Einde van Banktrans??
- Roland
- Onderwerp Auteur
Minder
Meer
25 jan 2024 11:22 #6229
door Roland
Einde van Banktrans?? werd gestart door Roland
Op deze site lees ik dat Banktrans in maart uit de lucht gaat. Wat bijzonder jammer: ik had eindelijk een goed bankprogramma gevonden dat onder Linux werkt.
Is er echt niemand die het beheer over wil nemen? Tegen (bescheiden) betaling?
En wat zou, als BT tzt onverhoopt niet meer functioneert, een goed alternatief zijn?
Is er echt niemand die het beheer over wil nemen? Tegen (bescheiden) betaling?
En wat zou, als BT tzt onverhoopt niet meer functioneert, een goed alternatief zijn?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Kees
Minder
Meer
25 jan 2024 13:01 - 25 jan 2024 21:51 #6230
door Kees
Growing a better world together
Empowering us all
Beantwoord door Kees in topic Einde van Banktrans??
Dag Roland,
Denk niet dat iemand blij is dat BT stopt. Maar dit kan gebeuren als één vrijwilliger dit jarenlang belangeloos op zich neemt.
Zelfs bedrijven willen nog wel eens stoppen met ondersteuning van software.
Nogmaals, het stoppen van ondersteuning, en het verdwijnen van de website, wil niet zeggen dat het programma ermee stopt.
In principe kan het nog jarenlang probleemloos werken.
Aanpassingen/updates zullen echter niet meer doorgevoerd worden.
Denk dat Linux-gebruikers, schat ik in, nog het langst met BT kunnen doorgaan, doordat zij over meer computer skills beschikken.
Ook onder nieuwere releases van Linux zal bestaande programmatuur waarschijnlijk blijven werken. (Heb jij hier ervaringen mee?)
Als jouw bank de lay-out van het downloadbare transactiebestand aanpast, is dit op te lossen door het definiëren van een eigen importformaat.
(Als je dit nooit gebruikt hebt, stel ik voor dit uit te proberen - nu kun je nog problemen/vragen hierover kwijt op dit forum.)
Voor je (plannen maakt) over te stappen, zou ik een lijstje opstellen met eisen en wensen.
Dit lijstje zal voor ieder anders uitzien:
Zodat het (indien noodzakelijk) overgeheveld kan worden naar een volgend pakket.
En ja, BT beschikt over deze mogelijkheid.👍
Als je je breder wilt oriënteren, stel ik deze websites voor (als beginpunt): Herinnert mij dat enthousiaste Linux-gebruikers experimenteerden met Firefly III .
Afsluitend
Stel voor dat gebruikers ervaringen delen in dit topic.
Blijven ze BT gebruiken? Stappen ze over? Waar hebben ze dan voor gekozen, en waarom? Tegen welke problemen liepen ze aan?
Eén probleem: dit kan maar tot ongeveer half maart.
Denk niet dat iemand blij is dat BT stopt. Maar dit kan gebeuren als één vrijwilliger dit jarenlang belangeloos op zich neemt.
Zelfs bedrijven willen nog wel eens stoppen met ondersteuning van software.
Nogmaals, het stoppen van ondersteuning, en het verdwijnen van de website, wil niet zeggen dat het programma ermee stopt.
In principe kan het nog jarenlang probleemloos werken.
Aanpassingen/updates zullen echter niet meer doorgevoerd worden.
Denk dat Linux-gebruikers, schat ik in, nog het langst met BT kunnen doorgaan, doordat zij over meer computer skills beschikken.
Ook onder nieuwere releases van Linux zal bestaande programmatuur waarschijnlijk blijven werken. (Heb jij hier ervaringen mee?)
Als jouw bank de lay-out van het downloadbare transactiebestand aanpast, is dit op te lossen door het definiëren van een eigen importformaat.
