kosten correct categoriseren

Meer
19 nov 2022 10:53 #6028 door Hans
kosten correct categoriseren werd gestart door Hans
Ik heb dit niet kunnen vinden, daarom de volgende vraag:
Ik wil mijn autokosten juist categoriseren. Als ik mijn kenteken aan bijvoorbeeld motorrijtuigenbelasting hang, komen alle kosten waar het kenteken in voor komt in die categorie, dus ook de onderhoudskosten waar het kenteken in voorkomt (servicebeurten e.d.)
Als ik er dan maar voor kies om te laten zoeken op het bankrekeningnummer van de belastingdienst, dan worden ook de inkomsten belasting en andere belastingzaken als motorrijtuigenbelasting weg gezet.
Eigenlijk geldt dit ook voor levensonderhoud. Kies ik voor Spar als supermarkt, dan worden alle kosten waar Sparen (sparen) in voorkomt als supermarkt weg geschreven.
Heeft iemand een tip hoe ik dit soort zaken slim oplos?
alvast dank!!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
19 nov 2022 13:29 - 31 dec 2022 20:54 #6029 door Kees
Beantwoord door Kees in topic kosten correct categoriseren
Dag Hans,

Daar is zelfs een simpele oplossing voor.
Als je het Categoriseren scherm opent, staat rechtsboven een pijltje met de omschrijving Wissel tussen eenvoudige en uitgebreide mode:

Vervolgens kan je de gewenste criteria opgeven d.m.v. EN en OF operators.

Lees anders Help, Help, Geavanceerd, Automatisch categoriseren. Daar wordt de Uitgebreide mode behandeld.

Mogen we concluderen dat jouw zoektocht wellicht de Helpfunctie overgeslagen heeft? 

Aanvulling:
Wist dat dit eerder ter sprake gekomen is op dit forum:  Spar voor Sparen svp en niet voor Spar supermarkt
De gekozen oplossing is echter wel de meest simpele.
Deze lijn doortrekkend moet ik adviseren niet meer bij de Spar boodschappen te doen en stoppen met onderhoudsbeurten aan de auto of het betalen van motorrijtuigenbelasting.
Of je gaat met de EN- en OF-operator aan de gang.

Growing a better world together
Empowering us all
Laatst bewerkt 31 dec 2022 20:54 doorKees.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
21 nov 2022 10:50 #6030 door Hans
Beantwoord door Hans in topic kosten correct categoriseren
Hallo Kees,
Hartelijk dank voor het uitgebreide antwoord. Ik moet helaas bekennen dat ik alleen in het forum heb gezocht, maar dus duidelijk niet in het Help menu, dat ik stomweg over het hoofd heb gezien.
Het lijkt me een goed plan om de Spar maar te mijden. AH en Jumbo zijn dichter bij ;-)
Geen onderhoudsbeurten meer aan de auto bespaard een hoop geld, maar ja mijn inmiddels 15 jaar oude geliefde Saab verwaarlozen? Nee dat gaat een stapje te ver...
Dus kies ik maar voor de EN- en OF operator ;-)
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Kees

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Powered by Kunena