Volgorde (sortering) blijft niet gelijk.
- Ad van de Ven
- Onderwerp Auteur
Minder
Meer
27 dec 2012 13:55 #734
door Ad van de Ven
Volgorde (sortering) blijft niet gelijk. werd gestart door Ad van de Ven
Ondanks het selecteren van "Aflopend" bij "Sortering Transacties" in de Instellingen wordt de lijst met transacties na afsluiten en opnieuw opstarten toch weergegeven met een oplopende datum.
Dit gebeurt als ik afsluit na "Opslaan" met de filterinstellingen:
Categorie: -blanco categorie-
Rekening: -geen filter- en
Type: -geen filter-
Als ik dan BankTrans opnieuw opstart en een Categorie kies wordt de datumvolgorde altijd "Oplopend".
Is dit een bewuste keuze en moet ik daarom niet alsluiten met deze filterinstellingen of is dit een vergissing?
Vr.Gr.
Ad van de Ven
Dit gebeurt als ik afsluit na "Opslaan" met de filterinstellingen:
Categorie: -blanco categorie-
Rekening: -geen filter- en
Type: -geen filter-
Als ik dan BankTrans opnieuw opstart en een Categorie kies wordt de datumvolgorde altijd "Oplopend".
Is dit een bewuste keuze en moet ik daarom niet alsluiten met deze filterinstellingen of is dit een vergissing?
Vr.Gr.
Ad van de Ven
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Tonnie
-
Minder
Meer
28 dec 2012 14:52 #739
door Tonnie
Beantwoord door Tonnie in topic Re: Volgorde (sortering) blijft niet gelijk.
Hallo Ad,
Ik heb dit even getest en bij mij blijft de volgorde van de transacties altijd goed. Even een paar vragen:
1. Als je BankTrans opnieuw start, is de volgorde dan (nog) wel goed?
2. Hoe kies je de categorie na het opstarten?
3. Welke versie van BankTrans gebruik je momenteel?
Mvg., Tonnie
Ik heb dit even getest en bij mij blijft de volgorde van de transacties altijd goed. Even een paar vragen:
1. Als je BankTrans opnieuw start, is de volgorde dan (nog) wel goed?
2. Hoe kies je de categorie na het opstarten?
3. Welke versie van BankTrans gebruik je momenteel?
Mvg., Tonnie
- Ad van de Ven
- Onderwerp Auteur
Minder
Meer
29 dec 2012 11:36 - 29 dec 2012 11:42 #743
door Ad van de Ven
Beantwoord door Ad van de Ven in topic Re: Volgorde (sortering) blijft niet gelijk.
Hallo Tonnie,
Bedankt voor je snelle reactie.
Om maar met de laatste vraag (3) te beginnen:
De versie is 1.82
Vraag 2:
Na het opstarten kies ik de categorie door in de werkbalk erop te dubbelklikken.
Echter als ik in het filter de categorie kies en dan klik op "Toepassen" gebeurt precies hetzelfde, dus ook een oplopende sortering, terwijl aflopend is ingesteld.
Vraag 3:
Als ik Banktrans opnieuw opstart, nadat ik een categorie heb geselecteerd en opnieuw heb gekozen voor "Opslaan", dan wordt de volgorde wel goed ook al heb ik die voor het opslaan niet aangepast.
Sla ik echter niet opnieuw op, dan blijft de sortering verkeerd.
Wat ik eerder heb verzuimd te vermeldden is dat bij de door mij gekozen instellingen geen transacties worden getoond. Er zijn geen transacties die voldoen aan - Blanco Categorie -.
Het lijkt dus te liggen aan het feit dat er geen transacties zichtbaar zijn als ik kies voor "Opslaan".
Ik heb dat op twee manieren nog gecontroleerd namelijk door bij één transactie de categorie te verwijderen, zodat er tenminste één transactie getoond wordt bij mijn instellingen en door het filter in te stellen op _ Selectie via werkbalk - en dan niets te selecteren zodat ook geen enkele transactie zichtbaar wordt. In het eerste geval gaat het dan gewoon goed en in het tweede gaat het als verwacht ook fout.
Vr.Gr.
Ad van de Ven
Bedankt voor je snelle reactie.
Om maar met de laatste vraag (3) te beginnen:
De versie is 1.82
Vraag 2:
Na het opstarten kies ik de categorie door in de werkbalk erop te dubbelklikken.
Echter als ik in het filter de categorie kies en dan klik op "Toepassen" gebeurt precies hetzelfde, dus ook een oplopende sortering, terwijl aflopend is ingesteld.
Vraag 3:
Als ik Banktrans opnieuw opstart, nadat ik een categorie heb geselecteerd en opnieuw heb gekozen voor "Opslaan", dan wordt de volgorde wel goed ook al heb ik die voor het opslaan niet aangepast.
Sla ik echter niet opnieuw op, dan blijft de sortering verkeerd.
Wat ik eerder heb verzuimd te vermeldden is dat bij de door mij gekozen instellingen geen transacties worden getoond. Er zijn geen transacties die voldoen aan - Blanco Categorie -.
Het lijkt dus te liggen aan het feit dat er geen transacties zichtbaar zijn als ik kies voor "Opslaan".
Ik heb dat op twee manieren nog gecontroleerd namelijk door bij één transactie de categorie te verwijderen, zodat er tenminste één transactie getoond wordt bij mijn instellingen en door het filter in te stellen op _ Selectie via werkbalk - en dan niets te selecteren zodat ook geen enkele transactie zichtbaar wordt. In het eerste geval gaat het dan gewoon goed en in het tweede gaat het als verwacht ook fout.
Vr.Gr.
Ad van de Ven
Laatst bewerkt 29 dec 2012 11:42 doorAd van de Ven. Reden: Kop en staart aan antwoord.
- Tonnie
-
Minder
Meer
29 dec 2012 15:11 #744
door Tonnie
Beantwoord door Tonnie in topic Re: Volgorde (sortering) blijft niet gelijk.
Hallo Ad,
Bedankt voor de extra toelichting. Ik heb het foutje inmiddels kunnen reproduceren en ook meteen kunnen oplossen. In de volgende versie (1.83, nu online) zal dit zijn opgelost.
Mvg., Tonnie
Bedankt voor de extra toelichting. Ik heb het foutje inmiddels kunnen reproduceren en ook meteen kunnen oplossen. In de volgende versie (1.83, nu online) zal dit zijn opgelost.
Mvg., Tonnie
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Ad van de Ven
- Ad van de Ven
- Onderwerp Auteur
Minder
Meer
29 dec 2012 15:47 #745
door Ad van de Ven
Beantwoord door Ad van de Ven in topic Re: Volgorde (sortering) blijft niet gelijk.
Hallo Tonnie,
Bedankt voor de snelle reactie en de aanpassing. Ik heb het geprobeerd en het werkt. Ik ben ook content met de uitbreiding van de mogelijkheden om transacties te wijzigen.
Verder heb ik nog wel een paar dingen, maar die komen volgens jaar wel. Voor nu wens ik u een fijn en voorspoedig 2013.
Vr.Gr.
Ad van de ven
Bedankt voor de snelle reactie en de aanpassing. Ik heb het geprobeerd en het werkt. Ik ben ook content met de uitbreiding van de mogelijkheden om transacties te wijzigen.
Verder heb ik nog wel een paar dingen, maar die komen volgens jaar wel. Voor nu wens ik u een fijn en voorspoedig 2013.
Vr.Gr.
Ad van de ven
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Tonnie