(Als je dit nooit gebruikt hebt, stel ik voor dit uit te proberen - nu kun je nog problemen/vragen hierover kwijt op dit forum.)
Voor je (plannen maakt) over te stappen, zou ik een lijstje opstellen met eisen en wensen.
Dit lijstje zal voor ieder anders uitzien:
- Moet het weer freeware zijn, of mag het betaalde software zijn;
- Online, of offline, beide hebben voor- en nadelen;
of biedt mijn eigen bank voldoende inzicht in mijn inkomsten/uitgaven via hun app; - Welke functionaliteit(en) moet het (minimaal) bevatten: categoriseren, budgetteren, jaaroverzichten, ...;
- Blijf ik het gebruiken op de computer, of stap ik over op een app op mijn smartphone;
- ...
Zodat het (indien noodzakelijk) overgeheveld kan worden naar een volgend pakket.
En ja, BT beschikt over deze mogelijkheid.👍
Als je je breder wilt oriënteren, stel ik deze websites voor (als beginpunt): Herinnert mij dat enthousiaste Linux-gebruikers experimenteerden met Firefly III .
Afsluitend
Stel voor dat gebruikers ervaringen delen in dit topic.
Blijven ze BT gebruiken? Stappen ze over? Waar hebben ze dan voor gekozen, en waarom? Tegen welke problemen liepen ze aan?
Eén probleem: dit kan maar tot ongeveer half maart.
Empowering us all
Laatst bewerkt 25 jan 2024 21:51 doorKees.
- Kees
Minder
Meer
25 jan 2024 17:14 - 26 jan 2024 13:50 #6231
door Kees
Empowering us all
WinBank
Heb de website Wijzer in geldzaken nader bestudeerd op de overblijvende 22 elektronische huishoudboekjes.
Vele zijn apps voor de smartphone en tablet en vallen af in dit onderzoek.
Zoek je iets vergelijkbaars met BT, en de criteria gratis en offline, blijft er slechts één programma over, WinBank.
Als je BT hiermee vergelijkt vallen direct verschillen op, maar dit zul je altijd krijgen als je switcht van het ene naar het andere pakket.
In een oogopslag zag ik voor-, maar ook nadelen t.o.v. BT; zelfs enige die indruisen tegen mijn principes.
WinBank draait bijvoorbeeld alleen onder Windows. Mac- en Linux-gebruikers hebben dus niets aan deze potentiële opvolger.
Ga, met een neutrale insteek, onderzoeken of dit pakket kan dienen als opvolger van BT.
Wordt geen opsomming van plus- en minpunten, of iets wat in de buurt komt van een recensie.
Puur om te kijken of WinBank een potentiële opvolger van BT kan zijn.
Plaats direct de kanttekening dat ik dit alleen met een ICT-bril op kan. Mijn achtergrond, terwijl mijn boekhoudkundige vaardigheden basaal zijn.
Maar iedereen staat vrij dit, of willekeurig elk ander pakket, te evalueren en bevindingen hier te plaatsen.
En ja, de uitkomst kan ook zijn dat we nog jaren doorgaan met BT.
EVALUATIE
Technisch bekeken is WinBank een degelijk softwarepakket. Installeert makkelijk en doet wat het moet doen.
In dit opzicht is het een-op-een te vergelijken met BT.
Het gebruik van WinBank is echter onvergelijkbaar met BT. De vergelijking appels met peren schoot mij direct te binnen.
BT kun je indelen in de categorie elektronisch huishoudboekje, WinBank gaat veel meer de kant op van een boekhoudpakket.
BT-gebruikers die gecharmeerd zijn van de huidige opzet, zullen zich niet makkelijk vinden in WinBank.
Wil je meer de boekhoudkant op, dan is WinBank je kandidaat.
Uitvloeisel van dit resultaat is dat het overhevelen van BT-transacties naar WinBank een moeizame stap is.
Een nieuwe administratie opzetten met als input de bronbestanden van jouw bank, zal minder inspanning vergen - aangenomen dat je nog beschikt over deze bestanden.
