Import vanuit OROV
- Martin Cleaver
- Onderwerp Auteur
Minder
Meer
06 jul 2012 19:21 #517
door Martin Cleaver
Import vanuit OROV werd gestart door Martin Cleaver
Ik heb mijn gegevens uit OROV gehaald. Maar nu merk ik dat bijna alles een bedrag van 0,00 heeft. Waar zijn de bedragen gebleven? Terwijl ik dit typ, bedenk ik me dat mijn computer op engels ingesteld is, dus decimale punt i.p.v. komma en dat dat misschien er iets mee te maken heeft?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Tonnie
-
Minder
Meer
08 jul 2012 17:04 #518
door Tonnie
Beantwoord door Tonnie in topic Re: Import vanuit OROV
Hallo,
Dat zal inderdaad de oorzaak zijn. Voor BankTrans maakt het niet uit in hoe de instellingen staan maar wellicht maakt Orov het bestand anders aan zodat de decimalen niet meer herkend worden. Ik zal dit eens testen en in een volgende versie indien mogelijk oplossen.
Mvg., Tonnie
Dat zal inderdaad de oorzaak zijn. Voor BankTrans maakt het niet uit in hoe de instellingen staan maar wellicht maakt Orov het bestand anders aan zodat de decimalen niet meer herkend worden. Ik zal dit eens testen en in een volgende versie indien mogelijk oplossen.
Mvg., Tonnie
- PJB
Minder
Meer
05 aug 2012 21:19 #528
door PJB
Beantwoord door PJB in topic Re: Import vanuit OROV
Goedenavond,
Zojuist BankTrans geïnstalleerd; geen enkel probleem met het importeren van de OROV-gegevens; alles werd tot in de kleinste details overgenomen.
Nu nog even wennen aan het programma. Zo kan ik bijvoorbeeld niet het huidige saldo van mijn rekening(en) vinden, althans er wordt wel een saldo genoemd bij het aanklikken van een af-/bijschrijving maar dat klopt niet met het feitelijke saldo.
Mvg, PJB
Zojuist BankTrans geïnstalleerd; geen enkel probleem met het importeren van de OROV-gegevens; alles werd tot in de kleinste details overgenomen.
Nu nog even wennen aan het programma. Zo kan ik bijvoorbeeld niet het huidige saldo van mijn rekening(en) vinden, althans er wordt wel een saldo genoemd bij het aanklikken van een af-/bijschrijving maar dat klopt niet met het feitelijke saldo.
Mvg, PJB
- Tonnie
-
Minder
Meer
06 aug 2012 21:12 #529
door Tonnie
Goedenavond,
De beginsaldo's van de verschillende bankrekeningen kunnen worden ingesteld via het menu / Bewerken / Rekeningen. Dit kan op twee manieren, door ingeven van het begin saldo of het huidige saldo. Meer informatie hierover is ook te vinden in de handleiding (via menu / Help).
Mvg., Tonnie
De beginsaldo's van de verschillende bankrekeningen kunnen worden ingesteld via het menu / Bewerken / Rekeningen. Dit kan op twee manieren, door ingeven van het begin saldo of het huidige saldo. Meer informatie hierover is ook te vinden in de handleiding (via menu / Help).
Mvg., Tonnie
- PJB
Minder
Meer
07 aug 2012 09:28 #530
door PJB
Goedemorgen,
Dank voor uw antwoord. Ik heb het saldo gisteren ingevoerd. Als ik nu 4 nieuwe afschrijvingen importeer (rechtstreeks vanuit ING) worden deze keurig weggezet; echter, het nieuwe saldo vind ik dan pas weer terug als ik op de 4e afschrijving klik. Als ik de bovenste afschrijving aanklik krijg ik het saldo te zien dat hoger is omdat nummers 2,3,en 4 daarin nog niet zijn verwerkt. Kan ik dit oplossen, zodat de laatst geïmporteerde afschrijving ook het dan geldende saldo aangeeft?
Mvg, PJB
Dank voor uw antwoord. Ik heb het saldo gisteren ingevoerd. Als ik nu 4 nieuwe afschrijvingen importeer (rechtstreeks vanuit ING) worden deze keurig weggezet; echter, het nieuwe saldo vind ik dan pas weer terug als ik op de 4e afschrijving klik. Als ik de bovenste afschrijving aanklik krijg ik het saldo te zien dat hoger is omdat nummers 2,3,en 4 daarin nog niet zijn verwerkt. Kan ik dit oplossen, zodat de laatst geïmporteerde afschrijving ook het dan geldende saldo aangeeft?
