Windows, OS X, Linux) en met welk programma je het exportbestand opent?

Growing a better world together
Empowering us all

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
27 okt 2022 15:07 #6014 door Rene
Beantwoord door Rene in topic Export transacties met bijlage verwijzing
Hallo Kees,
bedankt voor je snelle antwoord en excuses voor mijn late reactie.
De functie van het toevoegen van een de link naar een bestand aan een transactie gebruik ik heel veel. Iedere digitale factuur koppel ik zo aan een transactie. Kan je later altijd met één druk op de knop de factuur in beeld brengen.

Je hebt inderdaad gelijk dat het veld wel degelijk wordt geëxporteerd incl. de link. Waar het dan volgens mij mis gaat is de import.
Ik heb hier mee getest en het blijkt dat het correct export bestand dus niet volledig wordt geïmporteerd, het veld met de link wordt genegeerd.

Groet,
Rene
 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
27 okt 2022 15:46 #6015 door Kees
Beantwoord door Kees in topic Export transacties met bijlage verwijzing
Dag Rene,

Je hebt helemaal gelijk. Niet alleen het laatste veld, "Bijlage", wordt 'vergeten'. ook het voorlaatste veld, "Tegenrekening BIC", verdwijnt naar de eeuwige jachtvelden.

Blijkbaar gebruikt niemand deze mogelijkheid. Ik trouwens ook niet; waarom zou je een transactiebestand willen exporteren om het vervolgens opnieuw in te lezen?

Je kunt wachten tot Tonnie dit rechtgetrokken heeft, of je definieert een eigen Importformaat.
Laat me weten als je hiervoor ondersteuning wilt.

@Tonnie, werk aan de winkel. 

Growing a better world together
Empowering us all

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
27 okt 2022 17:15 #6016 door Tonnie
Beantwoord door Tonnie in topic Export transacties met bijlage verwijzing
Dat is inderdaad niet correct. Ik zal dit in de volgende versie van BankTrans meenemen.

Mvg., Tonnie

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
27 okt 2022 17:33 - 27 okt 2022 17:33 #6017 door Kees
Beantwoord door Kees in topic Export transacties met bijlage verwijzing
Dag Tonnie,

Staat het op de planning om alle interne importformaten t.z.t. over te hevelen naar het bestand ImportFormatDef.xml?
Dit geeft de mogelijkheid veranderingen direct door te voeren zonder te hoeven wachten op een nieuw release.

Growing a better world together
Empowering us all
Laatst bewerkt 27 okt 2022 17:33 doorKees.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
27 okt 2022 17:39 #6018 door Tonnie
Beantwoord door Tonnie in topic Export transacties met bijlage verwijzing
Hallo Kees,

Helaas niet, ten eerste is het heel veel werk en sommige kunnen niet omdat het formaat heel erg complex is (bijvoorbeeld van de ABN).

Mvg., Tonnie
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Kees

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Powered by Kunena