Conclusie: Ligt je hart bij boekhouden, geef WinBank een kans.
Wil je op een makkelijke manier transacties op je scherm tonen, zoek dan verder, of blijf bij BT.
Heb de website Wijzer in geldzaken nader bestudeerd op de overblijvende 22 elektronische huishoudboekjes.
Vele zijn apps voor de smartphone en tablet en vallen af in dit onderzoek.
Zoek je iets vergelijkbaars met BT, en de criteria gratis en offline, blijft er slechts één programma over, WinBank.
Als je BT hiermee vergelijkt vallen direct verschillen op, maar dit zul je altijd krijgen als je switcht van het ene naar het andere pakket.
In een oogopslag zag ik voor-, maar ook nadelen t.o.v. BT; zelfs enige die indruisen tegen mijn principes.
WinBank draait bijvoorbeeld alleen onder Windows. Mac- en Linux-gebruikers hebben dus niets aan deze potentiële opvolger.
Ga, met een neutrale insteek, onderzoeken of dit pakket kan dienen als opvolger van BT.
Wordt geen opsomming van plus- en minpunten, of iets wat in de buurt komt van een recensie.
Puur om te kijken of WinBank een potentiële opvolger van BT kan zijn.
Plaats direct de kanttekening dat ik dit alleen met een ICT-bril op kan. Mijn achtergrond, terwijl mijn boekhoudkundige vaardigheden basaal zijn.
Maar iedereen staat vrij dit, of willekeurig elk ander pakket, te evalueren en bevindingen hier te plaatsen.
En ja, de uitkomst kan ook zijn dat we nog jaren doorgaan met BT.
EVALUATIE
Technisch bekeken is WinBank een degelijk softwarepakket. Installeert makkelijk en doet wat het moet doen.
In dit opzicht is het een-op-een te vergelijken met BT.
Het gebruik van WinBank is echter onvergelijkbaar met BT. De vergelijking appels met peren schoot mij direct te binnen.
BT kun je indelen in de categorie elektronisch huishoudboekje, WinBank gaat veel meer de kant op van een boekhoudpakket.
BT-gebruikers die gecharmeerd zijn van de huidige opzet, zullen zich niet makkelijk vinden in WinBank.
Wil je meer de boekhoudkant op, dan is WinBank je kandidaat.
Uitvloeisel van dit resultaat is dat het overhevelen van BT-transacties naar WinBank een moeizame stap is.
Een nieuwe administratie opzetten met als input de bronbestanden van jouw bank, zal minder inspanning vergen - aangenomen dat je nog beschikt over deze bestanden.
Conclusie: Ligt je hart bij boekhouden, geef WinBank een kans.
Wil je op een makkelijke manier transacties op je scherm tonen, zoek dan verder, of blijf bij BT.
Empowering us all
Laatst bewerkt 26 jan 2024 13:50 doorKees. Reden: Evaluatie toegevoegd
- Roland
- Onderwerp Auteur
Minder
Meer
26 jan 2024 10:40 #6232
door Roland
Beantwoord door Roland in topic Einde van Banktrans??
Allereerst: een bijzonder grote pluim voor Tonnie die dit mooie programma belangenloos heeft gemaakt.
Als de banken geen rare dingen gaan doen zoals andere exportformaten, kunnen we BankTrans nog járen gebruiken.
Ik heb even naar WinBank gekeken; het kan mbv Wine geïnstalleerd worden onder Linux, maar het wordt niet mooi weergegeven: erg klein. Kan aan de settings liggen, heb ik nog niet geprobeerd. Maar iig is WinBank veel te uitgebreid en onoverzichtelijk voor mij. Wel mooi dat ook hier iemand zich belangenloos inzet voor een programma.
BankTrans doet voor mij alles wat het moet doen.
Nogmaals hulde aan Tonnie.
