Tags ING
- Constance Leijdekkers
- Onderwerp Auteur
Minder
Meer
18 okt 2020 14:44 - 18 okt 2020 14:45 #5371
door Constance Leijdekkers
Tags ING werd gestart door Constance Leijdekkers
In de nieuwe vorm van download ING worden ook de 'Tags' die je hebt toegevoegd meegestuurd. Dat lees ik op ING wanneer ik ga downloaden. Je kunt dan zelf aangeven waar een afschrijving voor staat. Deze tags zie ik nog niet terug in het Banktrans programma, wordt dat veldje er nog extra aan toe gevoegd? Ik zou dat erg handig vinden.
Laatst bewerkt 18 okt 2020 14:45 doorConstance Leijdekkers.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Machiel de Wit, Dion
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Machiel de Wit
Minder
Meer
23 okt 2020 02:43 - 23 okt 2020 02:44 #5376
door Machiel de Wit
Met vriendelijke groet,
MdW.
Beantwoord door Machiel de Wit in topic Tags ING
Ja, dat zou mooi zijn als het dan in het achterin het Opmerkingen-veld terecht komt, voorafgaand met een regeleinde:
.
Code:
Met vriendelijke groet,
MdW.
Laatst bewerkt 23 okt 2020 02:44 doorMachiel de Wit.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Ruud, Dion
- Ruud
Minder
Meer
05 mrt 2021 09:34 #5626
door Ruud
Beantwoord door Ruud in topic Tags ING
Ik sluit mij aan deze vraag / dit verzoek. In de ING-omgeving vul ik de tags zelf aan, bijvoorbeeld bij betalingen met Paypal of afschrijvingen van de creditcard. Daar ontbreken de omschrijvingen. Banktrans gebruik ik eens in de week om alles in te lezen. Nu voeg ik in BankTrans evt. handmatig de tag toe als ik de afschrijving van Paypal tegenkom - mits ik het nog weet. Dat vul ik inderdaad bij de opmerkingen in. Met een linefeed zou mooi zijn, maar er achteraan mag ook.
- Kees
Minder
Meer
05 mrt 2021 12:55 #5627
door Kees
Growing a better world together
Empowering us all
Beantwoord door Kees in topic Tags ING
Totdat dit gerealiseerd wordt, kun je altijd een eigen Importformaat definiƫren waarin je dit aanpast.
Heb zelf geen ING-rekening, anders zou ik hier een voorbeeld plaatsen.
Heb zelf geen ING-rekening, anders zou ik hier een voorbeeld plaatsen.
Empowering us all
- Ruud
Minder
Meer
05 mrt 2021 14:16 #5628
door Ruud
Interessant! Had mij nog niet verdiept in deze mogelijkheid. Maar op die manier kan ik het inderdaad naar wens aanpassen. Ik ga er mee aan de slag.
- Kees
Minder
Meer
05 mrt 2021 14:30 - 05 mrt 2021 17:48 #5629
door Kees
Empowering us all
Heb een voorzetje gemaakt, maar kan deze niet testen. Je kunt deze gebruiken om vervolgens te testen.
De gegenereerde xml-code vind je in de bijlage.
UPDATE: Nieuwe versie bijlagen! Tevens zipbestand van ImportFormatDef.xml toegevoegd, welke gedownload kan worden.
De gegenereerde xml-code vind je in de bijlage.
UPDATE: Nieuwe versie bijlagen! Tevens zipbestand van ImportFormatDef.xml toegevoegd, welke gedownload kan worden.
Empowering us all
Laatst bewerkt 05 mrt 2021 17:48 doorKees.
- Ruud
Minder
Meer
05 mrt 2021 16:20 - 05 mrt 2021 16:22 #5630
door Ruud
Het door jou gemaakte bestand heb ik de standaardmap van Banktrans gezet met de naam ImportFormatDef.xml. Kopregels moet blijkbaar op 1 worden ingesteld, anders leest het bestand sowieso niet in. Het veld tag heeft een map naar remarks (opmerkingen) maar blijft na het inlezen leeg. Waarom is mij nog niet duidelijk. Ik stuur je een stukje csv van de ING toe, misschien dat je daar wat mee kan - als ik weet wat je adres is
Laatst bewerkt 05 mrt 2021 16:22 doorRuud.
