Categorie veranderen achteraf

  • Martin Cleaver
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
Meer
19 okt 2023 15:19 #6182 door Martin Cleaver
Categorie veranderen achteraf werd gestart door Martin Cleaver
Dag
Ik wil een nieuwe categorie en alle passende transacties daaraan toevoegen. Dus de oude categorie vervangen door de nieuwe. Ik herrinner me nog dat dat ooit mogelijk was, maar nu lijken de oude categorieen niet te veranderen. 
Martin

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
19 okt 2023 17:08 - 19 okt 2023 17:10 #6183 door Kees
Beantwoord door Kees in topic Categorie veranderen achteraf
Dag Martin,

Naast het opvoeren van de nieuwe categorie moet je er voor zorgen dat de betreffende transacties niet meer voldoen aan de criteria van de 'oude' categorie.
Je zult de oude categorie dus moeten aanpassen om uit te sluiten dat transacties aan beide categorieën voldoen.

Aangenomen dat je niet alle betreffende transacties van een nieuwe categorie wilt voorzien, want dan kun je beter de categorienaam hernoemen.

Simpel voorbeeld:
Stel dat je alle transacties op je spaarrekening de categorie Sparen hebt gegeven en nu onderscheid wilt maken tussen het spaarbedrag en de opgebouwde rente.
Je maakt dan een nieuwe categorie Rente en alle transacties waarin het woord Rente voorkomt wijs je toe aan deze categorie.
Tegelijk moet je dan de categorie Sparen aanpassen waarbij alle transacties waarin het woord Rente voorkomt uitsluit. Anders is het dubbelop.

Growing a better world together
Empowering us all
Laatst bewerkt 19 okt 2023 17:10 doorKees.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Powered by Kunena