Als de banken geen rare dingen gaan doen zoals andere exportformaten, kunnen we BankTrans nog járen gebruiken.
Ik heb even naar WinBank gekeken; het kan mbv Wine geïnstalleerd worden onder Linux, maar het wordt niet mooi weergegeven: erg klein. Kan aan de settings liggen, heb ik nog niet geprobeerd. Maar iig is WinBank veel te uitgebreid en onoverzichtelijk voor mij. Wel mooi dat ook hier iemand zich belangenloos inzet voor een programma.
BankTrans doet voor mij alles wat het moet doen.
Nogmaals hulde aan Tonnie.
- Kees
Minder
Meer
26 jan 2024 11:02 - 26 jan 2024 17:57 #6233
door Kees
Empowering us all
Dag Roland,
Ben momenteel Money Manager EX aan het testen. (Zal hier later verslag van doen.)
Komt voor in het overzicht Gratis Huishoudboekje Budget Software en Apps
De directe link is Free, easy-to-use, personal finance software
Voldoet aan de voorwaarden gratis en is tevens beschikbaar onder Linux.
Wellicht wil jij deze eens bekijken?
Nogmaals, ik ga geen recensie(s) schrijven met plussen en minnen.
Deze website betreft BT.
BT-gebruikers die willen overstappen naar MMEX moeten i.i.g. één ding realiseren:
Het bevat geen sjablonen om transacties van jouw bank in te lezen; deze moet je zelf definiëren.
Te vergelijken met het maken van een eigen Importformaat in BT.
Het is een Amerikaans pakket, maar beschikt over Nederlandse vertaling.
(Alleen de vertaalde Help-informatie is tenenkrommend, maar hé, wie leest er nou de Helpfile?)
Ben momenteel Money Manager EX aan het testen. (Zal hier later verslag van doen.)
Komt voor in het overzicht Gratis Huishoudboekje Budget Software en Apps
De directe link is Free, easy-to-use, personal finance software
Voldoet aan de voorwaarden gratis en is tevens beschikbaar onder Linux.
Wellicht wil jij deze eens bekijken?
Nogmaals, ik ga geen recensie(s) schrijven met plussen en minnen.
Deze website betreft BT.
BT-gebruikers die willen overstappen naar MMEX moeten i.i.g. één ding realiseren:
Het bevat geen sjablonen om transacties van jouw bank in te lezen; deze moet je zelf definiëren.
Te vergelijken met het maken van een eigen Importformaat in BT.
Het is een Amerikaans pakket, maar beschikt over Nederlandse vertaling.
(Alleen de vertaalde Help-informatie is tenenkrommend, maar hé, wie leest er nou de Helpfile?)
Empowering us all
Laatst bewerkt 26 jan 2024 17:57 doorKees.
- Kees
Minder
Meer
26 jan 2024 16:48 - 18 feb 2024 15:47 #6235
door Kees
Empowering us all
Money Manager EX
Dit programma heeft mij positief verrast.
Uiteraard is het niet identiek aan BT, die zijn er namelijk niet.
Maar als je kunt leven met de beperkingen - pluspunten van MMEX heb ik niet verder onderzocht - kan het een (eventuele) vervanger van BT zijn.
Dit betreft de technische kant van het programma.
Iedereen met kennis van boekhouden, roep ik op zijn licht over dit programma te laten schijnen.
Laten we ons eisen/wensen lijstje erbij pakken:
Of je als gebruiker, c.q. boekhouder, tevreden bent met dit pakket mag je zelf uitzoeken.
Voor alle duidelijkheid: het is een Amerikaans pakket, maar heeft een Nederlandse vertaling.
Het is niet mijn missie om beperkingen van MMEX uit te vergroten - wellicht worden deze in een volgend release opgelost.
Of is er een workaround beschikbaar op het eigen forum waar ik geen weet van heb - heb dit (nog) niet uitgepluisd.
