Banktrans kopiëren naar andere computer

Meer
02 dec 2012 23:44 #679 door Wim Bieleman
Banktrans kopiëren naar andere computer werd gestart door Wim Bieleman
Als ik de complete map Banktrans kopieer naar een andere computer gaan mijn ingevoerde gegevens niet mee, wat doe ik verkeerd?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
04 dec 2012 00:24 #682 door zapp
Beantwoord door zapp in topic Re: Banktrans kopiëren naar andere computer
De gegevens staan in een (database)bestand met de suffix .bav. Ik weet niet waar BankTrans die bestanden standaard neerzet, maar die moet je wel meekopieren. Op je nieuwe computer moet je een verwijzing naar de nieuwe locatie maken van je .bav-bestanden. Dat kan met: Bewerken-instellingen-gegevens
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Wim Bieleman

Meer
04 dec 2012 19:42 #685 door Tonnie
Beantwoord door Tonnie in topic Re: Banktrans kopiëren naar andere computer
Hallo Wim,

Zappy heeft het inderdaad goed aangegeven (Zappy bedankt). De bestanden van BankTrans kunnen inderdaad ergens anders zijn opgeslagen. Als de oude computer het nog doet, dan kan je in BankTrans kijken onder Bewerken / Instellingen. In het tabblad Gegevens staat dan bij Gegevensmap de map waarin de administraties zijn opgeslagen. Alle *.bav bestanden die daar staan moeten worden overgezet naar de nieuwe computer.

Indien BankTrans overgezet moet worden naar een andere computer kan je overigens het beste de volgende stappen volgen:
1. Installeer BankTrans opnieuw op de nieuwe computer (via de download van de site).
2. Kopieer alle administraties uit de Gegevensmap van de oude computer naar de nieuwe computer.
3. Kopieer eventueel ook alle backupbestanden en gearchiveerde bankbestanden (zie hiervoor ook de instellingen).
4. Start BankTrans op de nieuwe computer en stel de mappen via de instellingen opnieuw in. Kies dan Bestand / Openen en open de gewenste administratie.

Na deze stappen is alles overgezet.

Ik zal dit overigens ook in de help opnemen.

Mvg., Tonnie
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Wim Bieleman

Meer
05 dec 2012 13:32 - 05 dec 2012 13:39 #707 door Wim Bieleman
Beantwoord door Wim Bieleman in topic Re: Banktrans kopiëren naar andere computer
Hartelijk bedankt Zappy voor jou bijdrage, ik ben er inmiddels uitgekomen!
En ook Tonnie hartelijk bedankt!
Laatst bewerkt 05 dec 2012 13:39 doorWim Bieleman.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Tonnie

Meer
05 mrt 2019 17:53 #4830 door Hannie Mommers
Beantwoord door Hannie Mommers in topic Banktrans kopiëren naar andere computer
Hallo,
ik heb de aanwijzingen gevolgd zoals hierboven beschreven, maar ik krijg een fout melding.
Mijn computer is gecrasht gisteren, dus ik kan niets nakijken vanuit het programma daarop.
Gelukkig heb ik een backup met daarop een .bav bestand.
Dat heb ik gekopieerd naar mijn laptop nadat ik het programma daarop heb geinstalleerd.
Ik heb een apple.
Deze informatie is wellicht nog te vaag voor een gerichte oplossing, maar als ik iets verder kan worden geholpen ben ik al heel blij.
Hartelijk dank.

Meer
05 mrt 2019 18:58 #4833 door Tonnie
Beantwoord door Tonnie in topic Banktrans kopiëren naar andere computer
Hallo Hannie,

Spijtig om te horen dat je computer is gecrasht. Hopelijk ben je geen gegevens kwijtgeraakt.

Betreffende BankTrans, heb je wellicht ook een Bac bestand? In dat bestand bevat namelijk de meest recente administratie. Als je dit bestand hebt kan je dit zo openen in BankTrans via Menu / Bestand / Openen en kan je gelijk weer aan de slag.

Mocht je alleen het bac bestand hebben dan moet je onderstaande stappen volgen:
  1. Start BankTrans en open het backup bestand via Menu / Bestand / Openen
  2. Sla het bestand op onder de gewenste map / naam via Menu / Bestand / Opslaan
Hierna kan je weer aan de slag in BankTrans. Als je instellingen had aangepast moet je dat nu wel opnieuw doen (via Menu / Bewerken / Instellingen).

Hopelijk lukt het zo.

Mvg., Tonnie

Meer
06 mrt 2019 11:18 #4835 door Hannie Mommers
Dank je, Tonnie. Nee, ik ben gelukkig niets kwijt. Hoop ik :)
Hoewel ik geen bac bestand heb, maar ik heb dat niet apart ingesteld toen ik in januari begon met Banktrans. Wordt dat standaard ergens opgeslagen? Zo niet, dan heb ik alleen dat bav bestand wat niet werkt. Zo ja, waar zou ik dat kunnen zoeken? Ik heb nu alleen gekeken in da Banktransmap die in mijn map Documenten was aangemaakt.

Meer
07 mrt 2019 20:13 #4839 door Tonnie
Beantwoord door Tonnie in topic Banktrans kopiëren naar andere computer
Hallo Hannie,

Als je het bav bestand hebt kan je dat meteen gebruiken. Als je BankTrans start kan je dit meteen openen via Menu / Bestand / Openen. Je geeft echter aan dat het bav bestand niet werkt. Hoe probeer je dit dan te openen? Via Menu / Bestand / Openen zou dat moeten lukken. Ik hoor graag of het gelukt is.

Mvg., Tonnie
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Hannie Mommers

Meer
08 mrt 2019 13:36 #4840 door Hannie Mommers
Phew, Tonnie, gevonden!!
"Ineens" kreeg ik op enig moment een melding te zien dat het versie-nummer van het programma niet overeenkwam. Dus nu heb ik de nieuwe installatie weggegooid en ook het programma van mijn backup-schijf op de laptop gezet.
Wat een opluchting. Bankgegevens is ten slotte niet erg, die kan ik altijd wel terugvinden. Maar de kas houd ik elke dag 'braaf' bij, dus daar zou ik 2 maanden van kwijt zijn geweest.
Dank je wel voor je hulp.
Ik heb nog meer vragen, maar zal dat eerst in de helpfiles uitzoeken en anders een aparte topic voor opzoeken/aanmaken. Dan blijft jouw forum overzichtelijk, nietwaar. :-D
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Tonnie