.sta bestanden importeren ivm zoeken naar oude transacties en filteren op import
- name
- Onderwerp Auteur
Is het op de een of andere manier mogelijk om .sta bestanden in te lezen of te converteren?
Deze zou ik graag willen importeren in BankTrans om te kunnen zien of ik daar een oude transactie terug kan vinden.
Andere vraagje....hoe kan ik filteren op importdatum zodat ik kan zien wanneer de transactie zijn ingelezen.
Alvast bedankt.
Mvg
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Kees
-
Bedoel je het bestandsformaat MT940?
Dit is een algemeen formaat met ruimte om hierin een eigen invulling te geven.
M.a.w. dit kan per bank verschillen. Lees meer hierover in de Wikipedia: MT940 .
Onderaan het artikel staat ook een verwijzing naar een MT940 Bestandsviewer
BT kan de MT940-bestanden van ABN-AMRO en Knab inlezen. Lees meer hierover op deze pagina: Importeren
filteren op importdatum
Twijfel of dit mogelijk is. Moet wel toegeven dat er een filter 'Laatste import' is. Suggereert meer een indicator dan een daadwerkelijke opgeslagen datum.
Maar Tonnie kan uitsluitsel geven.
Growing a better world together
Empowering us all
- name
- Onderwerp Auteur
Dat selectie vakje Laatste import heb ik ook gezien maar volgens mij doet het niks.
- Kees
-
Dit is de extensie van het bestand. De inhoud is, neem ik aan, transactie gerelateerd?
Niet iets van Adobe, of gerelateerd aan statistiek.
De lay-out is dan MT940. Zie voor extra uitleg STA Bestanden .
Neem aan dat de inhoud van het bestand leesbaar is via een editor (Kladblok/Notepad, of Notepad++)?In het elektronisch bankieren is de .sta-extensie een afkorting van 'Statement' en staat voor de MultiCash Pro MT940 Statement (.sta). MT940 (Message Type 940) is een codenaam van een interbancaire SWIFT-communicatiestandaard, die wereldwijd door banken wordt gebruikt, en MultiCash Pro verwijst naar de software die de MT940-connectiviteit bij sommige banken implementeert.Een .sta bestand is een door de bank gegenereerd MT940-rekeningafschrift aan het einde van de dag dat elektronisch aan de cliënt wordt doorgegeven. STA-bestanden worden automatisch verwerkt door de software voor elektronisch bankieren aan de cliëntzijde en kunnen optioneel worden geïmporteerd in ERP-systemen.
Heb je het bewuste bestand al hier aangeboden? MT940 converter .
Maakt van een MT940-bestand een csv-bestand.
Ken de website verder niet en hun disclaimer is onbewezen:
De data-bestanden en de daarin opgenomen transactie-gegevens worden bij het gebruik van deze tool op geen enkele manier gelogd en/of bewaard.
Growing a better world together
Empowering us all
- name
- Onderwerp Auteur
He is met notepad te openen en daar zie ik transacties.
Het bestand online converteren (als dat al gaat werken met sta files) heeft niet de voorkeur.