Maximumgrootte *.bav bestand?
- Patricia
- Onderwerp Auteur
Minder
Meer
04 dec 2012 21:16 #693
door Patricia
Maximumgrootte *.bav bestand? werd gestart door Patricia
Vanaf hoeveel MB is het raadzaam om de administratie verder te zetten in een nieuw databestand (*.bav)? Ik ben nu bezig al mijn rekeningen in één administratie te zetten, de omvang van het bestand is nog niet spectaculair (1,5 MB), maar vanaf welke grootte wordt het oppassen geblazen (in de zin dat het programma trager gaat werken door een (te) grote hoeveelheid data).
Ik begrijp dat de configuratie van je computer daar ook een belangrijke rol in speelt, maar ik ben gewoon benieuwd of er al ervaringen zijn met maximumaantallen MB's.
Ik begrijp dat de configuratie van je computer daar ook een belangrijke rol in speelt, maar ik ben gewoon benieuwd of er al ervaringen zijn met maximumaantallen MB's.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- zapp
Minder
Meer
04 dec 2012 22:03 #694
door zapp
Beantwoord door zapp in topic Re: Maximumgrootte *.bav bestand?
De technische specs van de database(omvang)ken ik niet, maar je zou je ook kunnen afvragen of het functioneel nog wel te overzien is als je veel rekeningen en meerdere boekjaren in een bestand wil onderhouden.
Ik maak januari een kopie van het *.bav bestand onder de naam "jaar.bav" (waarbij jaar uiteraard het jaar aangeeft: 2012). Vervolgens deleet ik alle mutaties in het "werkbestand" en ik begin om de mutaties vanaf 1 jan daar in te lezen. Zo heb ik nooit meer dan een jaar online. En de vorige jaren kan ik altijd openen als ik dat wil.
Ik maak januari een kopie van het *.bav bestand onder de naam "jaar.bav" (waarbij jaar uiteraard het jaar aangeeft: 2012). Vervolgens deleet ik alle mutaties in het "werkbestand" en ik begin om de mutaties vanaf 1 jan daar in te lezen. Zo heb ik nooit meer dan een jaar online. En de vorige jaren kan ik altijd openen als ik dat wil.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Patricia
- Tonnie
-
Minder
Meer
05 dec 2012 12:20 #699
door Tonnie
Beantwoord door Tonnie in topic Re: Maximumgrootte *.bav bestand?
Hallo Patricia,
Er is geen limiet op de grootte van het bestand. Mijn administratie bevat iets meer dan 6000 transacties en is nog steeds erg snel. Voor zover ik nu weet wordt alleen het automatisch categoriseren wat langzamer indien de administratie groter wordt maar aangezien ik die functie niet dagelijks gebruik is dit niet storend.
Verder heb ik (nog) geen meldingen gehad van andere gebruikers die problemen aangegeven bij grotere administraties. Mocht dit in de toekomst toch problemen geven dan kan je de administratie altijd nog splitsen zoals Zappy aangeeft.
Mvg., Tonnie
Er is geen limiet op de grootte van het bestand. Mijn administratie bevat iets meer dan 6000 transacties en is nog steeds erg snel. Voor zover ik nu weet wordt alleen het automatisch categoriseren wat langzamer indien de administratie groter wordt maar aangezien ik die functie niet dagelijks gebruik is dit niet storend.
Verder heb ik (nog) geen meldingen gehad van andere gebruikers die problemen aangegeven bij grotere administraties. Mocht dit in de toekomst toch problemen geven dan kan je de administratie altijd nog splitsen zoals Zappy aangeeft.
Mvg., Tonnie
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Patricia