Mvg, PJB
- Tonnie
-
Minder
Meer
07 aug 2012 20:35 - 07 aug 2012 20:35 #531
door Tonnie
Goedenavond,
Bij de transacties wordt het saldo op regelniveau weergegeven. Per regel wordt het saldo van dat moment weergegeven. Hierdoor is het saldoverloop inzichtelijk.
Het actuele (en dus het saldo van de laatste regel) wordt altijd linksonder weergegeven (in het blokje met totalen in de kolom Totaal en regel Bedrag).
Hopelijk is dit het antwoord op uw vraag.
Mvg., Tonnie
Bij de transacties wordt het saldo op regelniveau weergegeven. Per regel wordt het saldo van dat moment weergegeven. Hierdoor is het saldoverloop inzichtelijk.
Het actuele (en dus het saldo van de laatste regel) wordt altijd linksonder weergegeven (in het blokje met totalen in de kolom Totaal en regel Bedrag).
Hopelijk is dit het antwoord op uw vraag.
Mvg., Tonnie
Laatst bewerkt 07 aug 2012 20:35 doorTonnie.
- PJB
Minder
Meer
07 aug 2012 20:48 - 07 aug 2012 21:07 #532
door PJB
Ik snap het niet helemaal!
Als ik op de bovenste regel klik, krijg ik een negatief saldo te zien (links beneden) en in het vak met de details van die aangeklikte overschrijving staat bij saldo wel het juiste bedrag. Ik doe blijk baar iets niet goed, maar ik weet (nog) niet wat!
Ik krijg het beginsaldo niet op 0; het programma geeft aan dat het 5641,23 is (ook al wijzig ik dat naar nul, dan springt hij toch weer naar die 5641,23 en het huidige saldo geeft hij aan als 5571,35 (en dat is correct), maar daardoor geeft het programma links beneden bij de totalen een negatief saldo van 69,88. Hoe krijg ik daar het werkelijke saldo te staan?
Hartelijk dank weer!
Mvg, PJB

Ik krijg het beginsaldo niet op 0; het programma geeft aan dat het 5641,23 is (ook al wijzig ik dat naar nul, dan springt hij toch weer naar die 5641,23 en het huidige saldo geeft hij aan als 5571,35 (en dat is correct), maar daardoor geeft het programma links beneden bij de totalen een negatief saldo van 69,88. Hoe krijg ik daar het werkelijke saldo te staan?
Hartelijk dank weer!
Mvg, PJB
Laatst bewerkt 07 aug 2012 21:07 doorPJB. Reden: kreeg een ingeving
- Tonnie
-
Minder
Meer
07 aug 2012 21:36 #533
door Tonnie
Hmm. Wellicht is het als volgt op te lossen. Via Bewerken / Rekeningen is het ook mogelijk om het huidige saldo in te voeren (dus niet het beginsaldo invoeren maar het veld ernaast). Wellicht lost dit het probleem op.
Mvg., Tonnie
Mvg., Tonnie
- PJB
Minder
Meer
07 aug 2012 21:57 #534
door PJB
nee, dat heb ik ook al geprobeerd door het veld gewoon leeg te laten; hij vult dan zelf het bedrag in! ook als ik het huidige saldo verander, dan verandert het beginsaldo mee, zodat er uiteindelijk links beneden -69,88 blijft staan. heel merkwaardig.
- Tonnie
-
Minder
Meer
08 aug 2012 21:25 #535
door Tonnie
Even een korte uitleg, wellicht wordt het dan wat duidelijker. Het beginsaldo wordt door BankTrans gebruikt als basissaldo. Alle transacties die vervolgens in BankTrans worden hierbij opgeteld. De laatste transactie bevat dan het huidige saldo en dit is ook linksonder zichtbaar. Een voorbeeld:
Beginsaldo 100
Transactie 1: 10-07-2012, +10, saldo 110
Transactie 2: 11-07-2012, -5, saldo 105
Saldo linksonder 105.
De saldo's 110 en 105 worden in de transacties zelf weergegeven zodat duidelijk is wat het saldo op dat moment was. Zo kan je dus zien dat het saldo op 10-07-2012 110 Euro was.
Hopelijk helpt deze uitleg.
Mvg., Tonnie
Beginsaldo 100
Transactie 1: 10-07-2012, +10, saldo 110
Transactie 2: 11-07-2012, -5, saldo 105
Saldo linksonder 105.
De saldo's 110 en 105 worden in de transacties zelf weergegeven zodat duidelijk is wat het saldo op dat moment was. Zo kan je dus zien dat het saldo op 10-07-2012 110 Euro was.
Hopelijk helpt deze uitleg.
Mvg., Tonnie