Import CSV file bnpparibasfortis
- Karl
- Onderwerp Auteur
Minder
Meer
28 mrt 2017 16:59 #4106
door Karl
Import CSV file bnpparibasfortis werd gestart door Karl
plotseling is het niet meer mogelijk de CSV file van bnpparibasfortis in te lezen.
melding is ''onbekend formaat''.
Moet ik misschien banktrans upodaten?
De technici van easy banking beweren dat er niets gewijzigd werd.
Bij voorbaat dank.
melding is ''onbekend formaat''.
Moet ik misschien banktrans upodaten?
De technici van easy banking beweren dat er niets gewijzigd werd.
Bij voorbaat dank.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Tonnie
-
Minder
Meer
31 mrt 2017 11:17 #4108
door Tonnie
Beantwoord door Tonnie in topic Import CSV file bnpparibasfortis
Hallo Karl,
Mij is ook niet bekend dat het formaat van de bank is aangepast. Heb je het bestand na downloaden van de bank direct ingelezen in BankTrans? Of heb je het weliicht eerst geopend met een ander programma (bijvoorbeeld Excel)? Hierdoor kan de structuur van het bestand namelijk zijn aangepast en kan het niet meer worden ingelezen.
Je hebt het overigens ook over Easy banking. Kan je aangeven wat dat hiermee te maken heeft?
Mvg., Tonnie
Mij is ook niet bekend dat het formaat van de bank is aangepast. Heb je het bestand na downloaden van de bank direct ingelezen in BankTrans? Of heb je het weliicht eerst geopend met een ander programma (bijvoorbeeld Excel)? Hierdoor kan de structuur van het bestand namelijk zijn aangepast en kan het niet meer worden ingelezen.
Je hebt het overigens ook over Easy banking. Kan je aangeven wat dat hiermee te maken heeft?
Mvg., Tonnie
- Philippe Vanrutten
Minder
Meer
01 apr 2017 14:04 #4109
door Philippe Vanrutten
Beantwoord door Philippe Vanrutten in topic Import CSV file bnpparibasfortis
Geachte Tonnie,
het klopt inderdaad dat deze een fout geeft bij het inlezen.
Er is een veld bijgekomen (tegenpartij - 5de positie (BE90096928000132 hieronder), als ik me niet vergis)
hier is een voorbeeld :
2017-0105 17/03/17 17/03/17 -11,8 EUR BE90096928000132 DE WATERGROEP BE90096928000132BIC GKCCBEBB VIA WEB BANKING MEDEDELING : 407109884114 VALUTADATUM : 17/03/2017 BE57001*******35
Het zou fijn zijn indien je dit zou willen aanpassen.
Dank bij voorbaat !
het klopt inderdaad dat deze een fout geeft bij het inlezen.
Er is een veld bijgekomen (tegenpartij - 5de positie (BE90096928000132 hieronder), als ik me niet vergis)
hier is een voorbeeld :
2017-0105 17/03/17 17/03/17 -11,8 EUR BE90096928000132 DE WATERGROEP BE90096928000132BIC GKCCBEBB VIA WEB BANKING MEDEDELING : 407109884114 VALUTADATUM : 17/03/2017 BE57001*******35
Het zou fijn zijn indien je dit zou willen aanpassen.
Dank bij voorbaat !
- Karl
- Onderwerp Auteur
Minder
Meer
04 apr 2017 14:40 #4111
door Karl
Beantwoord door Karl in topic Import CSV file bnpparibasfortis
beste Tonnie,
Easy banking is de vroegere naam van de webbanking van bnpparibasfortis,gelieve dit te negeren.
Ondertussen heeft collega Vanrutten ontdekt dat er wel degelijk iets is veranderd aan de structuur van de csv file.
Gelieve dit zo mogelijk aan te passen.
Beste dank.
Easy banking is de vroegere naam van de webbanking van bnpparibasfortis,gelieve dit te negeren.
Ondertussen heeft collega Vanrutten ontdekt dat er wel degelijk iets is veranderd aan de structuur van de csv file.
Gelieve dit zo mogelijk aan te passen.
Beste dank.
- Tonnie
-
Minder
Meer
08 apr 2017 08:57 #4112
door Tonnie
Hallo,
Is het mogelijk om een voorbeeld bestandje met alleen de eerste regel door te sturen naar info@banktrans.nl? Als ik die heb kan ik BankTrans aanpassen zodat het nieuwe formaat wel kan worden ingelezen met de volgende versie.
Mvg., Tonnie
Is het mogelijk om een voorbeeld bestandje met alleen de eerste regel door te sturen naar info@banktrans.nl? Als ik die heb kan ik BankTrans aanpassen zodat het nieuwe formaat wel kan worden ingelezen met de volgende versie.
