Inlezen lukt niet

Meer
01 dec 2012 11:12 - 01 dec 2012 16:41 #676 door Cora Hoek
Inlezen lukt niet werd gestart door Cora Hoek
Ik heb net banktrans gedownload naar mijn computer en ik probeer nu gegevens in te voeren. Ik krijg het niet voor elkaar. Als ik de eerste heb ingevoerd en ik druk op opslaan, dan zie ik niets in het grote scherm verschijnen. :huh:
En als ik op inlezen druk, krijg ik een nieuw schermpje te zien met mappen. Er staat o.a. banktrans bij. Als ik daarop druk, dan krijg ik een foutmelding dat het een onbekend formaat is, dat het niet kan worden ingelezen. Als ik dan op close druk, dan krijg ik de volgende melding: Het filter is inactief. Mogelijk worden niet alle ingelezen transacties weergegeven. :S
Ik heb net al bij de help onderwerpen gekeken, maar daar word ik ook niet veel wijzer van.
Laatst bewerkt 01 dec 2012 16:41 doorCora Hoek.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
02 dec 2012 15:33 - 02 dec 2012 15:33 #677 door Tonnie
Beantwoord door Tonnie in topic Re: Inlezen lukt niet
Hallo, indien na invoeren van een transactie niets wordt weergegeven in het grote scherm, voldoet de transactie waarschijnlijk niet aan het filter. Indien de administratie nog helemaal leeg is kan ik me dit goed voorstellen want dan zijn de datums in het filter ingesteld op van vandaag tot vandaag. Als de 'datum van' dan wordt aangepast en opnieuw wordt gefilterd, zal de transactie wel worden weergegeven.

Betreffende het inlezen, dat staat beschreven in de help onder Menu / Inlezen.

Mvg., Tonnie
Laatst bewerkt 02 dec 2012 15:33 doorTonnie.

Meer
02 dec 2012 17:14 #678 door Cora Hoek
Beantwoord door Cora Hoek in topic Re: Inlezen lukt niet
Ik heb de datum veranderd (de eerste) en weer op inlezen gedrukt. Het helpt niets. Ik krijg nog steeds dezelfde melding. Ook dat het filter inactief ia.

Meer
04 dec 2012 00:31 #683 door zapp
Beantwoord door zapp in topic Re: Inlezen lukt niet
Waarschijnlijk lees je gewoon de verkeerde bestanden in. Meestal heeft zo'n inleesbestand de naaam Mutatiesxxx (xxx is dan de datum)of zoiets. Dat bestand wordt in je download-directory van je computer gezet, kies bij het inlezen het goede mutatiebestand en het resultaat is verbluffend.