Af- en bijschrijving tegen elkaar wegstrepen
- G
- Onderwerp Auteur
Minder
Meer
26 jan 2024 15:54 #6234
door G
Af- en bijschrijving tegen elkaar wegstrepen werd gestart door G
Ik ben bezig met het in gebruik nemen van dit programma, als eerste dank voor dit mooie gratis pakket.
Ik heb een vraag:
Is het mogelijk om een af- en bij-schrijving tegen elkaar weg te strepen?
Bijvoorbeeld: Ik bestel iets bij een webwinkel en betaal dit. Het product bevalt niet, dus ik stuur het terug, en een week later wordt het geld terug overgemaakt.
Graag zou ik nu deze 2 transacties tegen elkaar willen wegstrepen. Een beetje zoals gebeurd met de optie overboeking tussen spaar- en betaalrekening zegmaar.
Top zou zijn als dan de categorieen kunnen blijven staan, maar het dan in de totaaloverzichten niet wordt meegenomen, omdat het dus uiteindelijk niet echt is afgeschreven.
Ik zou de transacties natuurlijk ook handmatig kunnen verwijderen, maar dan is het wel opletten dat ze niet per ongeluk later alsnog weer opnieuw worden geimporteerd.
Ik heb een vraag:
Is het mogelijk om een af- en bij-schrijving tegen elkaar weg te strepen?
Bijvoorbeeld: Ik bestel iets bij een webwinkel en betaal dit. Het product bevalt niet, dus ik stuur het terug, en een week later wordt het geld terug overgemaakt.
Graag zou ik nu deze 2 transacties tegen elkaar willen wegstrepen. Een beetje zoals gebeurd met de optie overboeking tussen spaar- en betaalrekening zegmaar.
Top zou zijn als dan de categorieen kunnen blijven staan, maar het dan in de totaaloverzichten niet wordt meegenomen, omdat het dus uiteindelijk niet echt is afgeschreven.
Ik zou de transacties natuurlijk ook handmatig kunnen verwijderen, maar dan is het wel opletten dat ze niet per ongeluk later alsnog weer opnieuw worden geimporteerd.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Kees
-
Minder
Meer
26 jan 2024 17:06 - 26 jan 2024 17:39 #6236
door Kees
Growing a better world together
Empowering us all
Beantwoord door Kees in topic Af- en bijschrijving tegen elkaar wegstrepen
Dag G,
Voor alle duidelijkheid: heb jij de homepage van BT laatst nog bezocht, of het tabblad Nieuws gelezen?
Op een rekening zijn bij- en afschrijvingen. Een transactie van de ene naar de andere rekening heet een kruispost.
Je hebt iets gekocht en het bedrag wordt afgeschreven van je rekening. Als je het terugstuurt, krijg je enige tijd later restitutie en vallen beide bedragen tegen elkaar weg. Er verandert niets aan de totaalbedragen in de overzichten.
Stel je had 100 euro op je rekening, aankoop -50 euro, restitutie +50 euro, totaal van je rekening is weer 100 euro.
Elke boekhouder zet daar een vinkje achter.
Voor alle duidelijkheid: heb jij de homepage van BT laatst nog bezocht, of het tabblad Nieuws gelezen?
Let op: Einde van BankTrans
Op een rekening zijn bij- en afschrijvingen. Een transactie van de ene naar de andere rekening heet een kruispost.
Je hebt iets gekocht en het bedrag wordt afgeschreven van je rekening. Als je het terugstuurt, krijg je enige tijd later restitutie en vallen beide bedragen tegen elkaar weg. Er verandert niets aan de totaalbedragen in de overzichten.
Stel je had 100 euro op je rekening, aankoop -50 euro, restitutie +50 euro, totaal van je rekening is weer 100 euro.
Elke boekhouder zet daar een vinkje achter.
Empowering us all
Laatst bewerkt 26 jan 2024 17:39 doorKees.
- G
- Onderwerp Auteur
Minder
Meer
26 jan 2024 17:43 #6237
door G
Beantwoord door G in topic Af- en bijschrijving tegen elkaar wegstrepen
Bedankt voor de reactie.
Spijtig dat je gaat stoppen, dan ga ik waarschijnlijk op zoek naar iets anders.
Bedsnkt voor je inzet afgelopen jaren, ook al ga ik er dan mss geen gebruik van.
Aangezien ik onder dat nieuwsbericht niet kan reageren, hier de vraag:
Overweeg je nog om de broncode openbaar te maken via bijvoorbeeld github? Dan blijft nog de mogelijkheid open dat iemand (kan helaas niet beloven dat ik dan wil/kan) het kan onderhouden.
Spijtig dat je gaat stoppen, dan ga ik waarschijnlijk op zoek naar iets anders.
Bedsnkt voor je inzet afgelopen jaren, ook al ga ik er dan mss geen gebruik van.
Aangezien ik onder dat nieuwsbericht niet kan reageren, hier de vraag:
Overweeg je nog om de broncode openbaar te maken via bijvoorbeeld github? Dan blijft nog de mogelijkheid open dat iemand (kan helaas niet beloven dat ik dan wil/kan) het kan onderhouden.
- Kees
-
Minder
Meer
26 jan 2024 17:49 #6238
door Kees
Empowering us all
Beantwoord door Kees in topic Af- en bijschrijving tegen elkaar wegstrepen
Je moet niet mij, maar Tonnie - de ontwikkelaar van BT - bedanken.
Heb je ervaring met Qt? Dan mag je het waarschijnlijk onderhouden.
Zou wel je boekhoudkennis opfrissen.
Heb je ervaring met Qt? Dan mag je het waarschijnlijk onderhouden.
Zou wel je boekhoudkennis opfrissen.
Empowering us all