Installeren versie 2_91 in W11 lukt niet
- Debbie
- Onderwerp Auteur
Minder
Meer
27 apr 2024 18:06 #6323
door Debbie
Installeren versie 2_91 in W11 lukt niet werd gestart door Debbie
Als ik in W11 probeer 2_91 te installeren gebeurt er helemaal niets als ik dubbel klik op installatiebestand, ook niet als administrator.
Versie 2_90 installeert probleemloos.
Via compatibiliteit starten in W8 e.d. werkt ook niet, virusscanners geven oke.
Hoe krijg ik Banktrans 2_91 alsnog geinstalleerd?
Versie 2_90 installeert probleemloos.
Via compatibiliteit starten in W8 e.d. werkt ook niet, virusscanners geven oke.
Hoe krijg ik Banktrans 2_91 alsnog geinstalleerd?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Kees
Minder
Meer
27 apr 2024 20:00 #6324
door Kees
Growing a better world together
Empowering us all
Beantwoord door Kees in topic Installeren versie 2_91 in W11 lukt niet
Dag Debbie,
Als Windows helemaal niet reageert, vermoed ik dat je een verkeerde versie gedownload hebt? Voor macOS, of Linux?
Kun je rechtsklikken op het bestand. Ergens tussen de keuzes staat Eigenschappen. Alt+Enter kan ook, wellicht handiger in W11.
Wat staat er bij grootte? Moet zijn: 12,6 MB (13.275.065 bytes).
Download het bestand anders opnieuw.
Wat in Windows 11 ook kan opdoemen, is een extra waarschuwingsscherm.
Bij een gedownload bestand staat bij Beveiliging: Dit bestand is afkomstig van een andere computer en wordt mogelijk geblokkeerd om deze computer beter te beveiligen.
Als ik BankTrans in Windows 11 installeer, krijg ik een grote blauwe pop-up met:
Uw pc wordt beschermd
Met Microsoft Defender SmartScreen is voorkomen dat een onbekende app is gestart.
Het uitvoeren van deze app kan een risico voor uw pc vormen.
Oplossing: Vinkje zetten bij Blokkering opheffen in hetzelfde Eigenschappen scherm.
Hoor wel of het wel/niet gelukt is.
PS Versie 2.90 van BankTrans is even goed als versie 2.91. Het enige verschil is:
Als Windows helemaal niet reageert, vermoed ik dat je een verkeerde versie gedownload hebt? Voor macOS, of Linux?
Kun je rechtsklikken op het bestand. Ergens tussen de keuzes staat Eigenschappen. Alt+Enter kan ook, wellicht handiger in W11.
Wat staat er bij grootte? Moet zijn: 12,6 MB (13.275.065 bytes).
Download het bestand anders opnieuw.
Wat in Windows 11 ook kan opdoemen, is een extra waarschuwingsscherm.
Bij een gedownload bestand staat bij Beveiliging: Dit bestand is afkomstig van een andere computer en wordt mogelijk geblokkeerd om deze computer beter te beveiligen.
Als ik BankTrans in Windows 11 installeer, krijg ik een grote blauwe pop-up met:
Uw pc wordt beschermd
Met Microsoft Defender SmartScreen is voorkomen dat een onbekende app is gestart.
Het uitvoeren van deze app kan een risico voor uw pc vormen.
Oplossing: Vinkje zetten bij Blokkering opheffen in hetzelfde Eigenschappen scherm.
Hoor wel of het wel/niet gelukt is.
PS Versie 2.90 van BankTrans is even goed als versie 2.91. Het enige verschil is:
Als je geen Sparkasse, of Amex gebruikt, is er geen toegevoegde waarde.Nieuwe formaten voor Sparkasse en Amex toegevoegd.
Empowering us all
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Tonnie
- Debbie
- Onderwerp Auteur
Minder
Meer
28 apr 2024 19:03 #6325
door Debbie
Beantwoord door Debbie in topic Installeren versie 2_91 in W11 lukt niet
Dag Kees,
Dank voor je antwoord, Jouw 'PS' was het meest relevant antwoord
Daarom zal ik versie 2.90 installeren, omdat versie 2.91 volgens jou uitleg voor mij geen toegevoegde waarde heeft.
Al je suggesties had ik al tevergeefs geprobeerd. Een blauw scherm is mij bespaard gebleven.
Eventueel overstappen naar Naanab overweeg ik later nog wel eens.
Groet,
Debbie
Dank voor je antwoord, Jouw 'PS' was het meest relevant antwoord
Daarom zal ik versie 2.90 installeren, omdat versie 2.91 volgens jou uitleg voor mij geen toegevoegde waarde heeft.
Al je suggesties had ik al tevergeefs geprobeerd. Een blauw scherm is mij bespaard gebleven.
Eventueel overstappen naar Naanab overweeg ik later nog wel eens.
Groet,
Debbie
- Kees
Minder
Meer
28 apr 2024 19:21 #6326
door Kees
Dit scherm bedoel ik: Blauw scherm doet teveel denken aan BSOD (Blue Screen of Death).
