Toewijzen categorie via toetsenbord
- Ferdy
- Onderwerp Auteur
Minder
Meer
15 aug 2013 16:49 #991
door Ferdy
Toewijzen categorie via toetsenbord werd gestart door Ferdy
Beste Tonnie,
Vandaag een aantal offline 'huishoudboekjes' vergeleken en de functionaliteit/intuitiviteit van BankTrans bevalt mij heel goed!
Ik heb mijn gegevens overgezet vanuit Girotel Rekeningoverzicht, ooit gemaakt door Mathijs Visser, via de instructies in de tips en trucs sectie. Excel exporteert niet met quote delimiters naar .csv, mogelijk een toevoeging voor die sectie, zie: support.microsoft.com/kb/291296/en-us .
Ik heb in de help en hier op het forum gespeurd naar functionaliteit om een categorie via het toetsenbord handmatig toe te wijzen in het hoofdscherm, maar ik heb niets gevonden, vandaar mijn vraag:
In de huidige functionaliteit kan je regels slepen of de categorie cel aanklikken en nogmaals klikken om een categorie te selecteren via de dropdown.
Hoe/is het mogelijk om via het toetsenbord een categorie te selecteren? Je kan met de pijltjestoetsen cellen selecteren, indien de cel categorie is geselecteerd zou ik het gemakkelijk vinden dat de combinatie <alt>+pijltjestoets naar beneden de dropdown laat zien (zoals de 'standaard' functionaliteit van een dropdownbox). Ik wijs de categorie graag handmatig toe en dit maakt dat proces sneller door gebruik van uitsluitend het toetsenbord zonder muis.
Zie ik iets over het hoofd en is dit met een andere toetscombinatie al mogelijk?
groet,
Ferdy
PS. Verder viel mij op dat het lijkt alsof er geen check op reeds bestaande categorieen wordt uitgevoerd bij het inlezen. Deze verschijnen dubbel in het overzicht, maar niet in de dropdownbox van de cel.
Vandaag een aantal offline 'huishoudboekjes' vergeleken en de functionaliteit/intuitiviteit van BankTrans bevalt mij heel goed!
Ik heb mijn gegevens overgezet vanuit Girotel Rekeningoverzicht, ooit gemaakt door Mathijs Visser, via de instructies in de tips en trucs sectie. Excel exporteert niet met quote delimiters naar .csv, mogelijk een toevoeging voor die sectie, zie: support.microsoft.com/kb/291296/en-us .
Ik heb in de help en hier op het forum gespeurd naar functionaliteit om een categorie via het toetsenbord handmatig toe te wijzen in het hoofdscherm, maar ik heb niets gevonden, vandaar mijn vraag:
In de huidige functionaliteit kan je regels slepen of de categorie cel aanklikken en nogmaals klikken om een categorie te selecteren via de dropdown.
Hoe/is het mogelijk om via het toetsenbord een categorie te selecteren? Je kan met de pijltjestoetsen cellen selecteren, indien de cel categorie is geselecteerd zou ik het gemakkelijk vinden dat de combinatie <alt>+pijltjestoets naar beneden de dropdown laat zien (zoals de 'standaard' functionaliteit van een dropdownbox). Ik wijs de categorie graag handmatig toe en dit maakt dat proces sneller door gebruik van uitsluitend het toetsenbord zonder muis.
Zie ik iets over het hoofd en is dit met een andere toetscombinatie al mogelijk?
groet,
Ferdy
PS. Verder viel mij op dat het lijkt alsof er geen check op reeds bestaande categorieen wordt uitgevoerd bij het inlezen. Deze verschijnen dubbel in het overzicht, maar niet in de dropdownbox van de cel.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Tonnie
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Tonnie
-
Minder
Meer
16 aug 2013 17:14 - 16 aug 2013 17:16 #994
door Tonnie
Beantwoord door Tonnie in topic Re: Toewijzen categorie via toetsenbord
Goedemiddag Ferdy,
Bedankt voor het kiezen voor BankTrans en goed om te horen dat het bevalt.
Betreffende je opmerkingen / vragen:
Mvg., Tonnie
Bedankt voor het kiezen voor BankTrans en goed om te horen dat het bevalt.
