archiefmap en dubbele bestandsnamen

Meer
23 okt 2012 22:14 - 23 okt 2012 22:23 #621 door zapp
archiefmap en dubbele bestandsnamen werd gestart door zapp
Ik heb een archiefmap aangemaakt zodat het mutatiebestand in dat archief wordt gezet nadat ik het heb ingelezen, dan houd ik mijn downloaddirectory schoon. Het werkt niet. Ik denk dat het komt omdat het mutatiebestand steeds dezelfde naam heeft. Er zouden dan bestanden met dezelfde naam in dat archief worden weggeschreven.
Hoe moet ik hier mee omgaan?

PS Ik gebruik Firefox, en mijn bank is Triodos. Bij het ophalen worden de mutatiebstanden steeds in dezelfde downloaddirectory gezet. (Als daar dubbele namen ontstaan, voegt Firefox er een volgnummer aan toe, maar omdat die downloaddirectory nu schoon is, krijg ik steeds dezelfde filenaam van de bank))
Laatst bewerkt 23 okt 2012 22:23 doorzapp.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
28 okt 2012 10:32 #622 door Tonnie
Beantwoord door Tonnie in topic Re: archiefmap en dubbele bestandsnamen
Op dit moment zal BankTrans het bestand inderdaad niet verplaatsen na succesvol inlezen.

De oplossing van FireFox klinkt in dit geval inderdaad logisch en die zal ik in één van de volgende versies van BankTrans inbouwen. Zodra deze aanpassing beschikbaar is zal ik het laten weten.

Meer
08 nov 2012 21:26 #638 door Tonnie
Vanaf versie 1.79 zal BankTrans ook een volgnummer toevoegen aan de bestandsnaam indien deze al bestaat in de archiefdirectory. Deze nieuwe versie is vanaf nu beschikbaar.

Meer
10 nov 2012 17:41 #642 door HdV
Beantwoord door HdV in topic Re: archiefmap en dubbele bestandsnamen
Tonnie,

1) De RABO import-bestanden heten standaard 'mut.txt'.
2) Om ze overzichtelijk uit elkaar te kunnen houden rename ik ze altijd door er de banknaam en een datum aan toe te voegen. Dus bijv. 'mut RABO_20121109.txt'.
3) In 1.79 wordt nu, bij gelijke importbestandsnamen in het archief een volgnummer toegevoegd.

Deze 3 punten gecombineerd leidde mij naar het volgende idee. De mogelijkheid
bieden om als volgnummer een datum_tijd-nummer (net zoals in de backup-files) te gebruiken. Via Instellingen zou eventueel de keuze uit verschillende nummersoorten en/of stramiens ingesteld kunnen worden.

Met vriendelijke groet,
Henk

Meer
10 nov 2012 20:47 #643 door zapp
Beantwoord door zapp in topic Re: archiefmap en dubbele bestandsnamen
Alleen een datum is niet voldoende, stel dat je twee keer op een dag een mutatiefile binnenhaalt, dan zou je toch weer een dubbele naam kunnen krijgen.
Is op te lossen door toch een volgnummer toe te passen, of een timestamp.

Meer
10 nov 2012 22:00 #644 door Jan
Beantwoord door Jan in topic Re: archiefmap en dubbele bestandsnamen
Timestamp lijkt me hier de beste optie.
Hiermee ben je altijd uniek en voorkom je dubbele namen.
Volgnummer zou ook wel kunnen, maar ga je dan per bank een volgnummer hanteren, of per import etc....
Volgens mij is timestamp dan eenvoudiger...

Meer
10 nov 2012 22:51 - 11 nov 2012 08:40 #645 door HdV
Zappy,

... De mogelijkheid
bieden om als volgnummer een datum_tijd-nummer (net zoals in de backup-files) te gebruiken. ...

Mijn idee/voorstel was dus date- plus timestamp!

Jan,

... Via Instellingen zou eventueel de keuze uit verschillende nummersoorten en/of stramiens ingesteld kunnen worden. ...

Het onderscheid per bank o.i.d. zou gemaakt kunnen worden door in Instellingen een stramien te kunnen definiëren, zoals bijv. "mut-RABO_<date>-<time>". Dit geeft dan "mut-RABO_20121111-0845".

Met vriendelijke groet,
Henk
Laatst bewerkt 11 nov 2012 08:40 doorHdV.

Meer
13 nov 2012 14:04 #646 door zapp
Beantwoord door zapp in topic Re: archiefmap en dubbele bestandsnamen
OK, ik begrijp je punt. Ik vraag me wel af wat de toegevoegde waarde is.
Ik heb nu een paar bestanden ingelezen met de nieuwste versie van BankTrans en hij geeft keurig een volgnummer aan dubbele bestandsnamen in de archiefmap.
Voor mij is dat voldoende. Als ik die mutatiefiles ooit nodig zal hebben, kan ik hiermee uit de voeten.
Wat mij betreft (weer) een pluim voor Tonnie!!
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Tonnie

Meer
13 nov 2012 22:17 - 13 nov 2012 22:19 #647 door HdV
Zappy,

Ik vraag me wel af wat de toegevoegde waarde is.

Meer dan een enkel nummer, is een datum/tijd-'nummer' bij het terugzoeken een duidelijker 'identificeerder'. Nogmaals, dat is mijn mening/idee, mede ingegeven door het feit dat ik om die reden mijn importbestandsnamen reeds van een datum voorzie.

Wat mij betreft (weer) een pluim voor Tonnie!!

Wat mij betreft een dikke +1.

Met vriendelijke groet,
Henk
Laatst bewerkt 13 nov 2012 22:19 doorHdV.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Tonnie

Meer
14 nov 2012 17:23 #648 door Tonnie
Hallo,

Naar aanleiding van alle bovenstaande opmerkingen zou ik het volgende willen voorstellen:
  1. Ik verplaats de instelling voor de archiefmap van het instellingenscherm naar de instellingen voor de rekeningen. Zodoende kunnen er per rekening verschillende mappen worden gebruikt.
  2. Bij de instellingen voor de rekeningen komt een nieuw vinkje waarmee je per rekening kan aangeven of de datum/tijd aan een bestand moet worden toegevoegd bij het archiveren.
Voor zover ik het kan overzien zijn hiermee alle gewenste mogelijkheden dan aanwezig. Ik hoor graag of jullie het hiermee eens zijn.

Mvg., Tonnie