export categorie
- Leo
- Onderwerp Auteur
Minder
Meer
22 feb 2023 15:16 #6073
door Leo
export categorie werd gestart door Leo
Ik gebruik mijn eigen administratie in Banktrans. Mijn vrouw heeft in haar account haar eigen banktrans. Ik wil de categorieën in beide administraties gelijk hebben. Hoe kan ik dat het beste doen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Kees
-
Minder
Meer
22 feb 2023 22:25 #6074
door Kees
Growing a better world together
Empowering us all
Beantwoord door Kees in topic export categorie
Dag Leo,
Jouw vraag is redelijk vaag omschreven. M.i. is de enige oplossing 'handwerk'.
Zijn er weinig verschillen, dan betreft het weinig handwerk. Anders... kun je zelf invullen.
Hoe zijn de verschillen ontstaan? Als je ná september 2019 begonnen bent, beschik je over de Nibud-indeling.
Beide administraties zijn dan identiek begonnen. Waardoor zijn de verschillen ontstaan?
Als bijvoorbeeld alleen de categorienaam anders is, Loon i.p.v. Salaris, pas je de categorienaam op één plaats aan en ben je in 1 seconde klaar.
Om inzicht te krijgen in de gebruikte categorieën kun je alle transacties exporteren. Vervolgens openen in bijv. Excel en een Filter aanzetten. Zie je in een oogopslag welke categorieën gebruikt worden.
Nogmaals, als je aangeeft tegen welk probleem/problemen je aanloopt, kunnen we gerichter antwoorden.
Jouw vraag is redelijk vaag omschreven. M.i. is de enige oplossing 'handwerk'.
Zijn er weinig verschillen, dan betreft het weinig handwerk. Anders... kun je zelf invullen.
Hoe zijn de verschillen ontstaan? Als je ná september 2019 begonnen bent, beschik je over de Nibud-indeling.
Beide administraties zijn dan identiek begonnen. Waardoor zijn de verschillen ontstaan?
Als bijvoorbeeld alleen de categorienaam anders is, Loon i.p.v. Salaris, pas je de categorienaam op één plaats aan en ben je in 1 seconde klaar.
Om inzicht te krijgen in de gebruikte categorieën kun je alle transacties exporteren. Vervolgens openen in bijv. Excel en een Filter aanzetten. Zie je in een oogopslag welke categorieën gebruikt worden.
Nogmaals, als je aangeeft tegen welk probleem/problemen je aanloopt, kunnen we gerichter antwoorden.
Empowering us all
- Leo
- Onderwerp Auteur
Minder
Meer
23 feb 2023 16:16 #6075
door Leo
Beantwoord door Leo in topic export categorie
Ik heb categorieën en subcategorieën toegevoegd in mijn eigen administratie-bestand. Ik wilde die hele verzameling kopiëren en dan de categorieën in haar administratie-bestand vervangen door mijn verzameling in haar gebruikersomgeving. Maar dat lijkt dus niet te kunnen. Dan maar vergelijken en handmatig aanpassen, denk ik. Geen ramp maar het was gewoon een vraag. In ieder geval bedankt voor het snelle antwoord.
- Kees
-
Minder
Meer
23 feb 2023 16:40 - 23 feb 2023 16:45 #6076
door Kees
Empowering us all
Beantwoord door Kees in topic export categorie
Het houdt je van de straat.
Succes.
Bij het maken van een nieuwe administratie worden de categorieën initieel gedefinieerd.
Op dat moment kun je nog sturen, maar dit kan evengoed ná de aanmaak.
(Het onderdeel Toeslagen heb ik bijv. direct kunnen verwijderen.)
Als je alleen categorieën in één administratie toevoegt, is dit overzienbaar:
Succes.
Bij het maken van een nieuwe administratie worden de categorieën initieel gedefinieerd.
Op dat moment kun je nog sturen, maar dit kan evengoed ná de aanmaak.
(Het onderdeel Toeslagen heb ik bijv. direct kunnen verwijderen.)
Als je alleen categorieën in één administratie toevoegt, is dit overzienbaar:
- Categorieën toevoegen
- De Zoekcriteria in Categoriseren aanpassen
- Op OK klikken en klaar is
KeesLeo.
Empowering us all
Laatst bewerkt 23 feb 2023 16:45 doorKees.