Overnemen categorieën in een nieuwe administratie

Meer
17 dec 2021 13:01 - 17 dec 2021 13:03 #5828 door Kees
Dag Sladjana,

Is het filter actief? Zie voor uitleg hierboven.
En voor de oorzaak het antwoord van Machiel.

Linksonder is het venster Totalen. Zijn de velden bij Alle rekeningen tezamen gevuld?

Growing a better world together
Empowering us all
Laatst bewerkt 17 dec 2021 13:03 doorKees.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
17 dec 2021 16:52 #5829 door Sladjana
Beantwoord door Sladjana in topic Overnemen categorieën in een nieuwe administratie
Hi Kees, 
Dankzijn wat technische hulp van mijn man is het opgelost. Ik heb mijn administratie 2021 terug. Het was mijn fout om een onjuiste bestand telkens te openen (nl. 2022). Niet goed gekeken. Dank voor de super snelle reactie. 
Groet, Sladjana 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
17 dec 2021 17:18 - 17 dec 2021 17:20 #5830 door Kees
Phoe, dat is een opluchting.
Ken het gevoel van: "Nee, hè, ben ik nu alles kwijt?"

Kan iemand mij uitleggen wat het nut is om elk jaar met een nieuw bestand te beginnen?
Je kunt simpel een filter definiëren waarmee je slechts één jaar selecteert. Geeft m.i. hetzelfde resultaat.
Anderzijds, als je bijvoorbeeld de energiekosten van de laatste paar jaren wilt vergelijken, ben je eindeloos bezig verschillende bestanden te openen. Alle transacties in één bestand geeft je direct inzicht welke kosten/baten stijgen, en welke uitgaven/inkomsten stabiel blijven, of eventueel dalen.

In wat voor wereld zouden we leven zonder mannen...


Growing a better world together
Empowering us all
Laatst bewerkt 17 dec 2021 17:20 doorKees.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
19 dec 2021 13:03 #5831 door Sladjana
Beantwoord door Sladjana in topic Overnemen categorieën in een nieuwe administratie
Hoi Kees, de rest,
Goede vraag. Verder doorgaan in hetzelfde bestand geeft je sneller inzicht in wijzigingen en kan je veel makkelijker vergelijkingen uitvoeren.
Trouwens, weet iemand of er een max aantal regels van toepassing is per bestand? Vaag kan ik me herinneren dat ik ergens 9.999 heb gelezen, maar kan het nergens meer vinden. In mijn gezin wordt veel met pin betaald en heen en weer verschoven van/naar spaarrekening, maar als dit getal klopt, zijn wij toch een paar jaar verder voordat een nieuwe administratie gemaakt zou moeten worden.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
19 dec 2021 14:13 - 19 dec 2021 14:18 #5832 door Kees
Dag Sladjana,

Weet niet of er een maximum bestaat; 9.999 i.i.g. niet.
(In de ICT werkt men met het tweetallige talstelsel. Daarom zag je in het verleden regelmatig getallen als 64 (zoals Commodore 64), 1.024, of 4.096. Tegenwoordig wordt dit - voor de eenduidigheid - afgerond.)

Mijn (huidige) administratie bevat iets meer dan 6.000 transacties over 11 jaar. Heb een testbestand aangemaakt en gevuld met 20.000 transacties. Geen enkel probleem, en wordt snel ingelezen:
 
Oké, een beetje saai: 20.000 transacties van één cent. 

En je kunt altijd filters aanmaken als je liever één jaar wilt zien.
Kies in het Filterscherm bijvoorbeeld 1-1-2021 als begindatum en 31-12-2021 als einddatum. Klik op Toepassen en vervolgens op Opslaan. Geef bij Omschrijving een duidelijke naam, et voilà:
 

Growing a better world together
Empowering us all
Laatst bewerkt 19 dec 2021 14:18 doorKees.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
30 dec 2021 08:57 #5838 door Tonnie
Beantwoord door Tonnie in topic Overnemen categorieën in een nieuwe administratie
Er is geen limiet op het aantal transacties. Op een gegeven moment zal BankTrans wel langzamer worden maar ik heb al van gebruikers gehoord dat meer dan 50.000 transacties nog geen noemenswaardige problemen geeft. Er is wel een limiet op de bedragen, die mogen niet groter worden dan 9.999.999,99 (of kleiner dan -9.999.999,99) maar dat lijkt me niet zo snel een probleem ;-)

Mvg., Tonnie

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Powered by Kunena