Inlezen van ING zakelijk lukt niet
- Ibo de Joode
- Onderwerp Auteur
Minder
Meer
01 nov 2012 15:04 #633
door Ibo de Joode
Inlezen van ING zakelijk lukt niet werd gestart door Ibo de Joode
Deze week ben ik overgestapt van OROV naar BankTrans. Inlezen van onze priverek. (ING - ABN) + oude geg. uit OROV lukt prima, maar het inlezen van de ING zakelijke rekening lukt niet, terwijl dat bij OROV prima ging. Geeft melding van: onbekend formaat, kan niet ingelezen worden, terwijl ING zakelijk en prive beiden .csv formaat hebben. Inlezen van ING zakelijk naar OROV en dan exporteren en dat inlezen in BankTrans gaat wel goed. Is dat inderdaad niet mogelijk of doe ik iets niet goed.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Tonnie
-
Minder
Meer
01 nov 2012 20:01 #634
door Tonnie
Beantwoord door Tonnie in topic Re: Inlezen van ING zakelijk lukt niet
Ik heb tot nu toe geen ervaring met het zakelijke formaat van de ing. Omdat het nu niet wordt ingelezen denk ik toch dat er een verschil zit in het formaat. Zou u de eerste regel van het bestand eens naar info@banktrans.nl kunnen sturen? Dan kan ik waarschijnlijk zien waar het mis gaat en de nodige aanpassingen doen.
Mvg., Tonnie
Mvg., Tonnie
- Ibo de Joode
- Onderwerp Auteur
Minder
Meer
01 nov 2012 20:28 #635
door Ibo de Joode
Beantwoord door Ibo de Joode in topic Re: Inlezen van ING zakelijk lukt niet
Ik heb zojuist de 2 eerste regels per mail opgestuurd. Als ik beide csv. bestanden, dat van mijn privé en zakelijke rekening van ING open, zie ik nu wel een verschil. Bij het privé rek csv.bestand staat alles aan elkaar, gescheiden door de " "", maar bij het bestand van ING zakelijk zit er een hoop spatie ruimte tussen.
- Patricia
Minder
Meer
04 dec 2012 21:09 #692
door Patricia
Beantwoord door Patricia in topic Re: Inlezen van ING zakelijk lukt niet
Het valt mij op dat in mijn zakelijke rekeningen het formaat *.940 wordt aangeboden (MT940). Dat is geen downloadformaat dat wordt aangeboden bij privérekeningen. In Exact werk ik met MT940.
- Tonnie
-
Minder
Meer
05 dec 2012 12:48 #706
door Tonnie
Beantwoord door Tonnie in topic Re: Inlezen van ING zakelijk lukt niet
Het MT940 formaat wordt op dit moment inderdaad (nog) niet ondersteund. Dit is een algemeen formaat en wordt voor zover ik weet door zeer veel banken aangeboden maar alleen voor zakelijke rekeningen. Omdat BankTrans in eerste instantie bedoeld was voor privé-gebruik, heb ik me hier nooit in verdiept.
Ik kom het echter steeds vaker tegen en zal dit formaat in éé'n van de volgende versies van BankTrans opnemen.
Mvg., Tonnie
Ik kom het echter steeds vaker tegen en zal dit formaat in éé'n van de volgende versies van BankTrans opnemen.
Mvg., Tonnie