Het gratis offline huishoudboekje voor inzicht in uw saldo

file Gegevens uit veld omschrijving verdwijnen

Lees meer
27 feb 2012 13:57 #430 door WEM
Beste admin,

Heb gezocht naar een gebruikersvriendelijk offline digitaal huishoudboekje, dat mijn eigen overzichts-spreadsheets kan vervangen. Tot nu to las ik altijd zelf mijn mutaties in voor bv bank en postbank afzonderlijk (in twee verschillende worksheets ivm het verschillende formaat), maar miste ik het totaaloverzicht en de mogelijkheid om per categorie transacties van verschillende rekeningen te groeperen.

Uiteindelijk ging de "battle" tussen BankTrans en WinBank. BankTrans heeft gewonnen vanwege de recht-toe-recht-aan benadering tegenover de complexiteit van WinBank, waar je per se alle mutaties een VAN en NAAR bron moet geven.

ik vind BankTrans een top programma voor een totaaloverzicht van al mijn boekingen.
Het zelf kunnen bepalen/wijzigen van categorieën en bijbehorende zoekteksten maakt het pakket superflexibel. Dank daarvoor!
Ik heb zelf de volgende indeling gemaakt:
1. Vaste lasten
-- 1a. Per maand
---- Maandelijkse inkomsten
Creditrente
Kinderbijslag
Salaris
---- Maandelijkse uitgaven
Bankkosten per maand
Beveiliging
Mobiele telefoon
TV, Internet, Telefoon
Verzekeringen maandpremie
Levensverzekering
Pensioenverzekering
Woonkasten per maand
Electra
Gas
Hypotheek
Gas
Water
Woonhuisverzekering maandpremie
-- 1b. Per kwartaal
---- Bankkosten per kwartaal
-- 1c. Per jaar
---- Jaarlijkse inkomsten
Inkomstenbelasting
---- Jaarlijkse uitgaven
Tijdschriften
Woonlasten per jaar
Gemeente
2. Levensonderhoud
-- Boodschappen
-- Drogisterij
-- Huis
---- Interieur
---- Onderhoud
---- Tuin
-- Kleding, schoenen etc.
-- Vervoer: Auto, OV, Fiets
-- Ziektekosten
3. Luxe / Incidenteel
-- Chipknip
-- Contributies
-- Eten/Drinken/Uitgaan
-- Huisdier
-- Leningen aan anderen
-- Loterij
-- Sport
-- Vakantie

Wel heb ik in ieder geval nog één brandende vraag:

Het veld "Omschrijving" van mijn ABNAMRO bestand wordt kennelijk gesplitst in de BankTrans velden Omschrijving, Opmerkingen, Tegenrekening, Ten name van. Hierbij gaat soms informatie uit het originele veld verloren, b.v. waarden waarop ik zou willen filteren. Soms komt het zelfs voor, dat de BankTrans Omschrijving leeg is. Het valt me op dat dit verlies van gegevens vaak gebeurt bij hele lange omschrijvingen of omschrijvingen die met een spatie beginnen. Is het mogelijk hier iets aan te doen, zodat ik ieder geval een informatie verloren gaat?

Bij voorbaat hartelijk dank !!!

WEM

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04 mrt 2012 19:40 #444 door Tonnie
Beantwoord door Tonnie in topic Gegevens uit veld omschrijving verdwijnen
Hallo,

Ik heb het importeren van de bestanden voor ABN iets aangepast. In bepaalde gevallen ging er inderdaad wat informatie verloren (bij oudere bestanden en transacties voor sommige giro-rekeningen). De aanpassing is beschikbaar vanaf versie 1.66 (vanaf vandaag online).

Mvg., Tonnie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Gemaakt door Kunena