Zie MMEX Discussion Forum
Dit gezegd hebbende, enige zaken die mij opvielen:
Hoor graag jullie ervaringen.
Dit programma heeft mij positief verrast.
Uiteraard is het niet identiek aan BT, die zijn er namelijk niet.
Maar als je kunt leven met de beperkingen - pluspunten van MMEX heb ik niet verder onderzocht - kan het een (eventuele) vervanger van BT zijn.
Dit betreft de technische kant van het programma.
Iedereen met kennis van boekhouden, roep ik op zijn licht over dit programma te laten schijnen.
Laten we ons eisen/wensen lijstje erbij pakken:
- Het is freeware √
Open-source, cross-platform - Offline √
Je installeert het programma op je eigen pc, waar ook de database staat - Draait onder Windows, MacOS en Linux √
Windows 64- 32-bits, MacOS Universal, Linux Flatpak
Noot: heb alleen de Windows versie getest! - Leest BT-transacties in √
Moet je wel zelf bouwen, maar MMEX kan csv-bestanden (het exportbestand van BT) inlezen
(Met beperkingen, moet je afwegen of je dit wel/niet wilt.) - Leest csv-transacties van je eigen bank in √
Zelfde opmerkingen als hierboven - Heeft export functionaliteit √
Ook met beperkingen - Regelmatige updates √
Om de 2 tot 6 weken komt een nieuwe versie beschikbaar
Mijn geteste versie is v 1.7.0 van 26 december 2023 - ...
Of je als gebruiker, c.q. boekhouder, tevreden bent met dit pakket mag je zelf uitzoeken.
Voor alle duidelijkheid: het is een Amerikaans pakket, maar heeft een Nederlandse vertaling.
Het is niet mijn missie om beperkingen van MMEX uit te vergroten - wellicht worden deze in een volgend release opgelost.
Of is er een workaround beschikbaar op het eigen forum waar ik geen weet van heb - heb dit (nog) niet uitgepluisd.
Zie MMEX Discussion Forum
Dit gezegd hebbende, enige zaken die mij opvielen:
- MMEX beschikt niet over sjablonen om csv-bestanden in te lezen, à la BT.
Je zult deze zelf moeten maken als:
- je transacties van BT wilt overhevelen naar MMEX
- je transacties van jouw bank wilt inlezen
Als je eigen Importformaten in BT gemaakt hebt, moet dit zeker lukken.
Wil je dit absoluut niet, dan is MMEX - op dit moment - geen geschikt pakket voor je.
(Weet niet of op het forum sjablonen beschikbaar gesteld worden - of op verzoek gemaakt.) - MMEX beschikt over een beperkt aantal velden, daarnaast velden die je waarschijnlijk nooit gaat gebruiken:
- Er is maar één veld Datum; voor Boekdatum, of Rentedatum?
- Eén veld voor notities; dus Omschrijving, Opmerkingen, Banktype, Bankcode, ... moeten allemaal in dit ene veld - Transacties worden ingelezen naar het geselecteerde rekeningnummer.
Maakt geen onderscheid tussen meerdere rekeningen.
Bij de inrichten van de database geef je het rekeningnummer op, maar dit is 'slechts' een notitie.
(Hier valt mee te leven.)
Hoor graag jullie ervaringen.
Empowering us all
Laatst bewerkt 18 feb 2024 15:47 doorKees.
- Wonnie
Minder
Meer
30 jan 2024 10:38 #6239
door Wonnie
Beantwoord door Wonnie in topic Einde van Banktrans??
