Import vanuit OROV
- PJB
Mvg, PJB
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- HdV
-
Groeten,
Henk
Met vriendelijke groet,
Henk
- PJB
Mvg, PJB
- HdV
-
Dit is m.i. correct. Als bij Bewerken/Rekeningen het eindsaldo wordt ingevuld dan berekent BT aan de hand van de sommatie van alle transacties het beginsaldo. Andersom geldt dat ook: vul het beginsaldo in en BT berekent het eindsaldo.Op de een of andere manier heeft het programma 'zelf' een beginsaldo gegenereerd nadat ik het huidige saldo had ingevuld.
Voor de goede orde wat vragen:Wat ik ook probeer (b.v. een suggestie die ik ook hier op het forum tegenkwam, nl. om als eerste een transactie van 0,00 in te voeren) ik krijg daar (links beneden) niet het juiste huidige saldo.
1) Bedoel je met 'daar linksonder' de waarde op het knooppunt van Totalen en Bedrag?
2) Heb je één of meer rekeningen in de BT-administratie?
3) Als je niets filtert is dan linksonder de saldo-waarde op het knooppunt van Filter en Bedrag wél juist?
ad 2) Indien meer rekeningen; houd er dan rekening mee dat de weergegeven saldo's de som is van alle rekeningen in de administratie.
ad 3) Als linksonder het saldo onder Filter wel juist is, dan geldt hetgeen bij "Filteractivering, Totalentabel-koppen en Detailtitels" is uitgelegd.
Dus; Saldo onder Totaal (linksonder) = Saldo onder Filter (linksonder) + Beginsaldo(s) (zichtbaar in het Rekeningen-venster via Bewerken/Rekeningen)
Ik heb ook wel eens met de saldo's zitten knoeien, maar uiteindelijk werd het helder. Dus daarom hoop ik dat ik met dit vraag-en-antwoord spelletje ook mijn steentje kan bijdragen.
Groeten,
Henk
Met vriendelijke groet,
Henk
- HdV
-
Dan gaan we nog even verder (zonder screenshot, dat is niet beschikbaar).ad 1) ja
ad 2) ja, ik heb meerdere rekeningen, allemaal dik in de plus, en die worden wel goed aangegeven!!ik heb een screenshot bijgevoegd: het saldo klopt; het totaalsaldo is 60000 te hoog.ad 3) helaas niet; het saldo is ruim 60.000 te hoog
Als je van het (juiste) rekening-saldobedrag, die ca. €5.000, het beginsaldo aftrekt wat bij de betreffende rekening staat in het Rekeningen-venster, klopt het bedrag op het knooppunt Filter/Bedrag dan wel?
Groeten,
Henk
Met vriendelijke groet,
Henk
- PJB
Mvg, PJB
- HdV
-
Het beginsaldo staat op 5641,23; het huidige saldo staat op 5458,90 (dat is juist!), maar op het knooppunt staat - 182,33, terwijl je dan toch minstens + 182,33 zou verwachten!
Nee, want 5458,90[huidig saldo] - 5641,23[beginsaldo]= -182,33!
Het bedrag op het knooppunt is nl. gelijk aan [huidig saldo]-[beginsaldo].
Hebben we hem nu te pakken?
Groeten,
Henk
Met vriendelijke groet,
Henk
- PJB

Het negatieve bedrag dat er nu staat heeft dus niet veel 'waarde' als je niet verder filtert.
Het nut van deze totalen is eigenlijk alleen bedoeld voor het filteren, b.v. categorie auto tussen datum x en datum y geeft op dat knooppunt de gedane uitgaven weer.
Henk, dank voor je geduld en uitleg!
Mvg, PJB
- HdV
-
Precies, en nog even resumerend:Het nut van deze totalen is eigenlijk alleen bedoeld voor het filteren, b.v. categorie auto tussen datum x en datum y geeft op dat knooppunt de gedane uitgaven weer.
Graag gedaan.Henk, dank voor je geduld en uitleg!
Groeten,
Henk
Met vriendelijke groet,
Henk
- Tonnie
-
Gelukkig is het nu duidelijk al komt het niet door mijn hulp

En Henk, heel erg bedankt voor je bijdrage in deze.
Mvg., Tonnie