categoriseren

  • Jan van der Kolk
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
Meer
15 jul 2025 11:06 #6412 door Jan van der Kolk
categoriseren werd gestart door Jan van der Kolk
Kortgededen ben ik overgestapt op een nieuwe computer met Windows 11 en heb BankTrans overgezet. 
Nu kan ik geen categoriën meer invoeren, de dubbelklik werkt niet.
Die moet ik aanpassen in het tabblad algemeen, maar daar kan ik geen instellingen wijzigen of aanpassen.
Hoe wel?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
15 jul 2025 12:07 #6413 door Kees
Beantwoord door Kees in topic categoriseren
Dag Jan,

Beschik niet meer over een Windows 11 systeem, heb deze weggegeven aan iemand die er meer gebruik van maakt.

Je kunt in het Details scherm op Aanpassen klikken en vervolgens op het plusje bij Categorie(ën).
Hoe meer transacties je automatisch van een categorie voorziet, des te minder hoef je dit handmatig uit te voeren.

(Als ik weer over een Windows 11 systeem beschik, kom ik hierop terug.)

Growing a better world together
Empowering us all

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
15 jul 2025 14:17 #6414 door Kees
Beantwoord door Kees in topic categoriseren
Dag Jan,

Kun jij nader specificeren wat je bedoelt met ...maar daar kan ik geen instellingen wijzigen of aanpassen?

Ben jij Administrator, of een Standaard gebruiker op de nieuwe Windows 11 computer?
Heb een testje gedaan op een Windows 10 systeem, maar daar kun je de instellingen óók als Standaard gebruiker aanpassen.
Deze instelling wordt bewaard in de Registry onder de sleutel DoubleClickTrans met de waardes 0 (Geen actie), 1 (Aanpassen transactie) en 2 (Aanpassen categorie).

Growing a better world together
Empowering us all

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jan van der Kolk
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
Meer
15 jul 2025 16:05 #6415 door Jan van der Kolk
Beantwoord door Jan van der Kolk in topic categoriseren
Dank voor jouw reactie.
Toen ik dubbelklikte op vakje 'categorie', zoals ik gewend was, gebeurde er niets en kreeg ik de melding, dat ik de instelling moest aanpassen onder 'algemeen'. Dat probeerde ik, maar ik kon daar niets aanpassen.
Nu vond ik dat ik door klikken op wel de categorie kan invullen. En dus weer kan werken zoals ik gewend ben.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Kees

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
15 jul 2025 16:24 - 15 jul 2025 17:34 #6416 door Kees
Beantwoord door Kees in topic categoriseren
Dag Jan,

De standaardinstelling is Geen actie.
Dit betekent dat je de instelling op de vorige computer ooit aangepast hebt.

Voor toekomstige gebruikers die tegen hetzelfde probleem aanlopen.
Als je deze pop-up te zien krijgt:


Kun je dit aanpassen bij Bewerken > Instellingen > Dubbelklik op transactie:

Growing a better world together
Empowering us all
Laatst bewerkt 15 jul 2025 17:34 door Kees.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Powered by Kunena