Ik heb Money Manager Ex gedownload en (kort) uitgeprobeerd. Het probleem dat ik lijk te hebben, is dat ik een Mac gebruiker ben want het Mac programma wat ik gebruik in plaats van Excel heet Numbers en dat kan geen adequate CSV bestanden uitpoepen. Omdat de BT bestanden heftig verbouwd mogen worden om ze in te kunnen lezen in MMEX, gaat mij dat in de huidige setup niet lukken. Ik heb MMEX daarom gekwalificeerd als "geen optie". Dat gezegd hebbende, ik vond de interface van het programma mooi en het lijkt veel opties en instelmogelijkheden te hebben, zo op het eerste gezicht. Met meerdere bankrekeningen werken zag er ingewikkeld uit en dat was voor mij ook reden om er niet meer verder in te duiken.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Kees
- Kees
Minder
Meer
30 jan 2024 13:21 - 30 jan 2024 23:35 #6240
door Kees
Empowering us all
Dag Wonnie,
Mooi dat nu gekeken wordt door gebruikers van de verschillende, ondersteunde besturingssystemen: MacOS, Linux en Windows.
Deze diversiteit biedt enkel voordelen.
Programma Numbers zegt mij niets, een snelle zoektocht op internet vertelt dat Numbers kan exporteren naar csv:
Wil best met je meedenken als je onverhoopt verder onderzoek wilt doen.
Kanttekening
Helaas heb ik ook minder nieuws.
Zoals in mijn vorige post gemeld, heb ik MMEX technisch getest:
M.a.w. alle transacties van mijn Betaal- en Spaarrekening worden geplaatst in de Betaalrekening.
Hier zijn 2 oplossingen voor:
Dit was de situatie bij plaatsen van bovenstaande post.
Daarna een vervolgtest gedaan. Niet technisch, maar als 'gewone' gebruiker door transacties van mijn eigen bank in te lezen.
Grotendeels vergelijkbaar met inlezen van het exportbestand van BT.
MMEX heeft o.a. de velden Categorie en Labels, die na inlezen nog leeg zijn.
Het exportbestand van BT bevat het veld Categorie, dat direct in het correcte veld geplaatst kan worden.
Noot: Ben altijd groot voorstander geweest van het veld Label; kun je o.a. specificeren wat de bron van de kostenpost is.
Pas toen ontdekte ik dat MMEX niet beschikt over automatisch categoriseren en labelen...
Je moet alle transacties handmatig één voor één categoriseren en labelen.
Op dat moment ben ik afgehaakt.
Mooi dat nu gekeken wordt door gebruikers van de verschillende, ondersteunde besturingssystemen: MacOS, Linux en Windows.
Deze diversiteit biedt enkel voordelen.
Programma Numbers zegt mij niets, een snelle zoektocht op internet vertelt dat Numbers kan exporteren naar csv:
Als het transactiebestand een csv-indeling heeft, moet het in te lezen zijn in MMEX.... naar andere typen bestanden te exporteren, zoals een CSV- of Excel-bestand
Wil best met je meedenken als je onverhoopt verder onderzoek wilt doen.
Kanttekening
Helaas heb ik ook minder nieuws.
Zoals in mijn vorige post gemeld, heb ik MMEX technisch getest:
- Installatie en inrichting van een nieuwe administratie gaat probleemloos;
- Na het aanmaken van een sjabloon heb ik een BT exportbestand ingelezen in MMEX.
M.a.w. alle transacties van mijn Betaal- en Spaarrekening worden geplaatst in de Betaalrekening.
Hier zijn 2 oplossingen voor:
- Het overhevelen van een transactie naar een andere rekening kan, door rechtsklikken, makkelijk gedaan worden;
- Of je creëert afzonderlijke bestanden voor elke rekening.
Dit was de situatie bij plaatsen van bovenstaande post.
Daarna een vervolgtest gedaan. Niet technisch, maar als 'gewone' gebruiker door transacties van mijn eigen bank in te lezen.
Grotendeels vergelijkbaar met inlezen van het exportbestand van BT.
MMEX heeft o.a. de velden Categorie en Labels, die na inlezen nog leeg zijn.
Het exportbestand van BT bevat het veld Categorie, dat direct in het correcte veld geplaatst kan worden.