Mvg., Tonnie
- Karl
- Onderwerp Auteur
Minder
Meer
10 apr 2017 16:33 #4117
door Karl
Beantwoord door Karl in topic Import CSV file bnpparibasfortis
Geachte Tonnie,
Hierbij het gevraagde bestand.
Bedankt op voorhand voor de aanpassing.
Mvg
Hierbij het gevraagde bestand.
Bedankt op voorhand voor de aanpassing.
Mvg
- Erwin
Minder
Meer
24 apr 2017 18:48 #4180
door Erwin
Beantwoord door Erwin in topic Import CSV file bnpparibasfortis
Ook ik heb dit probleem ondervonden. Vroeger werkte ik met AceMoney. Maar toen Fortis dit jaar stopte met verrichtingen in OFX formaat aan te bieden ben ik op zoek gegaan naar een alternatief. Na enkele dagen testen bleek BankTrans voor mijn behoeften perfect te werken. Maar nu enkele weken later helaas ook in wacht op een oplossing voor de importfunctie. Ik heb ook eens gekeken bij de bestanden die bij BankTrans zitten op zoek naar een .ini of .txt file waar eventueel deze parameters als text zouden kunnen aangepast worden, maar dit zit blijkbaar intern in het programma.
Als de banken hun csv indeling wel eens durven wisselen; is het niet mogelijk om dit via een ini of txt bestand te implementeren zodat dit door de gebruiker zelf kan aangepast worden en het programma verder onveranderd blijft (weet niet zo heel veel van programmeren, maar lijkt me een te overwegen optie indien mogelijk..)
Ik hoop in elk geval mijn archief van 10 jaar bankverrichtingen niet te moeten opgeven.
Als de banken hun csv indeling wel eens durven wisselen; is het niet mogelijk om dit via een ini of txt bestand te implementeren zodat dit door de gebruiker zelf kan aangepast worden en het programma verder onveranderd blijft (weet niet zo heel veel van programmeren, maar lijkt me een te overwegen optie indien mogelijk..)
Ik hoop in elk geval mijn archief van 10 jaar bankverrichtingen niet te moeten opgeven.
- Tonnie
-
Minder
Meer
25 apr 2017 16:59 #4182
door Tonnie
Hallo,
Mijn excuses dat het zolang duurt. Ik zit middenin een beta-versie cyclus en kan tussentijds geen nieuwe versies uitbrengen. Normaal gesproken kan ik het aanpassen van een bankformaat binnen een aantal dagen oplossen maar in dit geval gaat dat dus even niet. Het testen is wel al ver gevorderd dus ik verwacht de nieuwe versie wel binnen een aantal weken te kunnen opleveren. Volledig instelbaar maken van het inlezen staat wel op mijn verlanglijstje maar dat is erg lastig (en kost me dus veel tijd). Wellicht kan ik dit in de toekomst nog toevoegen maar dat zal niet op kort termijn zijn.
Als je handig bent met Excel is het volgende wellicht nog een mogelijkheid.
Mvg., Tonnie
Mijn excuses dat het zolang duurt. Ik zit middenin een beta-versie cyclus en kan tussentijds geen nieuwe versies uitbrengen. Normaal gesproken kan ik het aanpassen van een bankformaat binnen een aantal dagen oplossen maar in dit geval gaat dat dus even niet. Het testen is wel al ver gevorderd dus ik verwacht de nieuwe versie wel binnen een aantal weken te kunnen opleveren. Volledig instelbaar maken van het inlezen staat wel op mijn verlanglijstje maar dat is erg lastig (en kost me dus veel tijd). Wellicht kan ik dit in de toekomst nog toevoegen maar dat zal niet op kort termijn zijn.
Als je handig bent met Excel is het volgende wellicht nog een mogelijkheid.
Mvg., Tonnie
- Tonnie
-
Minder
Meer
28 mei 2017 10:58 #4220
door Tonnie
Hallo,
De nieuwe versie van BankTrans (2.51) staat vanaf nu online. Hierin is het inlezen van bestanden voor BNP aangepast waardoor ook het laatste formaat kan worden ingelezen. Mochten er nog vragen en/of opmerkingen zijn dan hoor ik het graag.
Mvg., Tonnie
De nieuwe versie van BankTrans (2.51) staat vanaf nu online. Hierin is het inlezen van bestanden voor BNP aangepast waardoor ook het laatste formaat kan worden ingelezen. Mochten er nog vragen en/of opmerkingen zijn dan hoor ik het graag.
Mvg., Tonnie
- Philippe Vanrutten
Minder
Meer
28 mei 2017 16:53 #4221
door Philippe Vanrutten
Beantwoord door Philippe Vanrutten in topic Import CSV file bnpparibasfortis
Geachte, kan U de versie voor OSX ook online zetten ?
Dank bij voorbaat !
Dank bij voorbaat !