Fout bij import: alle bedragen 0.00 euro

Meer
10 mrt 2013 22:41 #824 door Ch. Anson
Fout bij import: alle bedragen 0.00 euro werd gestart door Ch. Anson
Ik heb net Banktrans geïnstalleerd en hoop dat het een waardige opvolger voor OROV kan zijn. Voorlopig zit ik met een klein opstartprobleempje, misschien dat iemand mij kan helpen.

Ik probeer mijn OROV exportbestand te importeren. Ik kreeg twee foutmeldingen, het bleek dat de desbetreffende regels een " teken hadden middenin een tekst veld. Dat kon ik handmatig corrigeren, waarna het importeren zonder foutmelding ging. Maar nu staan alle mutatiebedragen op 0.00 euro. In het importbestand staat het wel goed. Heeft dit misschien met Amerikaanse en Nederlandse nummerformats te maken (komma ipv punt als decimale separator)? Zo ja, hoe kom ik hier omheen? In OROV had ik hier nooit last van.

Alvast hartelijk dank!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
18 mrt 2013 20:10 #832 door Tonnie
Beantwoord door Tonnie in topic Re: Fout bij import: alle bedragen 0.00 euro
Hallo,

Ik heb het net even nagekeken en bij het inlezen van de exportbestanden van OROV worden alleen bedragen, die als decimaalteken de komma hebben, correct ingelezen. Waarschijnlijk gebruikt Orov bij het exporteren van de gegevens inderdaad de systeeminstellingen voor de nummerformaten. Dit kan worden opgelost door in Windows de instellingen voor Land en taal (tijdelijk) aan te passen naar het Nederlandse formaat en dan de export uit Orov opnieuw te doen. Daarna kan de instelling in Windows weer terug worden gezet. Het aanpassen van deze instellingen kan via het windows Configuratiescherm (in Windows 7 staat dit dan onder Land en taal).

Mvg., Tonnie

Meer
18 mrt 2013 20:29 #834 door Ch. Anson
Beantwoord door Ch. Anson in topic Re: Fout bij import: alle bedragen 0.00 euro
Geweldig, dat is de oplossing. Veel dank.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Tonnie