Noot: Ben altijd groot voorstander geweest van het veld Label; kun je o.a. specificeren wat de bron van de kostenpost is.
Pas toen ontdekte ik dat MMEX niet beschikt over automatisch categoriseren en labelen...
Je moet alle transacties handmatig één voor één categoriseren en labelen.
Op dat moment ben ik afgehaakt.
Empowering us all
Laatst bewerkt 30 jan 2024 23:35 doorKees.
- Wonnie
Minder
Meer
30 jan 2024 15:46 #6241
door Wonnie
Beantwoord door Wonnie in topic Einde van Banktrans??
Hoi Kees,
Dat niet automatisch categoriseren is een vet minpunt voor MMEX.
Ik las van een programma wat dat wel zou moeten kunnen, het heet KMyMoney. Hier is het te vinden: kmymoney.org/ . Ik las het op een website van Tweakers waar ik terecht kwam op zoek naar alternatieven voor BT. Maar goed dat BT het nog wel een tijdje blijft doen! Ik hoop dat er iemand opduikt die het wle onder zijn hoede wil nemen.
KMyMoney wil bij mij niet installeren, wellicht is mijn versie van MacOS te oud. Misschien wil iemand (jij misschien Kees?) het op Windows uitproberen?
Dat niet automatisch categoriseren is een vet minpunt voor MMEX.
Ik las van een programma wat dat wel zou moeten kunnen, het heet KMyMoney. Hier is het te vinden: kmymoney.org/ . Ik las het op een website van Tweakers waar ik terecht kwam op zoek naar alternatieven voor BT. Maar goed dat BT het nog wel een tijdje blijft doen! Ik hoop dat er iemand opduikt die het wle onder zijn hoede wil nemen.
KMyMoney wil bij mij niet installeren, wellicht is mijn versie van MacOS te oud. Misschien wil iemand (jij misschien Kees?) het op Windows uitproberen?
- Kees
Minder
Meer
30 jan 2024 17:27 - 30 jan 2024 23:38 #6242
door Kees
Op mijn Windows 10 machine draait nog steeds een versie van Davi-Cash versie 2000. Geschreven voor Windows 95/98.
Wat kan Microsoft dat Apple niet kan?
ANTWOORD
Nederlandstalig.
De installatie is Engelstalig, maar dit zal voor de meeste gebruikers geen problemen opleveren.
Empowering us all
- Dat niet automatisch categoriseren is een vet minpunt voor MMEX
Alleen gebruikers die nooit met BT gewerkt hebben, zullen hier genoegen mee nemen.
Ontdekte wel een handmatige sluiproute: je kunt meerdere individuele transacties selecteren en dan collectief aan een Categorie toekennen.
Als ik handmatig alle Albert Heijn transacties selecteer om vervolgens aan Supermarkt toe te kennen, ben ik ...
(Haak al af bij de gedachte.) - "Hoop is het laatste dat sterft" - sorry voor deze dooddoener.
- Ben altijd ict'er geweest.
(Jouw vraag klinkt hetzelfde als een F1-fanaat vragen of hij een interview met Max Verstappen wil.)
Heb vooraf één onduidelijkheid, maar ontdek dit pas als ik het ga testen: Is er naast de Engelse versie ook een Nederlandse vertaling?
Niet voor mij, maar schat in dat veel BT-gebruikers een Nederlandse lay-out prefereren.
(Betreft deze transactie een withdrawal, een deposit, of een transfer?)
Op mijn Windows 10 machine draait nog steeds een versie van Davi-Cash versie 2000. Geschreven voor Windows 95/98.
Wat kan Microsoft dat Apple niet kan?
ANTWOORD
Nederlandstalig.
De installatie is Engelstalig, maar dit zal voor de meeste gebruikers geen problemen opleveren.
Empowering us all
Laatst bewerkt 30 jan 2024 23:38 doorKees. Reden: Aanvulling Nederlandstalig toegevoegd