Betreffende je opmerkingen / vragen:
- De export uit excel moet ik eens bekijken. Zodra ik dat heb gedaan zal ik de beschrijving bij Tips en trucs aanpassen.
- Het is momenteel wel mogelijk om de catagorie via het toetsenbord aan te passen. Indien de cel met de categorie is geselecteerd kan je deze aanpassen door eerst op F2 te drukken. Direct met het pijltje naar beneden zou inderdaad handiger zijn. Ik zal eens kijken of ik dat kan doen.
- Controle op dubbele categorieën zou er eigenlijk wel moeten zijn. Dat zal ik testen en indien het inderdaad fout gaat uiteraard oplossen.
Mvg., Tonnie
Laatst bewerkt 16 aug 2013 17:16 doorTonnie.
- Ferdy
- Onderwerp Auteur
Minder
Meer
20 aug 2013 22:05 #1001
door Ferdy
Beantwoord door Ferdy in topic Re: Toewijzen categorie via toetsenbord
Dank voor jouw snelle reactie!
Laat ik de F2 net niet geprobeerd hebben. Logisch eigenlijk, net zoals in Excel. Het lukt mij echter niet om de keuze af te sluiten met het toetsenbord. Een <enter> geeft het transactie wijzigen scherm (een <alt> of <ctrl> of <shift> +<enter> geeft hetzelfde resultaat). De ESC toets annuleert de geselecteerde categorie.
Welke (logische) toets zie ik nu over het hoofd?
Laat ik de F2 net niet geprobeerd hebben. Logisch eigenlijk, net zoals in Excel. Het lukt mij echter niet om de keuze af te sluiten met het toetsenbord. Een <enter> geeft het transactie wijzigen scherm (een <alt> of <ctrl> of <shift> +<enter> geeft hetzelfde resultaat). De ESC toets annuleert de geselecteerde categorie.
Welke (logische) toets zie ik nu over het hoofd?

- Tonnie
-
Minder
Meer
21 aug 2013 20:06 #1003
door Tonnie
Beantwoord door Tonnie in topic Re: Toewijzen categorie via toetsenbord
Hallo Ferdy,
Ik heb het net zelf getest en het kan op de volgende manier:
1. F2
2. Direct intypen van de eerste letters
3. Zodra de goede er staat TAB
Of
1. F2
2. Alt-pijltje naar beneden
3. Ga op de goede categorie staan
4. Enter
5. TAB
Hierbij geef ik toe dat dit niet echt handig is. Ik zal eens kijken of ik dit kan verbeteren in één van de volgende versies.
Mvg., Tonnie
Ik heb het net zelf getest en het kan op de volgende manier:
1. F2
2. Direct intypen van de eerste letters
3. Zodra de goede er staat TAB
Of
1. F2
2. Alt-pijltje naar beneden
3. Ga op de goede categorie staan
4. Enter
5. TAB
Hierbij geef ik toe dat dit niet echt handig is. Ik zal eens kijken of ik dit kan verbeteren in één van de volgende versies.
Mvg., Tonnie
- Ferdy
- Onderwerp Auteur
Minder
Meer
22 aug 2013 23:15 #1006
door Ferdy
Beantwoord door Ferdy in topic Re: Toewijzen categorie via toetsenbord
Beste Tonnie,
Hartelijk dank voor de suggesties en wederom de snelle reactie. Ik ga het voorlopig hiermee proberen, mocht het in een toekomstige versie eenvoudiger worden dan is dat helemaal fantastisch!
groet,
Ferdy
Hartelijk dank voor de suggesties en wederom de snelle reactie. Ik ga het voorlopig hiermee proberen, mocht het in een toekomstige versie eenvoudiger worden dan is dat helemaal fantastisch!
groet,
Ferdy
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Tonnie
- Machiel de Wit
-
Minder
Meer
29 aug 2013 22:26 #1031
door Machiel de Wit
Met vriendelijke groet,
MdW.
Beantwoord door Machiel de Wit in topic Re: Toewijzen categorie via toetsenbord
Je kunt ook je boeking naar de gewenste catagorie in de tree slepen.
MdW.
MdW.
Met vriendelijke groet,
MdW.