grafiek saldo (cumulatief) klopt niet
- Frans Treur
- Onderwerp Auteur
Minder
Meer
01 sep 2023 10:01 #6165
door Frans Treur
grafiek saldo (cumulatief) klopt niet werd gestart door Frans Treur
Ik gebruik al een aantal jaren Banktrans en ben over het algemeen zeer tevreden. Er is 1 ding waar ik al een tijd tegenaan loop en waar ik maar geen oplossing voor weet te vinden. Hopelijk kan iemand mij helpen waar dit in zit.
De grafiek die het saldo weer zou moeten geven komt niet overeen met het saldo dat ik heb. Op de afbeelding kun je zien dat het bedrag eind niet hetzelfde is als links bij het saldo staat. Daar komt bij dat in 06-2023 en 07-2023 er ook iets niet klopt (dit komt denk ik ook bij andere maanden voor, maar valt hier enorm op). Er zou in juni een positief ipv negatief saldo moeten zijn. In juli is het positieve saldo nu veel te hoog.
Het is wel zo dat ik in juni een grote mutatie heb gedaan, maar die is geheel in juni afgewikkeld en alle data in de details staan ook echt op juni.
Wie heeft een idee wat hier precies mis gaat en hoe ik dit op kan lossen?
De grafiek die het saldo weer zou moeten geven komt niet overeen met het saldo dat ik heb. Op de afbeelding kun je zien dat het bedrag eind niet hetzelfde is als links bij het saldo staat. Daar komt bij dat in 06-2023 en 07-2023 er ook iets niet klopt (dit komt denk ik ook bij andere maanden voor, maar valt hier enorm op). Er zou in juni een positief ipv negatief saldo moeten zijn. In juli is het positieve saldo nu veel te hoog.
Het is wel zo dat ik in juni een grote mutatie heb gedaan, maar die is geheel in juni afgewikkeld en alle data in de details staan ook echt op juni.
Wie heeft een idee wat hier precies mis gaat en hoe ik dit op kan lossen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Kees
-
Minder
Meer
01 sep 2023 12:17 #6166
door Kees
Growing a better world together
Empowering us all
Beantwoord door Kees in topic grafiek saldo (cumulatief) klopt niet
Dag Frans,
Heb je toen je met BT begon het beginsaldo van de rekening(en) opgegeven?
Als je dit niet gedaan hebt, loopt dit uit de pas met de actuele stand.
Komen de saldi in BT overeen met de actuele stand?
Heb je toen je met BT begon het beginsaldo van de rekening(en) opgegeven?
Als je dit niet gedaan hebt, loopt dit uit de pas met de actuele stand.
Komen de saldi in BT overeen met de actuele stand?
Empowering us all
- Frans Treur
- Onderwerp Auteur
Minder
Meer
17 sep 2023 10:48 #6168
door Frans Treur
Beantwoord door Frans Treur in topic grafiek saldo (cumulatief) klopt niet
Hoi Kees,
sorry voor de late reactie, ik heb geen melding gekregen dat er antwoord was, dus zie het nu pas.
Ik heb een beginsaldo ingevoerd bij het starten van banktrans en de actuele saldi kloppen ook. Juist daarom vind ik het zo vreemd dat de grafiek niet klopt. Het lijkt erop dat bepaalde transacties in de grafiek in de verkeerde maand meegenomen worden.
sorry voor de late reactie, ik heb geen melding gekregen dat er antwoord was, dus zie het nu pas.
Ik heb een beginsaldo ingevoerd bij het starten van banktrans en de actuele saldi kloppen ook. Juist daarom vind ik het zo vreemd dat de grafiek niet klopt. Het lijkt erop dat bepaalde transacties in de grafiek in de verkeerde maand meegenomen worden.
- Kees
-
Minder
Meer
17 sep 2023 11:39 #6169
door Kees
Empowering us all
Beantwoord door Kees in topic grafiek saldo (cumulatief) klopt niet
Dag Frans,
Het enige wat ik nog kan bedenken is een verschil tussen de Rentedatum (1ste veld) en de Boekingsdatum (11de veld).
Dit zijn de namen die BT gebruikt, andere benamingen zijn Valutadatum en Boekdatum.
Bij mijn bank zie ik, al langere tijd, zelden een verschil; wellicht dat andere banken hier nog wel gebruik van maken.
Uitleg ABN-AMRO: Verschil tussen rentedatum en boekdatum
Anders ligt de bal bij Tonnie.
Het enige wat ik nog kan bedenken is een verschil tussen de Rentedatum (1ste veld) en de Boekingsdatum (11de veld).
Dit zijn de namen die BT gebruikt, andere benamingen zijn Valutadatum en Boekdatum.
Bij mijn bank zie ik, al langere tijd, zelden een verschil; wellicht dat andere banken hier nog wel gebruik van maken.
Uitleg ABN-AMRO: Verschil tussen rentedatum en boekdatum
Anders ligt de bal bij Tonnie.
Empowering us all
- Frans Treur
- Onderwerp Auteur
Minder
Meer
17 sep 2023 13:50 #6170
door Frans Treur
Beantwoord door Frans Treur in topic grafiek saldo (cumulatief) klopt niet
Daar had ik ook al naar gekeken en die staan allemaal op dezelfde datum. Tenzij er op de achtergrond nog een datum is die ik niet zie, lijkt dat het ook niet te zijn.
Ik hoop dat Tonnie nog een idee heeft en anders moet ik het maar voor lief nemen dat het zo is.
Ik hoop dat Tonnie nog een idee heeft en anders moet ik het maar voor lief nemen dat het zo is.