hoe simpel zoeken

Meer
16 okt 2017 20:52 - 16 okt 2017 20:53 #4333 door Arend
hoe simpel zoeken werd gestart door Arend
Hoe kan ik in al mijn rekeningen over de verschillende jaren (2005 tot heden) zoeken naar een transaktie, waarvan ik alleen maar weet dat de 'winkel' Expert was?
Ik kon het niet vinden, toen van armoe naar mijn ING account gegaan en het was daar zo gevonden: 22-6-2011
Laatst bewerkt 16 okt 2017 20:53 door Arend.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
18 okt 2017 10:22 #4334 door Machiel de Wit
Beantwoord door Machiel de Wit in topic hoe simpel zoeken
In het filter je zoekwoord invullen in het veld "Tekstvelden".

Met vriendelijke groet,
MdW.

Meer
18 okt 2017 17:10 - 18 okt 2017 17:11 #4335 door Arend
Beantwoord door Arend in topic hoe simpel zoeken
Oke, daar had ik het dus niet gezocht, ik keek in de menu's en vond geen menuitem-Zoeken oid.
Ik ben geen frekwente gebruiker, hooguit een paar keer per jaar en ik blijf BankTrans een moeilijk te bedienen programma vinden.
Een voorbeeld:
Als ik een aantal nieuwe ING boekingen heb binnengehaald, wil ik degene die geen cataegorie hebben, bijv een nieuw tankstation,
automatisch categoriseren, ik klik dan met met rechter muisknop op zo'n item en vind dan niets wat daarop lijkt en dan begint het gemartel
om alles goed te krijgen.
Graag wat eenvoudiger en meer voor de handliggend graag.
Laatst bewerkt 18 okt 2017 17:11 door Arend.

Meer
30 okt 2017 19:32 #4344 door Tonnie
Beantwoord door Tonnie in topic hoe simpel zoeken
Hallo Arend,

Bedankt voor je opmerking. Als je BankTrans niet zo vaak gebruikt kan ik me voorstellen dat het af en toe wat zoekwerk vereist. Het is steeds een afweging tussen veel mogelijkheden en gebruiksgemak. Mocht je op dit punt aanwijzingen hebben hoe jij verwacht dat bijvoorbeeld het zoeken werkt dan hoor ik dat heel graag.

Mvg., Tonnie

Meer
30 okt 2017 19:57 - 30 okt 2017 20:08 #4345 door Arend
Het zoeken is me duidelijk, maar het categoriseren is voor mij nog steeds een raadsel.
Bijv geldopname, een aantal heb ik handmatig gedaan, om de anderen te vinden die nog geen cat hebben heb ik een veld 'voeg toe aan filter gedaan', ze komen allemaal netjes in beeld. Goed dan selecteer ik degene die geen cat hebben. Dan ga ik naar Bewerken en kies categoriseren geselcteerde transacties, dan komt het window Categoriseren en kies de cat Opname geldautomaat en dan houdt het voor mij op. Dan moet het toch mogelijk om de eerder geselecteerde transacties van een cat te voorzien?
Mijn gedachtegang is: ik heb een aantal transacties waar ik iets mee wil doen, in dit geval voorzien van een categorie. Ik selecteer die transacties en ga dan naar Bewerken en kies daar een actie uit. Is deze gedachtegang fout?
En wat ik ook zou willen, dat deze transacties als ze in het vervolg nog eens voorkomen dat dan automatisch de cat wordt toegekend, dat moet toch in één move te doen zijn?
Laatst bewerkt 30 okt 2017 20:08 door Arend.

Meer
01 nov 2017 19:49 #4346 door Tonnie
Beantwoord door Tonnie in topic hoe simpel zoeken
Hallo Arend,

Er zijn meerdere manieren om categorieën aan transacties toe te wijzen. Dit kan handmatig door een categorie (uit het venster Elementenbeheer) naar een transactie te slepen of andersom, een transactie naar een categorie. Je kan deze ook handmatig invullen op de transactie door op het veld categorie te klikken bij de transactie. Hiervoor heb je het scherm Categoriseren (Menu / Bewerken / Categoriseren) niet nodig. Dat scherm gebruikt je voornamelijk om het automatisch categoriseren in te stellen. Als dat goed is ingesteld worden de meeste categorieën automatisch toegekend zodra je nieuwe transacties importeert. Bij het instellen geef je dan 1 of meerdere zoekwoorden in per categorie. Indien deze zoekwoorden voorkomen in de transactie wordt de betreffende categorie toegekend. Er is ook nog een uitgebreide variant met veel meer mogelijkheden maar die kan vrij lastig zijn.

Meer informatie hierover kan je vinden in de handleiding (Menu / Help / Help) onder Gebruik / Categorieën.

Hopelijk wordt het met deze informatie iets duidelijker.

Mvg., Tonnie

Meer
04 nov 2017 20:11 - 04 nov 2017 20:13 #4347 door Arend
oke bedankt voor je antwoord.
Ik ben verder gegaan waar ik was gebleven, zie bericht #4345, dus alle geselcteerde transacties in de listview zichtbaar, daar een drag & drop van de gewenste cat erop laten vallen, met als resultaat, één transactie is aangepast. Dus dat werkt niet, jammer.
Nogmaals de vraag: Mijn gedachtegang is: ik heb een aantal transacties waar ik iets mee wil doen, in dit geval voorzien van een categorie. Ik selecteer die transacties en ga dan naar Bewerken en kies daar een actie uit of doe een drag&drop met een cat. Is deze gedachtegang fout?
Laatst bewerkt 04 nov 2017 20:13 door Arend.

Meer
05 nov 2017 09:46 #4348 door Machiel de Wit
Beantwoord door Machiel de Wit in topic hoe simpel zoeken
Als je die drag en drop andersom doet werkt het wel.
Dus de gewenste transacties selecteren (worden blauw) en die op de gewenste categorie loslaten in het Elementenvenster.

Met vriendelijke groet,
MdW.

Meer
07 nov 2017 23:46 #4349 door Arend
Bedankt. Waarom werkt het dan niet andersom of via de rechtermuisknop?