Blijf ik wel zitten met de vraag: wat ging er mis dat het niet wilde installeren? Zal er mee moeten leren leven.
Veel succes met BankTrans.
Empowering us all
Dit scherm bedoel ik: Blauw scherm doet teveel denken aan BSOD (Blue Screen of Death).
Blijf ik wel zitten met de vraag: wat ging er mis dat het niet wilde installeren? Zal er mee moeten leren leven.
Veel succes met BankTrans.
Empowering us all
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Tonnie
- Debbie
- Onderwerp Auteur
Minder
Meer
30 apr 2024 21:49 - 30 apr 2024 21:56 #6327
door Debbie
Laatst bewerkt 30 apr 2024 21:56 doorDebbie.
- Kees
Minder
Meer
30 apr 2024 23:07 - 30 apr 2024 23:41 #6328
door Kees
Empowering us all
Dag Debbie,
Dat is niet opmerkelijk, maar klopt als een bus.
Knip de uitleg op in stukjes, kijken op welk punt je afhaakt.
Dat is niet opmerkelijk, maar klopt als een bus.
Knip de uitleg op in stukjes, kijken op welk punt je afhaakt.
- Schrijfwijze in de computerwereld is grotendeel vergelijkbaar met de 'echte' wereld.
Alleen door het binaire systeem, delen wij door 1.024 i.p.v. 1.000. (Zal dit maar niet verder uitleggen.)
Jij zegt ook niet dat je 13.275.065 centen hebt, maar dat je ruim 13 miljoen euro hebt.
Idem dito in de computerwereld: delen telkens door 1.024 en de volgorde is dan bytes, kilobytes, megabytes, gigabytes, terabytes, ...)
13.275.065 gedeeld door 1.024 geeft 12.964 kilobytes <= klopt precies met wat Microsoft aangeeft in de Verkenner.
12.964 kilobytes delen door 1.024 geeft 12,6 megabytes <= het getal dat ik noemde en je ziet als je de Eigenschappen van het bestand opvraagt.
Het misverstand ontstaat door Microsoft: in de Verkenner is de notatie in kB, in het Eigenschappen venster in bytes en MB.
- De setup-bestanden
Koester je banktrans_setup_2_90.exe bestand. In de Download sectie staat alleen nog de laatste versie (2.91).
Ook het Wijzigingsoverzicht is verdwenen.
Psst, niet verder vertellen, maar als je je aanmeldt op mijn forum kun je én de oudere versies downloaden én het wijzigingsoverzicht bekijken.
- Naam setup-bestand
Jouw download van versie 2.91 ziet er correct uit, maar één ding valt op: de underscore (de lage streepjes) zijn vervangen door spaties???
Als ik 2.91 download staat er banktrans_setup_2_91.exe. Kan dit niet verklaren. (Maakt verder niet uit, installeert gewoon.)
- Grootte setup-bestand
Zal je niet opvallen, maar versie 2.91 bevat ietsjes meer (2 nieuwe importformaten), maar is qua grootte een beetje kleiner.
Maar dit kan alleen Tonnie verklaren.
Empowering us all
Laatst bewerkt 30 apr 2024 23:41 doorKees.
- Debbie
- Onderwerp Auteur
Minder
Meer
02 mei 2024 10:58 #6329
door Debbie
Dag Kees,
Dank voor deze uitleg, ik had al wat omrekeningen geprobeerd (1), maar deze open deur was ik nog niet doorgegaan.
Heel goed opgemerkt dat streepje (3). De naam had ik veranderd, om te kijken of het iets uitmaakte voor de niet lopende installatie.
Ik probeerde tenslotte van alles en nog wat (zinnig of niet) om het programma te laten installeren.
Mijn eindconclusie 2.90 is voorlopig goed genoeg voor mijn geldzaken in kaart te brengen.
Groet,
Debbie
Dank voor deze uitleg, ik had al wat omrekeningen geprobeerd (1), maar deze open deur was ik nog niet doorgegaan.
Heel goed opgemerkt dat streepje (3). De naam had ik veranderd, om te kijken of het iets uitmaakte voor de niet lopende installatie.
Ik probeerde tenslotte van alles en nog wat (zinnig of niet) om het programma te laten installeren.
Mijn eindconclusie 2.90 is voorlopig goed genoeg voor mijn geldzaken in kaart te brengen.
Groet,
Debbie
- Kees
Minder
Meer
02 mei 2024 13:45 #6330
door Kees
Empowering us all
Kan het zijn dat jij jouw computer niet uitzet, maar dat deze in de slaapstand gaat?
In de loop der tijd ontstaat dan 'vervuiling' in het interne geheugen.
Een keer afsluiten en opnieuw starten kan wonderen verrichten.
In de loop der tijd ontstaat dan 'vervuiling' in het interne geheugen.
Een keer afsluiten en opnieuw starten kan wonderen verrichten.
Empowering us all