Vreemde route

Meer
30 dec 2014 00:39 - 30 dec 2014 07:47 #2300 door HdV
Vreemde route werd gestart door HdV
Tonnie,

A. 'k Heb nog iets ontdekt wat niet helemaal logisch lijkt. Misschien weet je het zelf ook al wel. Beschouw dit dan maar als ongeschreven.
Ik klik op:
1) Home
2) Functionaliteit; hier zie ik een (oude) schermafdruk
3) Onder kopje Functionaliteit ==> bullet Importeren; Je komt hiermee niet op dezelfde pagina als Home ==> BankTrans ==> Importeren
4) Volgende
5) Ik kom dan op de pagina Overzichtelijk scherm; daar zie ik geen schermafdruk(ken) maar alleen de knop Vorige.

B. Via de Volgende en Vorige knop loop je niet altijd een logische en verwachte route. Loop de bovenstaande route maar eens terug.

Met vriendelijke groet,
Henk
Laatst bewerkt 30 dec 2014 07:47 doorHdV.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
02 jan 2015 19:26 #2313 door Tonnie
Beantwoord door Tonnie in topic Vreemde route
Hallo Henk,

Ik had inderdaad zelf ook al gezien dat dit niet helemaal goed gaat. Nu je het echter zo beschrijft heb ik het nog eens bekeken en het is erg onlogisch. Ik zal dit binnenkort in orde maken. Ook de schermfoto overigens, dat is al een hele oude. Daarnaast wou ik nog wat extra onderwerpen toevoegen onder het kopje functionaliteit.

Mvg., Tonnie

Meer
23 jan 2015 10:38 #2379 door Tonnie
Beantwoord door Tonnie in topic Vreemde route
Hallo Henk,

Ik heb de schermvolgorde aangepast. Het zou nu veel logischer moeten werken. Verder heb ik de schermfoto vernieuwd en alvast een extra beschrijving van het filteren toegevoegd. Als ik inspiratie krijg zal ik nog wat andere functies van BankTrans toevoegen.

Mvg., Tonnie

Meer
23 jan 2015 11:52 - 23 jan 2015 11:53 #2380 door Machiel de Wit
Beantwoord door Machiel de Wit in topic Vreemde route
Hallo Tonnie,

Ziet er goed uit.
Echter bij Functionaliteit zijn er 2 submenu's en van de eerste (Importeren) is er geen link "Vorige" waardoor je niet meer terug in het menu Functionaliteit komt.
Kun je die toevoegen, dat maakt de logica compleet.

Met vriendelijke groet,
MdW.
Laatst bewerkt 23 jan 2015 11:53 doorMachiel de Wit.

Meer
23 jan 2015 13:14 - 23 jan 2015 18:03 #2382 door HdV
Beantwoord door HdV in topic Vreemde route
Tonnie,

Nu klopt het. Mooi!

Ik heb er mee zitten spelen en kwam toch nog wat tegen:
- Home/Importeren: Hier worden de importformaten opgesomd.
- Home/Functionaliteit/Importeren: Hier wordt over de functionaliteit van het import-feature verteld.

Twee verschillende items met dezelfde naam, dat is een beetje verwarrend. Daarom... mag ik nog een voorstel doen?
Home/Importeren wijzigen in Home/Importformaten óf ./Importoverzicht óf ./Formaatoverzicht óf ...

En dan nog één.
Bij functionaliteit Filteren heb je zo'n mooie schermafdruk geplaatst. Misschien leuk om het importvenster ook bij de Importfunctionaliteit - liefst met importbestanden van verschillende banken - te tonen. Dat vult dan de witte ruimte ook lekker op.

Met vriendelijke groet,
Henk
Laatst bewerkt 23 jan 2015 18:03 doorHdV.