- Kees
Minder
Meer
05 mrt 2021 16:57 #5631
door Kees
Empowering us all
Wanneer heb je het xml-bestand gedownload? Ik heb in de tussentijd een verbeterde versie geĆ¼pload, de oorspronkelijke bevatte een storende fout.
Je kunt dit controleren door in het xml-bestand op regel 4 te checken op version: 2021-01 is correct, 2021-1 is fout.
Kopregel staat bijna altijd op 0, ook hier. Check anders bij Bewerken, Importformaten. Hier staat o.a. ING Spaarrekening. Daarboven moet (vetgedrukt) staan ING 2021-01.
Dit is mijn (verzonnen) input:
Het twijfelgeval is de datumnotatie, gebruik dd-MM-yyyy; zie dat de ING spaarrekening yyyy-MM-dd gebruikt.
Je kunt dit controleren door in het xml-bestand op regel 4 te checken op version: 2021-01 is correct, 2021-1 is fout.
Kopregel staat bijna altijd op 0, ook hier. Check anders bij Bewerken, Importformaten. Hier staat o.a. ING Spaarrekening. Daarboven moet (vetgedrukt) staan ING 2021-01.
Dit is mijn (verzonnen) input:
Code:
"Datum";"Naam / Omschrijving";"Rekening";"Tegenrekening";"Code";"Af Bij";"Bedrag (EUR)";"Mutatiesoort";"Mededelingen";"Saldo na mutatie";"Tag"
"01-02-2021";"Mijn rekening";"123456789";"987654321";"code";"Af";"100,00";"Test";"Hallo";"900,00";"Dit is een tag"
Het twijfelgeval is de datumnotatie, gebruik dd-MM-yyyy; zie dat de ING spaarrekening yyyy-MM-dd gebruikt.
Empowering us all
- Ruud
Minder
Meer
05 mrt 2021 17:44 - 05 mrt 2021 17:56 #5633
door Ruud
Ik heb het nieuwste bestand gedownload. De kopregel moet kennelijk toch echt op 1 staan, ik krijg het anders niet ingelezen, de transacties worden dan afgekeurd. Zodra de regel <skiplines>1</skiplines> in het xml-bestand staat gaat het goed. Ik gebruik overigens BT v2.82, de nieuwste op de site. In bijlage zet ik even een voorbeeld Excel neer.
Laatst bewerkt 05 mrt 2021 17:56 doorRuud.
- Kees
Minder
Meer
05 mrt 2021 19:17 - 05 mrt 2021 19:31 #5635
door Kees
Empowering us all
Ken je het spreekwoord: Kleermaker blijf bij je leest? Moest hier constant aan denken.
Tussen mijn aannames en de realiteit (jouw voorbeeld) blijken 2 verschillen te zitten:
@Tonnie: Kun je uitsluitsel geven?
De aanpassing met skiplines zorgt er voor dat i.p.v. je eigen gedefinieerd formaat het standaard formaat Intern 2019 aangeroepen wordt. Heeft geen toegevoegde waarde, omdat deze niet het Tag-veld inleest.
Tussen mijn aannames en de realiteit (jouw voorbeeld) blijken 2 verschillen te zitten:
- ING gebruikt geen dubbele quotes; is geen probleem
- De datumnotatie is idd anders dan ik voorspelde: yyyyMMdd
@Tonnie: Kun je uitsluitsel geven?
De aanpassing met skiplines zorgt er voor dat i.p.v. je eigen gedefinieerd formaat het standaard formaat Intern 2019 aangeroepen wordt. Heeft geen toegevoegde waarde, omdat deze niet het Tag-veld inleest.
Empowering us all
Laatst bewerkt 05 mrt 2021 19:31 doorKees.