Totalen per categorie

Meer
18 jan 2024 10:57 #6226 door Ad
Totalen per categorie werd gestart door Ad
In het pdf overzicht van BT zie ik bij sommige categorieën het Totaal van alle transacties (bijvoorbeeld bij Levensonderhoud, wat verdeeld is over 6 subcategorieën), maar bij andere categorieën krijg ik dat Totaal niet te zien. Hoe kan ik per categorie in de geprinte (maand)overzichten het Totaal per categorie afgedrukt krijgen?  

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
18 jan 2024 14:19 #6227 door Kees
Beantwoord door Kees in topic Totalen per categorie
Dag Ad,

Hoop dat ik jouw vraag goed interpreteer.
Als er meerdere (sub)categorieën gevuld zijn, wordt een extra totaalregel toegevoegd om het totaal van alle (sub)categorieën te tonen.
Is er slechts één (sub)categorie gevuld, dan wordt de totaalregel weggelaten, omdat het totaalbedrag identiek is aan het reeds getoonde bedrag.

M.a.w. als je bijvoorbeeld alleen salaris ontvangt, wordt enkel dit bedrag getoond.
Ontvang je daarnaast een 13de maand, worden beide getoond én een Totaal Vast inkomen.

Als je consequent een totaalregel wilt - wat mij logischer lijkt - kun je een wijzigingsverzoek indienen.

Growing a better world together
Empowering us all
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Tonnie

Meer
18 jan 2024 17:05 #6228 door Ad
Beantwoord door Ad in topic Totalen per categorie
Beste Kees, bedankt voor het antwoord. Ik zie nu dat totalen per categorie inderdaad alleen gegeven worden wanneer er meer dan één subcategorie wordt gebruikt.

In het geval dat zowel transacties in een categorie en in één (bijbehorende) subcategorie worden geboekt is er geen totaal voor de gehele categorie. Een beetje merkwaardig, want er zijn wel twee entries. Komt waarschijnlijk omdat ik ooit eens een verfijning heb aangebracht voor een categorie, met een extra entry.

Dus ik zou de transacties in de (hoofd)categorie kunnen omboeken naar een nieuwe subcategorie of een wijzigingsverzoek moeten indienen. Ik denk nog even na, voor welke oplossing ik ga.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Kees